קיבל הבטחה ממיכאלי? השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שנדחק למקום לא-ריאלי ברשימת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-25, העריך כי אם העבודה תהיה חלק גם מהממשלה שתוקם לאחר הבחירות, הוא ימשיך לכהן בתפקיד.
בריאיון לאודי סגל (מגיש המהדורה המרכזית בחדשות 13) ודוריה למפל ב-ynet radio נשאל בר-לב אם נעשה לו עוול בפריימריז - והוא השיב: "למה אתם חושבים שאני לא חלק מהמערכת הפוליטית? אני יכול לומר בהערכה מאוד גבוהה שאם המפלגה תהיה חלק מהקואליציה והממשלה הבאה אני אמשיך להיות השר לביטחון הפנים". נזכיר, בפריימריז שנערכו במפלגה בחודש אוגוסט האחרון, בר-לב סיים במקום השביעי והוא במקום התשיעי ברשימה, שנחשב ללא-ריאלי.
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב
עמר בר לב
"למה אתם חושבים שאני לא חלק מהמערכת הפוליטית?"
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז בעבודה
תוצאות הפריימריז בעבודה
המנצחים הגדולים בפריימריז. בר-לב לא היה ביניהם
(צילום: מוטי קמחי)
זו הבטחה שיש לך ממרב מיכאלי? "מרב ואני הולכים כבר כמעט עשור ביחד, יש בינינו היכרות ואמון מלא, מה שאנחנו מדברים בינינו בארבע עיניים כמובן נשאר בארבע עיניים, ומעבר לזה אין לי מה לפרט".
בר-לב התייחס בריאיון גם לגל הטרור שנמשך בחודש האחרון ולמצוד אחר המחבלים מהפיגועים במחסום שועפט ובשבי שומרון. "אין מצור על מחנה הפליטים שועפט, המעבר פתוח. כמובן שיש שם הקפדה גדולה בשביל לוודא שהמחבל המרצח לא בכיסוי כזה או אחר הצליח לעבור, אבל המעבר פתוח", הבהיר. לדבריו, אכן יש מגבלות על מחנה הפליטים "עד הרגע שאנחנו נתפוס אותו".
הוא ציין כי ייעשו מרב המאמצים לתפיסת המחבלים ואם יהיה צורך בכך, יוגברו הכוחות במחסומים: "אנחנו נעשה את זה כי הדבר הכי חשוב זה לתפוס את המרצח הזה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד פיגוע ירי מחסום שועפט
תיעוד פיגוע ירי מחסום שועפט
"מה שראיתי בתיעוד לא מצא חן בעיניי"
השר לביטחון הפנים, בעברו מפקד סיירת מטכ"ל, הגיב גם על התנהלות הכוחות במחסום בפיגוע בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל: "יש לי ניסיון רב בסיטואציות כאלה ואחרות, אני אמתין לתחקיר של המשטרה ולהפקת הלקחים - גם של המשטרה, גם של צה"ל ורק לאחר מכן אתייחס לנושא. אני כן יכול להגיד שמה שראיתי בתיעוד לא ממש מצא חן בעיניי - אבל מעבר לזה אני לא רוצה להתייחס וזה לא נכון להתייחס".
בר-לב הדף את הביקורת שגרר אחריו הפיגוע שבו נהרג סמ"ר עידו ברון ז"ל, בעקבות "צעדת המתיישבים" שהתקיימה באזור: "תפקידו של צה"ל, של שב"כ ושל משטרת ישראל הוא לשמור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל באשר הם. לא שמעתי את הביקורת, אבל אם היא קיימת היא ביקורת אווילית ולא נכונה. זה התפקיד של כוחות הביטחון".