חגיגות וריקודים נרשמו הערב (שלישי) במטה מפלגת ש"ס עם פרסום תוצאות מדגמי הטלוויזיה, שחוזים למפלגתו של אריה דרעי מספר מנדטים דו-ספרתי של 10 מושבים לראשונה מאז 2013 - מועד פטירת הרב עובדיה יוסף לפני תשע שנים, ומשבר המנהיגות החמור שידעה התנועה בעקבותיו. במפלגה חגגו גם את תוצאות המדגמים שחוזים בין 61 ל-62 מנדטים לגוש נתניהו, שדרעי הוא אחד ממרכיביו המשמעותיים.
יו"ר המפלגה אריה דרעי אמר כי "זכינו בהישג אדיר ונחזור בקרוב להנהגת המדינה. נפעל בכל הכוח למען השכבות החלשות, למען חיזוק הזהות היהודית של ישראל ולמאבק ביוקר המחיה". בחצות בדיוק החל דרעי לנאום במטה, לקול קריאות "ליברמן הביתה". יו"ר ש"ס הגיב: "אתם לא צריכים לצעוק את זה, הוא בדרך לשם". הוא היסה קריאות על "מזבלה".
4 צפייה בגלריה
מטה ש"ס
מטה ש"ס
החגיגות במטה ש"ס
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
מטה ש"ס
מטה ש"ס
(צילום: שלו שלום)

מלבד החגיגות, במטה המפלגה נשמעו קריאות נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהשמיע במערכות הבחירות האחרונות דברים נגד החרדים. "ליברמן למזבלה, ליברמן הביתה", קראו פעילי ש"ס במטה אחרי פרסום המדגמים. יו"ר המפלגה אריה דרעי הוסיף בדבריו בתגובה למדגמים: "ש"ס הוכיחה פעם נוספת שהיא מפלגה חזקה, עם שורשים עמוקים בכל רחבי הארץ, ואני מתחייב שנמשיך לעבוד קשה למען כלל עם ישראל".
ח"כ מיכאל מלכיאלי מהמפלגה אמר לאולפן ynet: "החגיגות לא מוקדמות. בעזרת השם יהיה גוש. אנחנו רואים אלפים, חלקם לא היו בש"ס הרבה שנים. הם באו לאריה דרעי ואמרו לו 'אנחנו רואים אותך כמנהיג הפוליטי שלנו עם מועצת חכמי התורה'. לא הלכו להצביע בבחירות הקודמות, וראו את המלחמה שנה וחצי באופוזיציה בממשלת שמאל שעשתה הכול להזיק לפריפריה, לחלשים והעניים. דרעי היה איתן מאוד באופוזיציה".
ש"ס הצליחה להחזיר לעצמה כמעט 37 אלף קולות שאבדו לה בין שתי מערכות הבחירות האחרונות, ולפי ההערכות, בהתאם לשיעור ההצבעה הגבוה – גם לגייס רבבות תומכים נוספים. יוקר המחיה המשתולל נפל לאנשי קמפיין הבחירות של המפלגה, בראשות האסטרטג ישראל בכר, כפרי בשל, והוא כיכב בחודשים האחרונים בתשדירים ובמודעות מטעמה, לצד יחסי הדת והמדינה שמאוד העסיקה את ש"ס בשנה וחצי האחרונות בעקבות הכרסום בסטטוס-קוו בנושאים אלה בתקופת ממשלת בנט-לפיד.
בכל שלוש מערכות הבחירות הקודמות קיבלה ש"ס תשעה מנדטים. דרעי, מנהיגה בין 1992 ל-1999 (עד שנכנס לכלא על עבירות שוחד), שב לעמוד בראשה ב-2013, לאחר הרשעה נוספת ופרישת היו"ר אלי ישי שהקים מפלגה אחרת. מ-2015 המפלגה הייתה כל העת בממשלות נתניהו, עד שהקמת ממשלת השינוי אשתקד הובילה אותה אל האופוזיציה.

גפני: "זכינו לראות שלממשלה הזו אין תקומה"

המפלגה החרדית השנייה שהתמודדה בבחירות, יהדות התורה, זכתה לפי שלושת מדגמי הטלוויזיה לשבעה מנדטים. כמו ש"ס, גם מספר המנדטים של יהדות התורה נשאר יציב בכל שלוש מערכות הבחירות האחרונות ועמד על שבעה. בראשות המפלגה החרדית-אשכנזית עמדו בשנים האחרונות יעקב ליצמן (מטעם אגודת ישראל) ומשה גפני (מטעם דגל התורה), אבל ליצמן התפטר מהכנסת לפני שהורשע במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון בפרשת מלכה לייפר. במקומו הוצב במקום הראשון יצחק גולדקנופף.

4 צפייה בגלריה
מטה יהדות התורה
מטה יהדות התורה
יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף. "לא נסכים לאפליה"
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מטה יהדות התורה
מטה יהדות התורה
גפני. "אין שמחה לאיד"
(צילום: עוז מועלם)
אותו גולדקנופף אמר הערב במטה הבחירות של המפלגה: "אנחנו נעצור את האפליה ונשווה את שכרם של המורים וגננות הילדים לאלה שבציבור הכללי. לא נמשיך לחנך את ילדינו במרתפים ובקרוואנים דולפים. לא נסכים לאפליה בין דם לדם. נתקן את מעשי שר האוצר היוצא. נתמוך בכל יוזמה שתחזק את ביטחון אחינו המתיישבים".
יו"ר דגל התורה, השני ברשימת יהדות התורה ח"כ משה גפני, אמר כי "היינו במתח גדול על הגזירות והסכנות שהממשלה הרעה הזו הציבה בפני עם ישראל. רצו לעקור כל זיק של יהדות. הכל היה תחת סכין הקצבים שלהם. הייתה סיעתא דשמייא שהממשלה הזו נפלה. הערב זכינו לראות שאין לממשלה הזו תקומה. אין לשמחה לאיד אבל יש שמחה על המכה שהדרך הזו קיבלה. שר האוצר ניבל את פיו נגד כל מה שרוח היהדות נמצא בו. ליברמן לך הביתה!".
גפני הוסיף: "אין אצלנו שמחה לאיד, אלא יש מלחמה חסרת פשרות נגד דרך שהיא נגד היהדות. נקבל אותך ליברמן כחוזר בתשובה, לא כח"כ. מעולם לא הלכנו עם השמאל. תמיד הלכנו עם הימין". ח"כ אורי מקלב הוסיף: "נגמר שלטון הפקידים. נגמר שלטון היועצים המשפטיים. נגמר שלטון התקשורת. נדרוש מהממשלה החדשה למצות את הניצחון הזה".