1 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל, shutterstock)
אחרי שהפוליטיקאים שלנו ביססו נוכחות משמעותית בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר, נדמה שרבים מהם החליטו להסתער גם על הטיקטוק. ריקי רוטר, הבעלים של חברת "רוטר מדיה" ומנהלת חשבון הטיקטוק של שרת התחבורה מרב מיכאלי, אמרה בתוכנית של מורן אזולאי ויוסף חדאד ב-ynet radio כי אמנם טיקטוק נחשבת פלטפורמה לילדים, אך "גם אלו שמצביעים בסוף ושמים את הפתק נוכחים באפליקציה. יש יותר משלושה מיליון משתמשים בטיקטוק בישראל, אז סביר להניח שאלו לא רק ילדים".
הפוליטיקאי הכי פופולרי בטיקטוק הוא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ואחריו מיכאלי שצברה כ-2.3 מיליון לייקים. במקום השלישי נמצא סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד), עם כ-800 אלף לייקים. דניאל קרווני, מנהלת הדיגיטל של רול שהתראיינה גם היא ב-ynet radio, סיפרה על הגישה שלה לניהול חשבון הטיקטוק שלו: "אני לוקחת כל מסר, רעיון או פרויקט שעידן עושה, ומתאימה אותו לפלטפורמה. מה שמתאים לפייסבוק, לא מתאים לאינסטגרם ובטח שלא לטיקטוק".
עם זאת, קרווני הדגישה כי "טיקטוק זה לא רק ריקודים ואוכל ודברים שטותיים. אנחנו מתייחסים אליה כרשת חברתית לכל דבר, ואם יודעים לעבוד איתה טוב - מצליחים. גם אם מדובר בנושאים שהם כביכול קצת יותר משעממים כמו פוליטיקה או בחירות, נושאים שפחות מעניינים את הקהל הצעיר".
לעומת קרווני, רוטר ציינה כי "אפליקציית טיקטוק היא לא רשת חברתית. בשונה מכל פלטפורמה אחרת, היא מיועדת לבידור ולתוכן, ולכן האלגורתים הוא נורא שונה". היא הסבירה כי "בכל רשת חברתית אחרת, מי שרואה את התוכן שלנו יהיו אלו שעוקבים אחרינו, ואלה שעוקבים אחרי מי שמשתף את התוכן שלנו. לכן פוטנציאל הצפיות הוא נורא נמוך. בטיקטוק לעומת זאת, אנחנו נשפטים לפי התוכן, וזה הכוח המפלצתי שלו. ככל שהתוכן יהיה יותר מעניין, ידבר על קונפליקטים ויעורר מעורבות - הוא יקבל הרבה יותר צפיות".
@idanroll אם ניתן לאנשים כמו בן גביר וסמוטריץ׳ לנהל את המדינה הזו זה עשוי לפגוע ביחסי החוץ של ישראל ובתמיכה של ארה״ב והעולם #ארהב #ישראל #בחירות #ישעתיד ♬ original sound - SweeetTails
רוטר הדגישה כי "התודעה היא כמה שיותר נראות וכמה שיותר נוכחות. היום אי אפשר ללכת עם מיכאלי ברחוב בלי שיקפצו עליה מכל כיוון לסלפי - בין אם מצביעים לה ובין אם לא. הכירו אותה לפני, אבל הקהל החדש רואה אותה כל יום מדברת על פוליטיקה. בסוף, הנוכחות הזו משתלמת".
החודש יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.