3 צפייה בגלריה
מצביעים בירושלים
מצביעים בירושלים
ייתכן שהגעת ההודעות מתעכבת בשל חופשת החגים
(צילום: עמית שאבי)
בעוד 15 ימים ייצאו אזרחי ישראל להצביע בבחירות לכנסת ה-25, אך ישראלים רבים טרם קיבלו את ההודעה לבוחר. כל בעלי זכות ההצבעה כבר היו אמורים לקבל בדואר את ההודעה לבוחר, שבה מופיעים שם הבוחר, מענו ופרטי הקלפי שבה הוא רשום להצבעה - אבל גם אם לא קיבלתם, אין סיבה לחשוש. את מיקום הקלפי שלכם תוכלו לדעת בין היתר בשיחה טלפונית או בשליחת סמס (המספרים - בהמשך הכתבה), וגם באתר משרד הפנים כאן - אך לעתים וגם הערב (שני) האתר אינו פועל. את ההודעה לבוחר עצמה אין צורך להביא להצבעה.
ההודעה אמורה להישלח לכתובת המופיעה בפנקס הבוחרים עד 21 יום לפני מועד הבחירות. במשרד הפנים אמרו כי יותר מ-95% מההודעות נשלחו וייתכן שההגעה שלהן אל תיבות הדואר ברחבי הארץ מתעכבת בשל חופשת החגים.
3 צפייה בגלריה
מצביעים בתל אביב
מצביעים בתל אביב
קלפי בתל אביב, בבחירות ב-2021
(צילום: AFP)
הישראלים כבר מתורגלים, ב-1 בנובמבר הם יבחרו את המפלגה שלהם בקלפי בפעם החמישית בארבע השנים האחרונות. אך גם אם בכל ארבע הפעמים הקודמות הצבעתם באותו בית ספר שצמוד לביתכם, זה לא בהכרח אומר שתצביעו שם גם הפעם.
כדי לחסוך הגעה מיותרת לקלפי לא נכונה, כדאי לבדוק מראש לאיזה קלפי אתם משויכים. אם גם אתם לא קיבלתם את ההודעה לבוחר בדואר, ישנן דרכים אחרות לבדוק היכן אתם מצביעים בבחירות. למי שמודאג, אין חובה להציג את ההודעה לבוחר כדי להצביע, אך היא עשויה לסייע לוועדת הקלפי באיתור השם שלכם במועד ההצבעה.
כדי לבדוק באיזה קלפי אתם משובצים, ניתן להיכנס לאתר משרד הפנים, להזין את מספר תעודת הזהות ולאתר את הקלפי. זאת, כאמור, אם האתר לא נפל. הערב ניסיון לאתר את מיקום הקלפי הסתיים לעתים בהודעה: "המערכת עמוסה בפניות אחרות, ניתן לנסות מאוחר יותר". בנוסף, ניתן לאתר את הקלפי במוקד מידע טלפוני 1800-222-290 בשפות עברית, ערבית, רוסית אנגלית ואמהרית או באמצעות סמס במספר 050-8085-500 או באמצעות פקס שמספרו 1800-222-291.
3 צפייה בגלריה
אתר פנים משרד הפנים איתור קלפי נפל
אתר פנים משרד הפנים איתור קלפי נפל
איפה הקלפי? אתר משרד הפנים לא תמיד עוזר
במקביל, עשרה ימים לפני הבחירות, ועדת הבחירות המרכזית תפתח מוקד טלפוני, שמספרו יפורסם בהמשך, שיהיה ניתן להתקשר אליו לברר לאיזה קלפי אתם משויכים ולשאול שאלות נוספות בנוגע לכך.
ממשרד הפנים נמסר: "המשרד הפיץ לאחרונה את ההודעות לבוחר בהתאם לתכנון ולמועד שליפת פנקס הבוחרים הסופי. מבירור עולה, כי עד כה נשלחו יותר מ-95% מההודעות והחלוקה תימשך מיד לאחר החג. ככל שיש עיכוב, הוא נובע ככל הנראה בשל חופשת החגים וערבי שישי הסמוכים לחגים. לצד זאת, משרד הפנים מפעיל מגוון אמצעים עבור הציבור לבירור מיקום ההצבעה באתר משרד הפנים, במוקד טלפוני וסמס".