1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
יו"ר הליכוד נתניהו
(צילום: נדב אבס )
אחרי העימותים במטה וחוסר הרצון של חלק מראשי הסניפים לשתף פעולה, עוד כאב ראש בליכוד: ליאור קצב, מקורבו של יו"ר האופוזיציה ויו"ר המפלגה ח"כ בנימין נתניהו, עזב את תפקידו כמנהל יום הבחירות 13 ימים לפני ההליכה לקלפיות. החלטתו של אחד ממחזיקי תפקידי המפתח במטה התקבלה בעקבות עימות עם ראש מטה השטח של הליכוד יוסי שלי.
אחרי העימות בין שלי לקצב, נכנס נתניהו לתמונה וניסה לפשר בין הצדדים ולהחזיר את קצב לתפקידו. פעילים פוליטיים בליכוד מתארים בעיקר בלגן גדל וחוסר קשב של המטה המרכזי לצורכיהם.
בידי קצב, שנחשב איש אמונו של נתניהו, הופקדו נושאים חשובים וקריטיים המתנקזים בדרך כלל ליום האחרון של הקמפיין וקשורים בהנעת מצביעים לקלפיות, כמו גם אחריות לוודא שבמעוזי הליכוד המובהקים אחוזי ההצעה יהיו גבוהים מאלה שנרשמו בבחירות הקודמות.
על רקע הביקורת הפנימית בתוך המפלגה, שינה נתניהו בשבוע האחרון חלק ממערך התפקידים - והאציל סמכויות נוספות על מנכ"ל הליכוד צורי סיסו. הסמכויות שנלקחו מיו"ר מטה השטח גררו גם הם מתח רב.
מרבית האנרגיות בליכוד מתנקזות ביממה האחרונה של המרוץ וביכולת להעלות אחוזי הצבעה. לצורך כך נבנה מערך שטח מקיף שכולל בעלי תפקידים לפי אזורי חלוקה, מערך הסעות ופעילות באמצעות תוכנות מחשב שיאפשרו מעקב אחר נתוני ההצבעה בזמן אמת.
לאחר הפרסום בשבוע שעבר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בנוגע לביקורת שהולכת ומתגברת מצד חברי כנסת, אנשי שטח וראשי סניפים על האופן שבו מתנהל מולם מטה הבחירות המרכזי של המפלגה, נראה כאמור כי יו"ר הליכוד נתניהו הפנים שיש בעיה ואף החל לפעול בנושא.
המנכ"ל סיסו מקובל באופן יחסי על אנשי השטח במפלגה. הוא זה שמיועד לתווך בין הסניפים ברחבי הארץ לבין המטה המרכזי. מדובר במהלך שכנראה גם יאפשר להעביר לשטח יותר תקציבים ויותר עזרים שיוכלו להמריץ את המצביעים ולהגדיל את אחוזי ההצבעה.