ח"כ אלון טל, מספר 24 ברשימת המחנה הממלכתי לקראת הבחירות לכנסת ה-25, שב והתייחס היום (חמישי) בתוכניתו של רועי כ"ץ ב-ynet radio לקריאתו לצמצום הילודה בישראל. "בשנות ה-50 וה-60 השבטים היהודיים בישראל היו סביב 2.7 ילדים למשפחה. ברגע ששינינו את המשוואה ויצרנו תמריצים משמעותיים כמו קצבאות ילדים, ראינו שינוי תרבותי בסיסי. זה היה הגיוני אז, היום ממש לא", אמר ח"כ טל.
ח"כ טל, מפעילי הסביבה הראשונים בישראל שטענו כי גידול האוכלוסייה עלול להוביל לבעיה חברתית, פרסם לפני כמה שנים ספר ששמו "והארץ מלאה, התמודדות עם פיצות אוכלוסין בישראל". בנאומיו בכנסת הוא עשה כמה פעמים הקבלה בין יוקר המחיה ועליית המחירים בתחומים שונים למה שהגדיר כ"ילודה מוגברת".
1 צפייה בגלריה
ח"כ פרופ' אלון טל כחול לבן
ח"כ פרופ' אלון טל כחול לבן
ח"כ טל
(אמיר סלמן)
"אם פעם קריירות גדולות היו בעצם המנוע של פיצוץ אוכלוסין, היום זה פשוט שיעור ילודה שהוא גדול בהרבה", אמר היום ח"כ טל. "אנחנו צריכים לחשוב אם אפשר אולי לקדם מדיניות אחרת שלא כופה חס וחלילה על הציבור להקטין ילודה, אבל בוודאי לא לעודד משפחות כל כך גדולות שהן בסופו של דבר מוסיפות לצפיפות".
אז רגע לפני ראש השנה, צריך להגיד שהמעשה הציוני הראוי והנכון הוא לצמצם ילודה בישראל, אחרת החיים שלנו לא יהיו חיים? "לפי תפיסתו של בן גוריון, פעם פטריוט היה סביב ארבעה-חמישה ילדים. היום אני חושב ששניים זה בהחלט מספיק. כל הסקרים הבינלאומיים מצביעים על כך שמשפחות עם שני ילדים בממוצע הן יותר מאושרות. יגידו שזה מיתוס, משפחות גדולות זה ברכה, אבל בפועל אם ניקח מדדים אמיתיים כמו נשירה מבית ספר, אלימות במשפחה, גירושים וכו', בהחלט עדיף להיות עם שני ילדים ולהרגיש איכות על פני הכמות".
הפילוסוף ואיש החינוך ד"ר שמעון אזולאי אמר בתוכנית בתגובה לדבריו של ח"כ טל: "אוי ואבוי על מה ששמעתי. אם אנחנו רוצים לחסל סופית את העם היהודי ואת מדינת ישראל, אז באמת כדאי לעשות את זה. הדבר המופלא זה שבמדינת ישראל אידיאל היסוד זה לא אושר אלא משמעות".