שרת הפנים לא תהיה בכנסת הבאה: רשימת הבית היהודי בראשות איילת שקד לא עברה את אחוז החסימה לפי כל המדגמים, ומעט לפני חצות הגיעה שרת הפנים לגבעת שמואל, נאמה בפני הפעילים - ובלי לומר זאת מפורשות, הודתה בהפסד.
"אני רוצה להגיד תודה", אמרה השרה שקד. נלחמנו כמו אריות, ידענו שזה קרב קשה מאוד - אבל הלכנו עם האמת שלנו, עם האידיאולוגיה שלנו". היא ביקשה להודות למספר 2 שלה, יוסי ברודני: "לא יכולתי לבקש שותף טוב יותר לצאת איתו לקרב".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
מחוץ לכנסת. שקד
(צילום: אוראל כהן)
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"נלחמת כמו פייטרית"
(צילום: אמיל סלמן)
היא פנתה ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלפחות לפי המדגמים הראשוניים צפוי להרכיב את הממשלה הבאה, ואמרה: "אם התוצאות אכן נכונות, ברכות, בהצלחה ושיזכה להקים ממשלת ימין יציבה לארבע שנים שתחזיר את המדינה לתפקוד". בציוץ בטוויטר לאחר מכן כתב: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שותפה של שקד במשך שנים ארוכות, ביקש הלילה לחזק אותה בציוץ התמיכה: "אני מבקש להביע הערכה ליו"ר הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד שנלחמה כמו פייטרית אמיתית למען ערכיה ואמונותיה. ‏בהצלחה איילת".
שקד כיהנה ברציפות כח"כית מ-2013, פרט לחצי שנה ב-2019 – לאחר שהימין החדש שבמסגרתו רצו היא ונפתלי בנט בסבב הבחירות הראשון מבין חמישה – לא עברה את אחוז החסימה. היא הייתה במשך ארבע שנים שרת המשפטים בממשלת נתניהו ולאחר הבחירות האחרונות – אז הייתה מספר 2 בימינה - הצטרפה עם בנט לממשלת השינוי.
מאז יוני האחרון כיהנה שקד כשרת הפנים בממשלות בנט ולפיד. היא קיבלה את הובלת הבית היהודי לאחר פירוק השותפות קצרת המועד עם יועז הנדל, אבל לא הצליחה להעביר אותה כאמור אל מעבר לאחוז החסימה.