יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס לתוכניתו המשפטית "חוק וצדק", הכוללת ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים, והבהיר הבוקר (ראשון) בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet: "משפט נתניהו לא יתבטל - אני מתחייב שלא אקדם חקיקה שתבטל אותו. הוא מוזיקת הרקע הטובה ביותר לכל התיקונים שצריכים להיעשות במערכת המשפט - הוא חושף את כל עוולותיה".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
לדבריו, "התוכנית עצמה היא בוודאי תנאי שלנו לכניסה לממשלה. בלי שנתקן את מערכת המשפט ונחזיר את מרכז הכובד של קבלת ההחלטות לנבחרי הציבור בכנסת ובממשלה - לא נוכל לעשות כלום. לא יהיה מצב שבו הפרקליטות תופרת תיקים לנבחרי ציבור כדי לסלק אותם מהדרך ולהוריד את הימין מהשלטון".
הוא הוסיף כי "הימין עשה הרבה דברים טובים, אבל הוא גם לא עשה המון דברים שצריך לעשות. הוא לא תיקן את מערכת המשפט, והיא היום האתגר הגדול ביותר ליהדות. הימין בישראל נדרש לחשבון נפש, חד משמעית".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
אז למה התנצלת על ה"שקרן בן שקרן" שאמרת בקשר לנתניהו? "אמרתי ביטויים שלא משתמשים בהם גם בשיחה סגורה. זו הייתה שיחה חברית בין שני אנשים".
האם נתניהו הוא איש אמין בעיניך? "כן".

במקביל, בהקלטה שהגיעה לידי ynet, נחשף כי שותפו של סמוטריץ', יו"ר עוצמה יהודית בן גביר, אמר כי ידרוש לחוקק "חוק צרפתי" שיחול רטרואקטיבית - ובכך יסייע לנתניהו.
בן גביר הצהיר במהלך חוג בית כי למרות הצהרות סמוטריץ' ובכירים בליכוד על כך שאין כוונה לבטל את המשפט, הוא דורש לקדם "חוק צרפתי" - המונע פתיחת חקירה במרבית העבירות נגד ראש ממשלה מכהן - באופן רטרואקטיבי.
מספר 2 ברשימת הציונות הדתית נשאל על כך בשיחה שערך עם תומכים ומתלבטים וענה: "בעניין החוק הצרפתי העמדה שלי חד משמעית, הרבה יותר מסמוטריץ'. אני אדרוש חוק צרפתי רטרואקטיבי". בהמשך ניסה להסביר וטען כי "זה לא עניין של נתניהו אישית. הוא מנהיג גוש הימין, ואת התיק תפרו לו כמנהיג הימין. אנחנו חייבים לוודא שתופעת תפירת התיקים תעבור מהעולם".
לאחר פרסום הדברים ב-ynet, סמוטריץ' אמר בריאיון לגלי ישראל כי הוא מתנגד לחוק הצרפתי שבן גביר מתכנן להוביל. "התוכנית שלי ברורה", הבהיר, "אני מציע לציבור להוריד אותה מהאינטרנט ולקרוא אותה. משפט נתניהו זה הדבר שעוזר לנו בצורה הטובה ביותר, הוא מראה למה צריך את התוכנית הזו נגד רדיפת התיקים".
במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על דבריו של יו"ר עוצמה יהודית. שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "אבדה הבושה. בן גביר וסמוטריץ' נמצאים כפסע מלשכות השרים הבכירים ביותר בממשלה. סיוט נובמבר מתממש - אנחנו בפני סכנה ברורה ומוחשית למדינת ישראל".
שר המשפטים גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "גוש נתניהו מתואם: ביטול המשפט והקמת רפובליקת ביבי - גן עדן לשחיתות השלטונית, שבה הכנסת והממשלה יהיו ערי מקלט לפושעים". שרת הפנים איילת שקד הגיבה גם היא, ואמרה כי "בן גביר וסמוטריץ' עושים הכול בימים האחרונים כדי לפגוע בגוש הימין, על-ידי העלאת רעיונות הזויים שיחרבו את הדמוקרטיה הישראלית. אסור לתת להם להרוס ואסור לתת להם את ההגה לבד".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: קובי קואנקס)
מיש עתיד נמסר: "הבחירות הקרובות הם על השאלה אם ישראל תלך אחורה ותפעל למען אדם אחד בלבד או תמשיך קדימה עם ראש ממשלה לפיד שעובד למען האזרחים. אין לנו ברירה אלא לנצח - אם הם יחזרו לשלטון הם יפגעו בנשים, להט"בים, חיילים ושוטרים רק למען ביטול המשפט של ביבי".
גם בשמאל התרעמו על הדברים. יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה בטוויטר: "הם מתכננים לעשות פה הפיכה משטרתית שנועדה לחלץ את נתניהו מהכלא. זה הדיל - נתניהו ימכור את המדינה לכהניסטים, והם יתנו לו כרטיס 'צא מהכלא'".
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הוסיפה כי "בן גביר בשירות נתניהו מאז 1995: הוא הסית נגד רבין בשבילו, התסיס את השכונות המעורבות ורוצה לעצור את המשפט של נתניהו. הוא פירומן מסוכן בשירותו של נאשם בפלילים. זה בידיים שלנו לעצור אותו".