שרת הפנים ויושבת ראש הבית היהודי איילת שקד הודיע הערב (שלישי) כי היא מתכוונת לרוץ בבחירות למרות מצבה העגום בסקרים וחרף הלחצים שמופעלים עליה שלא לרוץ לכנסת ה-25. ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.
במסיבת עיתונאים שכינסה בכפר המכביה הבהירה שקד כי בכוונתה "לעצור את חרושת השמועות" ואמרה: "אני גאה על מי שאני וגאה על הדרך שלי. נכון, אינני חפה מטעויות וכפי שאמרתי לא פעם הטעויות שלי שברו לבבות רבים שאני מאחה בשבועות האחרונים.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
לא עוברת בסקרים, אך נחושה לרוץ עד הסוף. שקד
(צילום: טל שחר)
"אני עונה על כל השאלות הקשות גם אם הן אינן נוחות לי, אינני מבקשת הנחות. מסע הציד שאני עוברת הוא מטורף שבעתיים, כוחות גדולים אשר יום וליל מנסים לעשות הכול על מנת לשבור אותי".
שקד הוסיפה כי "כל הסקרים מראים דבר אחד לימין אין 61 מנדטים. יש 59 יש 60 ואין 61. לעומת זאת ,אם אנחנו עוברים את אחוז החסימה תהיה פה ממשלת ימין של 62 מנדטים", ופנתה לתומכיה והמתלבטים: "אם תשימו את החשש בצד, אנחנו נגיע על פי כל הסקרים ל-6 מנדטים".
היא עקצה את ראשי מפלגות הימין והחרדים, ואמרה: "אני פונה לחבריי לגוש הימין, תפסיקו לירות בנגמ"ש. למרות שאני אישה, אני היחידה מראשי מפלגות הגוש למעט נתניהו שהייתה בתוך נגמ"ש. כנסת ללא הבית היהודי היא כנסת חסרה. ממשלה ללא מנוע אידיאולוגי היא ממשלה לא שלמה. כולם כבר יודעים - אנחנו נשלים לנתניהו את המנדטים החסרים. וכמו תמיד – נשמור עליו מימין".
כך או כך, בסביבתה של שקד מקיימים כל העת התייעצויות בנושא ועוקבים אחר מצבה בסקרים - שטרם חזו מעבר של אחוז החסימה. הבוקר התקיימה ישיבה בהשתתפות חברי הבית היהודי, שניתחו את האפשרויות השונות שניצבות בפניהם. נכון להערב, אומרים בסביבת שקד, הוחלט כי המפלגה תרוץ בבחירות עד הסוף.
2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני
יוסי ברודני
"נחושים להמשיך את ההתמודדות עד הסוף". מספר 2 בבית היהודי, ברודני
(צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל)
מספר 2 ברשימתה של שקד, ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני, כי למרות הפרשנויות הנשמעות, הם "נחושים להמשיך את ההתמודדות עד הסוף". הוא קרא לנתניהו "לא להמר", והתעקש שאם מפלגתו תעבור - ניצחון הימין מובטח. "אנחנו מביאים תוספת של שלושה מנדטים ולכן איתנו יש ממשלה יציבה בימין שתוכל לתפקד בארבע שנים הבאות", אמר.

הרב דרוקמן והרמיזה לשקד

במקביל, זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, קרא "לא להצביע למפלגות שלא עוברות בוודאות את אחוז החסימה". הוא גם הביע את תמיכתו במפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'.
במכתב עליו חתומים רבנים רבים נוספים כתב הרב דרוקמן: "הבחירות הקרובות גורליות מאוד למדינת ישראל. מוכרחים להצביע, ולעשות זאת אך ורק למפלגות שעוברות בוודאות מוחלטת את אחוז החסימה".