2 צפייה בגלריה
יוסי ברש
יוסי ברש
"להצביע זאת זכות וחובה של כל אזרח בישראל". יוסי ברש
(צילום: שרון צור)
הכי ותיק בקלפי: יוסי ברש בן ה-94 מהכפר יהושע שבעמק יזרעאל לא פספס מערכת בחירות בכל ימי חייו. "תמיד הצבעתי. בגשם, בסופות ובחמסין הכבד - תמיד הגעתי לקלפי במושב", הוא מספר.
ברש נולד בתל אביב בימי המנדט, ובפברואר 1928, כפעוט בן ארבעה חודשים, הצטרפה אמו לאביו ביישוב. הוא אב לשני ילדים, שבעה נכדים ותשעה נינים. "בבחירות הראשונות שהשתתפתי בהן הייתי יותר מודאג מאשר נרגש, כי חששתי לעתיד המדינה", סיפר יוסי. "המצב היה מפחיד, מסביב היו מספר גדול של מדינות ערביות עם אזרחים רבים, ואנחנו היינו מדינה קטנה של פחות ממיליון איש. לא הספקתי להתרגש ולשמוח מרוב דאגה".
2 צפייה בגלריה
יוסי ברש בן 95 הצביע בכל מערכות הבחירות מקום המדינה ועד היום
יוסי ברש בן 95 הצביע בכל מערכות הבחירות מקום המדינה ועד היום
"תמיד היה לי חשוב להגיע לקלפי". יוסי ברש
(צילום: שרון צור)
למרות הטרנד הנוכחי לנצל את החופשה של יום הבחירות, ברש משתף כי מעולם לא הייתה לו התלבטות אם להצביע: "אף פעם לא הייתה לי התנגשות בין תוכנית להיות בחו"ל לבין ללכת ולהצביע. תמיד היה לי חשוב להגיע לקלפי".
ברש התייחס למשבר הפוליטי והחברתי ואמר כי "זה די מצער שאנחנו הולכים לבחירות חמישיות בשלוש שנים. האנשים שאני מדבר איתם יילכו להצביע, לא חשוב עבור מי, אבל יילכו להצביע. הנכדים שלי יילכו להצביע כי הם יודעים כמה זה חשוב להצביע. צריך להצביע, זו החובה האזרחית החשובה ביותר".
ולמי הוא יצביע? "מאז שאני זוכר את עצמי הצבעתי למפלגת העבודה, עוד כשהיא הייתה מפא"י. נשארתי במפא"י גם בתקופת הפילוגים, והיום אני מצביע עבור מפלגת העבודה. אני מאמין בדרך שלה ובאידיאולוגיה. עצוב לי מאוד שהיא כל כך התכווצה והפכה למפלגה קטנה".