5 צפייה בגלריה
לימור הר מלך
לימור הר מלך
מראשי מאבק חומש, שהפך לסוגיה נפיצה. לימור הר-מלך
(צילום: רעות קורנברג)
חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמת יהודית, ממשיך למלא את השורות ברשימתו. אחרי שצירף את תת-אלוף במילואים צביקה פוגל למקום החמישי (והעשירי ברשימה המאוחדת עם הציונות הדתית), כעת הוא מצרף את לימור סון הר-מלך, בת 43 ואמא לעשרה ילדים, שבשנת 2003 ילדה בת שעות אחרי שנפצעה בפיגוע שבו בעלה נרצח. היא ממייסדי "חומש תחילה" - מטה המאבק לשיבה לצפון השומרון, ולמאחז שפינויו הפך לנפיץ במיוחד.
הר-מלך, תושבת שבי שומרון, תוצב במקום השישי ברשימת עוצמה יהודית ובמקום ה-12 ברשימה המאוחדות עם הציונות הדתית. היא מראשוני הגרעין הדתי בחומש, שם התגוררה עם בעלה שלום (שולי) הר-מלך ז"ל - שנרצח בשנת 2003, בפיגוע שבו כאמור היא עצמה נפצעה. כמה שעות לאחר הרצח, היא ילדה את בתם, כשהיא בחודש השביעי להריונה. בתום שיקום ממושך, הר-מלך שבה להוביל את המאבק נגד פינוי היישובים בצפון השומרון בהתנתקות, והפכה לאחד מסמלי המאבק. בהמשך גם נישאה בשנית, לבעלה יהודה.
5 צפייה בגלריה
מימין לימור הר מלך, אהוביה הר מלך  ו -שלום הר מלך
מימין לימור הר מלך, אהוביה הר מלך  ו -שלום הר מלך
לימור עם שלום (שולי) הר-מלך
( באדיבות המפחה)
5 צפייה בגלריה
מכונית משפחת הר מלך ל אחר הפיגוע
מכונית משפחת הר מלך ל אחר הפיגוע
כתוצאה מהירי הנהג איבד שליטה - והרכב התהפך. זירת הפיגוע שבו נרצח שולי הר-מלך
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
לימור הר מלך מובלת לבית החולים אחרי הפיגוע
לימור הר מלך מובלת לבית החולים אחרי הפיגוע
הר-מלך מובלת לבית החולים אחרי הפיגוע
(צילום: בועז אופנהיים)
5 צפייה בגלריה
לימור הר מלך שוכבת ב בית חולים הדסה הר ה צופים
לימור הר מלך שוכבת ב בית חולים הדסה הר ה צופים
הר-מלך בבית החולים אחרי הפיגוע. ב-2007 קיימה ברית מילה לבן בהריסות חומש
(צילום: עמית שאבי)
בני הזוג נורו ממארב באוגוסט 2003, שעה שעשו את הדרך לביתם. דקות קודם לכן השאירו את בנם הפעוט בן 14 החודשים אצל הוריו של שולי הר-מלך ביישוב כוכב השחר. סמוך לשעה 11:20 נפתחה אש ממארב סמוך לצומת אלון לעבר בני הזוג, שנסעו מכיוון ההתנחלות כוכב השחר לעבר מעלה אפרים שבבקעת הירדן. היריות פגעו במכונית, שעליה נמצאו קליעים רבים, וכתוצאה מהירי איבד הנהג את השליטה ברכב והתהפך. לימור הר-מלך נפצעה באורח בינוני, הובהלה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים וילדה בת בניתוח קיסרי.
במרץ 2007, כשלוש שנים וחצי לאחר הפיגוע, היא ילדה את בנה אורי שלום מבעלה השני - ואת ברית המילה שלו קיימה בין ההריסות בחומש. לפני הברית עצר צה"ל את שלושת האוטובוסים שבהם הגיעו המשפחה והחברים למאחז, והללו המתינו במשך שעות - עד שהעלייה התאפשרה לשני אוטובוסים בלבד. האירוע נערך במקום שבו עמד בית משפחת הר-מלך עד שפונה בהתנתקות באוגוסט 2005.
הר-מלך נחשבת לפעילה בולטת בכל הקשור לסוגיית חומש - המאחז בצפון השומרון שהפך לאחת הסוגיות הנפיצות ביותר בכל ממשלה. השהות במקום אינה חוקית בגלל חוק ההתנתקות, והמדינה רק לאחרונה אמרה בתשובתה לבג"ץ כי דין המקום להתפנות. בעבר, גם בתקופת נתניהו ובזמן שהציונות הדתית הייתה בקואליציה, פונה חומש כמה פעמים. מאחר שסוגיית חומש תתגלגל כנראה גם לממשלה הבאה, מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו חברי הציונות הדתית לפינוי המאחז שאותו הפכו לסמל בין היתר כחלק מהביקורת על ממשלת בנט-לפיד - שלפי שעה דווקא לא פינתה אותו.
"אני שמחה ונרגשת על הזכות להצטרף למשפחת עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר", אמרה הר-מלך. "בעיניי זו המפלגה היחידה המשמיעה קול צלול וברור שאינו מתפשר ומתנצל ביחס לאחיזתנו בארץ ובכוחו של עם ישראל לגבור בעזרת ה' על אויביו מבחוץ ומבפנים. אפעל ככל שביכולתי כדי להיות שליחה נאמנה עבור העם, הארץ והתורה".
היא אמרה כי בין הנושאים שתקדם נמנים "שיבה לחומש ובעזרת השם לכל מרחבי ארצנו, ביטול חוק ההתנתקות וחיזוק ההתיישבות הצעירה". בנוסף, הבטיחה לפעול למען "חיזוק המשילות וביטחון הפנים, חיזוק ערכי המשפחה היהודית והכרה וסיוע למשפחות ברוכות ילדים".