ריאיון פוליטי ח"כ איילת שקד שרת הפנים יו"ר הבית היהודי
(צילום: אלכס בורטמן)

פירוק "הרוח הציונית", חתימה על ריצה משותפת עם הבית היהודי ומתיחת ביקורת על שותפה לשעבר נפתלי בנט. שבועיים עמוסים עברו על יו"ר הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד, שהסבירה הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet את צעדיה: "רוצה ממשלה רחבה שלא נשענת על מפלגות לא ציוניות".
"התוכנית של גנץ ולפיד היא להקים ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. זו תוכנית מסוכנת למדינת ישראל, ואנשים ששוקלים להצביע להם צריכים להבין שזה מה שהם מתכננים. אנחנו רוצים ממשלה רחבה", הסבירה שקד. לדבריה, "חלקים ברשימה המשותפת יוצאים נגד מדינת ישראל. אסור לתת להם לגיטימציה בשום מצב".
על הצטרפותה לממשלה הקודמת אמרה השרה כי "ראשית, כחלק מהפקת הלקחים, אני אומרת בצורה ברורה - הממשלה לא צריכה להישען על מפלגה לא ציונית. שנית, גיביתי את ראש המפלגה שלי נפתלי בנט. היום אני מובילה ומנווטת את הבית היהודי ימינה".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"קוראת למצביעי הימין הערכי והאחראי להצביע לי". שקד
(צילום: קובי קואנקס)
על שותפה לשעבר, רה"מ החליפי נפתלי בנט, אמרה: "כשהוא הוביל את המפלגה הוא בחר להקים את הממשלה הזאת, כשאני מובילה את המפלגה אני בוחרת אחרת. מבחינתי האופציה היא ממשלה שמרכז הכובד שלה הוא ימין, עם חלקים נוספים מהמרכז, שתהיה ממשלת ימין רחבה, שזה מה המדינה צריכה. המדינה לא צריכה ממשלה צרה".
לדבריה, "כשהיינו צריכים אחרי הבחירות להקים ממשלה עשיתי כל מה שאפשר להקים ממשלת ימין. סמוטריץ' לא הסכים לתוכנית של נתניהו להשביע ממשלה עם רע"מ. גם גדעון סער לא הסכים להיכנס לממשלה עם נתניהו, ולכן האופציה הייתה בחירות נוספות או הממשלה הזאת. היום יש אופציות אחרות. אם נעבור את אחוז החסימה - אפשר להקים ממשלה רחבה או צרה. גם ממשלה צרה היא הרבה פעמים פחות יציבה, אבל עדיפה מבחירות".
היא הוסיפה כי "אם אכנס לממשלה כזאת, לא אתן שיפטרו את היועצת המשפטית לממשלה, לא אתן שיבטלו את משפט נתניהו, ולכן קוראת למצביעי הימין הערכי והאחראי להצביע לי". שקד התייחסה להתקפות כלפיה מצידם של חברי הליכוד, ואמרה כי "נתניהו ניסה כבר ארבע פעמים להרכיב ממשלות ולא הצליח. כרגע האופציה היחידה שלו להרכיב ממשלה זה עם הבית היהודי. מציעה שיפסיקו לתקוף אותי ויתחילו לעבוד ביצירת גוש שגדול מ-61 מנדטים, יחד עם הבית היהודי".
השרה שקד התייחסה גם לפיצול ברשימה המשותפת, ואמרה כי בל"ד "זו מפלגה שלא צריכה להיות בכנסת, ומפלגה שמתנגדת למדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. אם תוגש בקשה לפסול אותם - נצטרף אליה ונתמוך בה".
עמיחי שיקלי: "הציבור לא מאמין למילה של שקד"
(צילום: גיל יוחנן, אלכס בורטמן)

עמיחי שיקלי, המשוריין הטרי לליכוד, תקף את חברתו לשעבר במפלגת "ימינה" איילת שקד, ובריאיון לאולפן ynet אמר עליה כי היא "סימן לחוסר אמינות לדרך ולבוחרים. הציבור לא מאמין למילה שהיא אומרת".
"הדר מוכתר והבית היהודי זה פשוט אותו הדבר. אלו מפלגות עם שברי אחוזים של תמיכה ציבורית, מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, ומהוות חבלה במחנה הלאומי. פשוט חוסר אחריות", אמר שיקלי. "איילת לא עוברת את אחוז החסימה. החבלה שלה במחנה הלאומי היא החמורה מאין כמותה, כשהקימה את הממשלה הזאת, אבל גם עכשיו היא מביאה לבזבוז קולות משווע".
2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
"שקד? סימן לחוסר יושרה ואמינות". שיקלי
(צילום: דוברות הכנסת)
לדבריו, "היא סימן שמאלי וסימן של חוסר יושרה וחוסר אמינות לדרך ולבוחרים. מי שרימה ככה והונה את בוחריו צריך לשלם את מלוא המחיר ולעזוב את החיים הפוליטיים". הוא הוסיף כי "שקד תלך לכל מקום שייתן לה כיסא, זה הדבר היחיד שמעסיק אותה. לא מאמין למילה שהיא אומרת, וגם הציבור לא".
על המעורבות לכאורה של רה"מ לפיד בפיצול של הרשימה המשותפת אמר שיקלי כי "כל העסק הזה היה תפור ומתוכנן. המהלך נועד להלבין את הרשימה המשותפת על מנת שלפיד יוכל להקים ממשלה שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי. אלו השותפים הטבעיים של לפיד, וזה מעיד על סדרי העדיפויות שלו".
מי שהוסיפה לתקוף את יו"ר הבית היהודי היא ח"כ מירי רגב, גם היא מהליכוד, שאמרה הבוקר לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio כי "שבעים אחוז מהמדינה לא מאמינים לה, היא לא עוברת את אחוז החסימה".
"היא לקחה קולות מהימין והעבירה אותם לשמאל, והקימה את הממשלה הגרועה ביותר למדינת ישראל", אמרה רגב. היא הוסיפה כי "שקד עברה ממפלגה למפלגה, והרסה את הימין יחד עם בנט. היא תבזבז קולות לימין ותעביר אותם לשמאל. אני לא מאמינה לה, וגם רוב האזרחים. אסור להצביע לפייק ימין".
סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' מיש עתיד התייחס גם הוא לפיצול של הרשימה המשותפת ולריצה העצמאית של בל"ד. בריאיון לדוריה למפל ואודי סגל ב-ynet radio הוא הסביר: "בל"ד היא מפלגה בעייתית, אין דרמה בפיצול. היו להם חילוקי דעות עם שאר הגורמים במשותפת".
לדבריו, "קורים בחברה הערבית דברים שהם לא מנותחים. לא הכול מתחיל ונגמר בחברי הכנסת במפלגות הערביות, זה הרבה יותר רחב ועמוק מזה". סגלוביץ' התייחס גם לממשלה, שאותה הוא מקווה שירכיב רה"מ לפיד: "יש לנו אחריות על המדינה. לא נמכור את העתיד של אף אחד בשביל ההווה של הבחירות, לא נהיה חלק מהעניין הזה. נתניהו ואנשיו מבטיחים הרבה דברים, גם לגבי בית המשפט. יש לנו אג'נדה וכיוון חינוכי, מזמין את כולם לראות את המצע, שבניגוד לליכוד קיים אצלנו".