1 צפייה בגלריה
יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס
(צילום: קובי קואנקס)
חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה שיגר הלילה (רביעי) מסר שנועד לכאורה להרגיע את החששות בקרב השמאל, אחרי ההתרסקות המסתמנת שלו והניצחון של גוש תומכי נתניהו, אבל לא בטוח שהמסר הזה ירגיע יותר מדי את אלו שאליהם הוא הופנה.
"לא נתייחס אליכם באכזריות שאתם התייחסתם אלינו", אמר פינדרוס. "אנחנו אנשים מתורבתים, לא חיות אדם כמוכם. בשלטון שגנבתם, התייחסתם אלינו, דרכתם עלינו. חשבתם שאנחנו סמרטוטים. אנחנו בני אדם. נתייחס אליכם יפה, לא נרדוף אתכם, לא נציק לכם. נדאג לזכויות שלנו, אבל לא נחפש איפה שנציק לכם קצת, איפה אפשר לעשות לכם רע. אנחנו לא כמוכם. יש לכם בעיות? תסתכלו במראה, לא עלינו. אנחנו נתייחס אליכם כבני אדם ונדאג גם לצרכים שלנו. יישר כוח לכולם".

850 בחירות 2022 דקה אחר דקה

850 בחירות 2022 משחק הכיסאות

יהדות התורה זכתה לפי שלושת מדגמי הטלוויזיה לשבעה מנדטים. כמו ש"ס, גם מספר המנדטים של יהדות התורה נשאר יציב בכל שלוש מערכות הבחירות האחרונות ועמד על שבעה. בראשות המפלגה החרדית-אשכנזית עמדו בשנים האחרונות יעקב ליצמן (מטעם אגודת ישראל) ומשה גפני (מטעם דגל התורה), אבל ליצמן התפטר מהכנסת לפני שהורשע במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון בפרשת מלכה לייפר. במקומו הוצב במקום הראשון יצחק גולדקנופף.
אותו גולדקנופף אמר אמש במטה הבחירות של המפלגה: "אנחנו נעצור את האפליה ונשווה את שכרם של המורים וגננות הילדים לאלה שבציבור הכללי. לא נמשיך לחנך את ילדינו במרתפים ובקרוואנים דולפים. לא נסכים לאפליה בין דם לדם. נתקן את מעשי שר האוצר היוצא. נתמוך בכל יוזמה שתחזק את ביטחון אחינו המתיישבים".
יו"ר דגל התורה, השני ברשימת יהדות התורה ח"כ משה גפני, אמר הלילה כי "היינו במתח גדול על הגזירות והסכנות שהממשלה הרעה הזו הציבה בפני עם ישראל. רצו לעקור כל זיק של יהדות. הכל היה תחת סכין הקצבים שלהם. הייתה סיעתא דשמייא שהממשלה הזו נפלה. זכינו לראות שאין לממשלה הזו תקומה. אין שמחה לאיד אבל יש שמחה על המכה שהדרך הזו קיבלה. שר האוצר ניבל את פיו נגד כל מה שרוח היהדות נמצא בו. ליברמן לך הביתה!".