ראש הממשלה יאיר לפיד נאם הלילה (בין שלישי לרביעי) במטה יש עתיד, אחרי תוצאות המדגמים שחוזים למפלגה 23 מנדטים, ולגוש שמתנגד לחזרתו של בנימין נתניהו ללשכת ראש הממשלה בין 54 ל-55 מנדטים. "הלילה הזה הולך להימשך יומיים", אמר לפיד. "עד שלא תיספר המעטפה האחרונה נחכה בסבלנות לנתונים הסופיים".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד בנאום במטה יש עתיד. "מספר מנדטים חסר תקדים"
(צילום: גדי קבלו)
"באתי להגיד תודה מעומק ליבי. יש עתיד עשתה הישג נדיר. קרוב למיליון ישראלים הצביעו. הבאנו מספר מנדטים חסר תקדים. יש עתיד צמחה והתחזקה תוך שהיא מגלה אחריות ומקפידה לשמור על כל השותפות בגוש", אמר לפיד, כשברקע תוצאות המדגמים שמציגות סיכוי שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה.
עוד אמר כי "מיליון אזרחים ישראלים צעדו לקלפי ואמרו, אני יכול להיות גם יהודי וגם ישראלי. אני יכול להיות גם לאומי וגם ליברלי. מיליון אזרחים צעדו לקלפי ואמרו שמאמינים בעתיד ובכוחו של השינוי. הם רוצים פוליטיקה שלא מבוססת על שנאה והסתה ושהממשלה שלהם לא מייצגת לא סקטור ולא מגזר".
850 בחירות 2022 מפת הבחירות
"את מה שהתחלנו צריך להמשיך. בשנה וחצי האחרונות הייתה פה ממשלה של אנשים הגונים, ישרים וטובים. הקמנו ממשלה שעשתה הכול כדי להוריד את יוקר המחיה, לא חששה לפעול מול אויבינו, שמעל הכול הבינה שתפקיד הממשלה לרפא את הפצעים של החברה הישראלית. אין לנו שום כוונות לעצור. אין לנו שום כוונות להפסיק", הוסיף לפיד. "השינוי הזה בלתי נמנע, בלתי ניתן לעצירה. אפשר לעכב אותו, אבל אי אפשר לעצור אותו".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: רויטרס)
מוקדם יותר אמרו בכירים במפלגה כי "עד הבוקר תוצאות המדגמים ישתנו". ביש עתיד האמינו לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי הן לא משקפות את הזינוק בהצבעה בחברה הערבית, ואמרו כי הם מאמינים שיחול שינוי כיוון. במטה המפלגה הורגש דכדוך מסוים לאחר תוצאות המדגמים, אבל גם נרשמה תחושת תקווה למהפך במקרה שבל"ד תעבור את אחוז החסימה. בכירים במפלגה הוסיפו כי "בכלל לא בטוח עדיין שנתניהו ירכיב את הממשלה, ובכל מקרה - יש עתיד לא תשב איתו".
מדגמי הטלוויזיה שפורסמו הערב, כאמור, חוזים לגוש שבראשו עומד יו"ר האופוזיציה והליכוד 61 עד 62 מנדטים. לפי המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות, הליכוד זוכה ל-31-30 מנדטים ואילו יש עתיד מקבלת בין 23 ל-24 מנדטים.
850 בחירות 2022 משחק הכיסאות
לפיד עומד בראשות יש עתיד מהקמת המפלגה ב-2012, אבל בבחירות 2019 א' וב' ובבחירות 2020 רצה המפלגה כחלק מכחול לבן, ולפיד ניצב אז במקום השני ברשימה, אחרי בני גנץ. עד היום, שיא המנדטים שקיבלה המפלגה היה 19, וזה קרה בפעם הראשונה שהתמודדה, ב-2013. בבחירות הקודמות זכתה יש עתיד ל-17 מנדטים ולפיד הפך לראש הממשלה החליפי - ומיוני האחרון, לראש הממשלה ה-14 של ישראל.
פורסם לראשונה: 22:23, 01.11.22