שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שבת) להתבטאות שהשמיעה היום יו"ר מרצ זהבה גלאון בדמות הצורך לרסן את חיילי צה"ל ולדבריו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שאמר באולפן ynet ביום חמישי האחרון כי ידרוש במו"מ הקואליציוני לשנות את נוהלי הפתיחה באש. "אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח - יש למפקדי וחיילי צה"ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם, ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות", אמר.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ. "המצב מצריך אחריות מנבחרי הציבור"
(צילום: קובי קואנקס)
הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם - כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית, וכך גם לגבי חוות הדעת הביטחוניות בנושא הסכם המים הכלכליים עם לבנון".
בריאיון לאולפן ynet ביום חמישי האחרון אמר בן גביר כי "הרכבים של החיילים והשוטרים שלנו מותקפים באבנים ובקבוקי צבע. בעוד שלושה שבועות אנחנו נהיה שם, אנחנו ניתן הוראות ובמשמרת שלנו אין דבר כזה. אין דבר כזה שרכב של מג"ב עובר וחוטף בקבוקי תבערה וממשיכים לנסוע. פורקים, עוצרים, יורים, ולא יורים גומי ולא יורים ספוגים, יורים ירי חי".

עוד אמר יו"ר עוצמה יהודית כי "אני, בן גביר, הולך לקואליציה, ואחת הדרישות שלי זה לשנות את נוהלי הפתיחה באש. חיילים לא מורשים לירות עד שלא זורקים עליהם את הבתק"ב. כשמחבל מחזיק בקבוק תבערה - צריך לירות בו".
יו"ר מרצ גלאון אמרה היום באירוע "שבתרבות" בפתח תקווה כי היא קוראת לגנץ "לרסן ולמתן את חיילי צה"ל", כלשונה. לדברי גלאון, "יש עלייה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה. אנחנו צריכים למנוע מחיר דמים כי גם אנחנו משלמים את מחיר הדמים".

בנוגע למתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון הוסיפה כי "המתנחלים עושים פרעות קשות מאוד בפלסטינים. מכים פלסטינים, והצבא מאבטח שיירות של מתנחלים שבאים לעשות פרובוקציה. מצד שני אנחנו רואים התעוררות של צעירים פלסטינים בירושלים, שהם לא מאורגנים, אלימות קשה בג'נין ושכם. מי שקורא עכשיו להכניס את כוחות צה"ל לג'נין, למה שנקרא חומת מגן, שיבין שהאזור ייכנס להסלמה".