חמישה ימים לבחירות, ואחת השאלות המסקרנות שנשארו פתוחות היא גורלה הפוליטי של איילת שקד והבית היהודי, ואם אכן תתמודד עד הסוף, כפי שהצהירה השבוע. עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, חברת מפלגתה, הודתה היום (חמישי) באולפן ynet כי "ההתחבטות קשה אבל אנחנו במגמת עלייה. חטפנו מכה מנתניהו שקרא לא להצביע לנו". ח"כ אוריאל בוסו מש"ס התייחס גם הוא לסוגיה ואמר כי "זה בסדר שהיא תרוץ, בסוף יש אצלה מצביעים מהמרכז-שמאל".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
ניצנה דרשן-לייטנר
ניצנה דרשן-לייטנר
"מפלגות הימין מכינות אליבי להפסד". ניצנה דרשן-לייטנר
(צילום: שורת הדין)
יואב קיש אמר ש"להצביע לאיילת שקד זה כמו להצביע לזהבה גלאון ולעאידה תומא סלימאן". "אז בגלל אמירות כאלה נשרפות תמונות שלי ושל איילת", אמרה דרשן-לייטנר. "המצב כרגע בגושים הוא תיקו או אפילו 59-60 לרעת גוש הימין. עוד אומרים הסקרים שאם אנחנו פורשים, אין שינוי בגושים. לכן, אני לא מבינה את הקריאה הזאת לבוא ולבקש מאיתנו לפרוש. זה בסך הכל אליבי שמפלגות הימין מכינות ליום שהן יפסידו את הבחירות. במקום להאשים את הבית היהודי אני מציעה להן לעורר את השטח, לנהל קמפיין כמו שצריך, לנצח בלי קשר לבית היהודי".
"אם איילת שקד תפרוש, אני לא יודע אם זה יתרום לגוש הימין", אמר בוסו. "זה בסדר שהיא תרוץ. אנחנו אומרים לא להצביע לה אלא למי שרוצה ממשלת ימין. בסוף יש אצלה מצביעים שהם מצביעי מרכז-שמאל, שאם היא לא תרוץ הם יצביעו לגוש השני. זה יחזק אותם".
3 צפייה בגלריה
אוריאל בוסו
אוריאל בוסו
אוריאל בוסו
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, "שקד התאכזרה אלינו בהיותה שרת הפנים. למשל כשהיא ביטלה את תוכנית שפיר, שנתנה פתרון ל-50,000 דירות והיא ואלקין ביטלו באכזריות את התוכנית אחרי השקעות של מיליונים, והחזירו את זה למצב שיהיה תכנון כללי ולא לציבור החרדי. היא הייתה ממקימי ממשלת השמאל שעדיין מכהנת בה והיא עדיין נמצאת שם. היא נלחמה בשביל זה בחירוף נפש. אנחנו יודעים כמה היא נאבקה בניר אורבך מול כולם כדי לתחזק את הממשלה הנוכחית. הציבור לא טיפש".
לדברי לייטנר, יש ציבור גדול שרוצה להצביע לשקד אבל לא מוכן לעשות זאת בגלל החשש שלא תעבור את אחוז החסימה. "בסקרים רואים שעדיין יש ארבעה-חמישה מנדטים מתנדנדים ולו היו יודעים שאנחנו עוברים את אחוז החסימה היו מצביעים לנו. זה ביצה ותרנגולת".
"אם המגזר הערבי לא יגיע ל-55% הצבעה, אין מצב ששלוש המפלגות הערביות יעברו", העריך בוסו. "אבל מעבר לכך אנחנו עובדים קשה. מאמינים בעבודה קשה. ביום שישי זה הילולתו של רבנו מר"ן עובדיה יוסף, זה הצוואה שלו ואנחנו בכל מקום בארץ, במאות כנסים והילולות והציבור רוצה להמשיך את המורשת שלו".
בוסו גם התייחס לזינוק בסקרים של בן גביר והציונות הדתית. "יש תמיד זליגה לכאן או לכאן ויש גם הרבה זליגה אלינו ממפלגות אחרות. זה אירוע שאנחנו יודעים להתמודד איתו. בסוף הוא שותף בתוך הגוש. הציבור שלנו נשאר נאמן ואתה וראה את היציבות שלנו בסקרים לאורך כל הדרך".