אחרי שהשותפות הפוליטית בין איילת שקד ליועז הנדל הגיעה לסוף דרכה, חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר שוב בריאיון באולפן ynet הבוקר (ראשון) כי הוא מעריך שלשקד אין סיבה לרוץ בבחירות הקרובות, מאחר ש"הקהל שהיא מחפשת יודע שהמחנה הממלכתי זה הבית שלו". לדבריו, "יש שלוש אפשרויות - ממשלה בראשות גנץ, ממשלה בראשות נתניהו או ממשלת מעבר בראשות לפיד".
"הסיפור עם שקד עצוב כי אני מאוד אוהב אותה ומעריך אותה, אני חושב שהיא הייתה שרה מצוינת", אמר כהנא. "אני גם בקשרי ידידות עם יועז הנדל, אז אני לא שמח ממה שקרה פה. חשבתי שזה הולך לכישלון כי ידעתי מראש שהסנטימנט של איילת הוא להשלים לנתניהו את ה-61. אני מאמין לה שהיא רוצה ממשלת אחדות, אבל היא בפירוש רוצה להשלים לו את ה-61".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
"לא שמח ממה שקרה, אבל חשבתי שזה הולך לכישלון". כהנא על פירוק השותפות בין שקד להנדל
(צילום:דנה קופל, קובי קואנקס )
"אני הייתי מאלה שדחפו להקמת הממשלה הזו, והדבר הבולט היום זה שכל מי שבציבור הציוני-דתי ומאמין בממשלת אחדות יציבה וטובה - ברור שהבית היחיד בשבילו זה המחנה הממלכתי", המשיך כהנא. "יש שתיים וחצי אפשרויות כרגע. יש את נתניהו, שאם הוא יקים ממשלה - אז שיהיה לנו בהצלחה, לפיד יכול להקים ממשלת מעבר ורק על זה הוא בונה תרחיש, והיחיד שיכול לקבץ תחת כנפיו מפלגות משני הצדדים, שחדורים למטרה אחת, היחיד שמדבר עם כולם וכולם איתו - זה בני גנץ".
- הוא חייב את נתניהו כחבר כנסת. "כולנו מבינים שאם נתניהו לא יקבל פעם נוספת את ה-61 יהיה רענון של המערכת. גם החרדים לא יילכו איתן כבר וגם בליכוד שומעים קולות שהם רוצים פריימריז אחר ברגע שנתניהו לא יביא את ה-61, אז ברור שיהיה כאן מישהו אחר במערכת. אולי מדובר בהרבה תרחישים שצריכים לקרות, אבל מישהו האמין שאיילת שקד תשב עם מנסור עבאס? זו הפוליטיקה, מקום שקורים בו דברים לא הגיוניים. בכל מקרה, בני גנץ היחיד שיכול לאחד את כולם לתוך המפלגה שלו".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"היחיד שמדבר עם כולם וכולם מדברים איתו". גנץ
(צילום: EPA)
- שקד אמרה בשבועות האחרונים שהיא הולכת רק לממשלה רחבה. היא שיקרה? "אני לא חושב שהיא שיקרה. אני מכיר אותה כאדם ישר והיא באמת רוצה ממשלת אחדות רחבה, אבל אני חושב שבסנטימנט שלה הרצון שלה זה לראות את נתניהו כראש ממשלה, ולכן השיטה שבה היא הייתה פועלת כדי לייצר ממשלת אחדות הייתה מביאה לכך שהייתה קמה ממשלה צרה בראשותו של נתניהו. אני מעריך שאין לה סיבה עכשיו לרוץ בבחירות האלה, מהסיבה הפשוטה - הקהל שהיא מחפשת יודע שהמחנה הממלכתי זה הבית שלו, של המחנה הממלכתי-דתי".
כהנא התייחס לדברים שאמר איזנקוט בכנס בחירות, ולפיהם "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום ולבטל את חוק ההתנתקות מובילים לאסון ולמדינה דו-לאומית". לדברי כהנא, "לקחו חצי מהדברים שלו. יש לי הרבה מאוד שעות איזנקוט בחודש וחצי האחרון. איזנקוט תומך בהתיישבות, הוא מעולם לא הגדיר את עצמו כאיש שמאל. הוא דיבר פה על החזקה לגוש קטיף. לכן אנחנו הבית הממלכתי-דתי, ואם הוא רוצה לייצג את הערכים האלה - אנחנו הבית שלו".
על הדשדוש בסקרים, שמנבאים למפלגתו 12 מנדטים כרגע, אמר כהנא: "זה עוד מאוד מוקדם, את הרשימות נגיש רק ביום חמישי הקרוב. רק אתמול איזנקוט התראיין בטלוויזיה והראה איזו אישיות חשובה הוא בפוליטיקה הישראלית. אני משוכנע שאנחנו נביא עוד הרבה מאוד מנדטים. אני משוכנע גם שנתניהו לא יביא את ה-61 כי כך קרה מאז שגנץ בפוליטיקה, ולכן אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה".
3 צפייה בגלריה
 "נתניהו לא יכול להיות פרטנר, לפיד יכול להיות רק ראש ממשלת מעבר". יו"ר האופוזיציה וראש  הממשלה
 "נתניהו לא יכול להיות פרטנר, לפיד יכול להיות רק ראש ממשלת מעבר". יו"ר האופוזיציה וראש  הממשלה
"נתניהו לא יכול להיות פרטנר, לפיד יכול להיות רק ראש ממשלת מעבר". יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
- אם נתניהו ישיג את ה-61, מה האופציות מבחינתכם? לשבת באופוזיציה? "כן, לשרת את המדינה משם. אני חושב שזו תהיה ממשלה רעה מאוד למדינת ישראל בהרבה מאוד נושאים. אני חושב שיש בן אדם אחד במדינה הזו שנתן לנתניהו את הצ'אנס של הצ'אנסים, גנץ כמובן, ונתניהו והפר את ההסכם ביניהם. נתניהו הוכיח שאיתו אין בטון, אין כלום. הוא לא יכול להיות פרטנר לשום שיטת ממשל. אנחנו לא פוסלים את הליכוד בכלל, אנחנו יודעים שאחרי שנתניהו לא ישיג את ה-61 תהיה התארגנות מחדש ונוכל להקים ממשלה תחת בני גנץ".
- אתה מסכים עם האמירה של איזנקוט שעם 12 מנדטים גנץ לא יכול להיות רה"מ? "אני לא נכנס למספרים. ראינו שראש ממשלה עם שישה מנדטים זה לא הספיק. זה אמנם התאים לסיטואציה שבה היינו לפני שנה וקצת כי היינו חייבים להוציא את המדינה מהבוץ שאליו נקלעה, אבל אנחנו זקוקים למספר משמעותי של מנדטים. היחיד שיכול להקים ממשלה שהיא לא ממשלת מעבר, אלא רחבה ויציבה, זה בני גנץ. זה או נתניהו, או גנץ או ממשלת מעבר".
- נראה שאתם לא סופרים את לפיד בכלל. לא תמליצו עליו כמועמד הגוש? "לפיד הוא אדם ראוי ואני מעריך אותו מאוד. לא נמליץ עליו, נמליץ על בני גנץ. אנחנו יודעים מראש שללפיד אין סיכוי להקים ממשלה, הוא יכול להמשיך להיות ראש ממשלת מעבר אבל לא מעבר וזה לא האינטרס של מדינת ישראל. אנחנו רוצים ממשלה רחבה ויציבה. אנחנו נמליץ על בני גנץ כי אנחנו מבינים שהוא היחיד שיכול להוציא את העגלה הזו מהבוץ, כי לפיד לא יוכל להקים ממשלה".