5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו לוחץ על איחוד רחב, גם עם מפלגה שמתנגדת ללהט"בים
(צילום: הדר יואביאן, עמית שאבי)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) במשך כשעתיים עם הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"בים, בניסיון לשכנע אותו להתאחד עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - שרצים תחת רשימה אחת. זמן קצר אחרי הפגישה הודיעה המפלגה כי תחבור אל השניים, צעד שאליו התנגדה עד כה. יו"ר המפלגה, ח"כ אבי מעוז, יוצב במקום ה-11 ברשימה המאוחדת.
במפלגת נעם, נציין, סירבו לפני המפגש עם נתניהו לקבל את המקום ה-11. ברשימת הציונות הדתית המאוחדת של סמוטריץ' ובן גביר נערכו להגיש את רשימתם בשעות הצהריים, כשעל שולחנם עומדים שני עניינים עיקריים. הראשון היה צירופה של מפלגת נעם לרשימה, שכעת הושלם. נעם, אגב, כינתה את הצעד "בלוק טכני". כלומר, נציגה עשוי להיכנס לכנסת - דבר שלא היה מצליח לעשות ללא האיחוד - ולאחר מכן להתפצל מהרשימה.
5 צפייה בגלריה
יוסי ברודני
יוסי ברודני
"דתיים הם לא שונאי אדם". יוסי ברודני
(צילום: טנא תקשורת קרדיט)
5 צפייה בגלריה
נתניהו בסיום הפגישה עם הרב טאו
נתניהו בסיום הפגישה עם הרב טאו
נתניהו בסיום הפגישה עם הרב טאו, שנמשכה כשעתיים
(צילום: ניר יצחק)
יוסי ברודני, מספר 2 של איילת שקד ברשימת הבית היהודי, תקף את האיחוד: "החבירה של בן גביר וסמוטריץ' למפלגה שמשפילה נשים וקוראת ללהטבים סוטי מין, היא חילול השם נוראי. דתיים הם לא שונאי אדם ולא שונאי השונה. אני מתבייש".
בעבר נשמע הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של המפלגה, מכנה הומוסקסואלים "סוטי מין ואנשים אומללים" ועל נשים אמר כי מקומן הוא "בבית ולא במרחב הציבורי". יש לציין כי "נעם" כבר הספיקה להכניס לראשונה נציג ממפלגתה לכנסת - ח"כ מעוז - לאחר שהמפלגה התאחדה בבחירות האחרונות עם סמוטריץ' ובן גביר.
גדולי רבני מפלגת נעם התכנסו אמש על מנת להחליט האם לקבל את הצעת סמוטריץ' או לרוץ בנפרד כרשימה עצמאית, במחשבה שבכל מקרה המצב הפוליטי בישראל תקוע ולכן אולי כדאי להם לבדוק רק כמה הם שווים בקלפי. ממפלגת נעם נמסר לאחר הפגישה כי "עם סיומה של פגישת ההתייעצות עם רבני המפלגה, הכיוון המסתמן הוא שמפלגת נעם תתמודד עצמאית, אך הוחלט להיפגש מחר להמשך הדיון". כאמור, כעת, אחרי הפגישה עם נתניהו, החליטה המפלגה להסכים לאיחוד.
ביש עתיד תקפו את האיחוד החדש: "והיום בפרק ההישרדות האישית, מה הבטיח נתניהו לאבי מעוז? אנחנו מהמרים או על טיפולי המרה בבתי הספר או על איסור הפלות. מה ההימור שלכם? גוש בן גביר-ביבי מסוכן לישראל".
5 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
יסכים לקבל את המקום ה-11? יו"ר נעם אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
5 צפייה בגלריה
זהבה גלאון בסיום הפגישה בבית יאיר לפיד בנושא איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה
זהבה גלאון בסיום הפגישה בבית יאיר לפיד בנושא איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה
"מעניין מה ביבי ימכור קודם - את הנשים או הקהילה הגאה". גלאון
(צילום: מוטי קמחי)
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מיהרה להגיב על הפגישה בין נתניהו וטאו ואמרה כי "אחרי שמכר את עתיד החינוך למפלגות החרדיות, ביבי נפגש עם הרב טאו של מכינות השנאה שאמר ש'הבית הוא מקום האישה ולא המרחב החברתי', וקרא להחרים חברה כי ציינה את חודש הגאווה. מעניין מה ביבי ימכור קודם כדי להימלט מהמשפט: את הנשים או את הקהילה הגאה".
הנקודה הנוספת שמשפיעה על עיצובה הסופי של רשימת "הציונות הדתית-עוצמה יהודית" היא שני שריונים שאישר מרכז מפלגת הציונות הדתית לסמוטריץ', שאותם יוכל להצניח לרשימה. יו"ר הציונות הדתית לא צפוי להשתמש באופציות השריון כדי לא לפגוע בחברי מפלגתו שנבחרו בפעם הראשונה בפריימריז, והוא ישקול לעשות זאת רק במידה שימצא אדם שיוכל "להגדיל את היריעה" ולקחת מצביעים מאיילת שקד והבית היהודי.
גם אצל איתמר בן גביר העניינים עדיין לא סגורים. כרגע, במקומות ששמורים לו בשיטת הריצ'רץ' עם סמוטריץ', צפויים להיות מוצבים מנכ"ל המפלגה יצחק וסרלאוף, הפעיל מהנגב אלמוג כהן, עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל אליהו, הפרשן הביטחוני צביקה פוגל ולימור סון הר-מלך, אלמנתו של שולי הר-מלך.
פורסם לראשונה: 13:12, 14.09.22