שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד פנתה הערב (שבת) לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ודרשה ממנו להעביר לה את זכות הווטו שיש לו בממשלה, למקרה שיחליט לסיים את תפקידו עוד לפני הקמת הממשלה הבאה.
פנייתה של שקד אירעה על רקע ההערכות שבנט יסיים את תפקידו עוד לפני הרכבת הממשלה החדשה, ולפי הודעתה מדובר בניסיון למנוע את "השארת השליטה בידי השמאל". מלשכתהב נמסר כי "השרה רואה חשיבות עליונה בשימור המבנה הפריטטי ושמירה על כוחו של גוש הימין, ומצפה שלפיד יעמוד בסיכומים".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
דורשת את זכות הווטו של רה"מ החליפי. שקד ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עם זאת, מקורביו של בנט טוענים כי אין אפשרות חוקית להעביר את זכות הווטו לשקד אם יעזוב את הממשלה. בתגובה הרשמית נמסר מטעמו כי "בנט ישמש ראש ממשלה חליפי עד הבחירות, אז יכריע על המשך דרכו בהתאם לנסיבות".
במקביל, במרצ מתכוונים לנצל את היעדר זכות הווטו אם בנט לא יהיה חבר בממשלה - ולדרוש את פיטוריה של שקד. "איילת שקד היא סוס טרויאני של ביביזם בתוך ממשלת השינוי, היא הכריזה גט כריתות מהממשלה כבר מזמן", אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון.
"במרצ חוששים שברגע שיוסר הרסן, תפיסת העולם החשוכה של שקד תפרוץ את כל הגבולות והיא תשתמש בכוח שלטוני כדי לטרפד מהלכים, לפגוע בנטולי מעמד או לנקוט מהלכים פופוליסטיים, ממש כמו שעשתה לפני שבוע כשביקשה לגרש אזרחים ערבים בלתי מעורבים ממניעים פוליטיים", הוסיפה גלאון. "חוסר האחריות שלה עלול לפגוע אנושות בזכויות של המוני בני אדם, ואפילו להצית סבב של אלימות - הסכנה גדולה במיוחד במקרה הסביר שבו שקד לא תיבחר לכנסת".
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
"סוס טרויאני של ביביזם". גלאון על שקד
(צילום: מוטי קמחי)
יו"ר מרצ הוסיפה כי "ביום שבו תושבע הכנסת ונפתלי בנט יסיים את תפקיד ראש הממשלה החליפי, מרצ תדרוש לפטר את שקד מתפקידה כשרת הפנים. את הנזק שהיא עשתה במשרד הפנים אני אתקן".