להיות ילד של פוליטיקאי זה לא קל באף יום בשנה, אבל ביום הבחירות אפילו פחות. בזמן שההורים שלהם מנסים לקושש קולות ולשכנע מצביעים פוטנציאליים להגיע לקלפי ולשים את הפתק שלהם, באולפן התארחו ארבעה ילדים של פוליטיקאים מארבע מפלגות שונות: נדב גלאון, בנה של זהב גלאון יו"ר מרצ, עומר כהן, בנו של השר מאיר כהן מיש עתיד, דולב טרופר, בנו של השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי ועדי מזוז כץ, בתו של ח"כ מהליכוד ישראל כץ.
"אני מאוד גאה באבא שלי ומאוד תומכת בו. אני לא אומרת לו מה להגיד או לא להגיד", אמרה כץ. "אני רואה פאנל מאוד מכובד של פרשנים באולפן, אני אשאיר להם את הפרשנויות".
את עדיין מתרגשת ביום כזה? "כמובן שאנחנו מתרגשים. ככל שהשנים עוברות והמעמד שלו גדל, המשפחה כבר יותר מתורגלת ויותר מיומנת איך לתמוך. זה שונה ממה שהיה בהתחלה. אני זוכרת את הפעם הראשונה שהוא נכנס לכנסת, כל הבית היה מפוצץ באנשים - הוא היה על הכתפיים של כולם. אז היום זה משהו אחר, זה סגנון אחר, אבל כמובן שאנחנו מתרגשים. אלו גם הבחירות הראשונות שאני פוגשת את המערכה הזו בתור "האמא של", "הנכדה של", והבת שלי, לילי בת 4, כבר שואלת כל מיני שאלות על סבא והיא יודעת כבר מי זה ביבי ומי זה יאיר. היא קצת מתבלבלת, היא לא כל כך סגורה על מה ההבדל בין בית כנסת לבין הכנסת".
1 צפייה בגלריה
עומר כהן, נדב גלאון, דולב טרופר, עדי מזוז-כץ בריאיון אולפן ynet
עומר כהן, נדב גלאון, דולב טרופר, עדי מזוז-כץ בריאיון אולפן ynet
עומר כהן, נדב גלאון, דולב טרופר, עדי מזוז-כץ בריאיון לאולפן ynet
(מתוך אולפן ynet)
יפה. לי יש בן בגיל של הבת שלך. והבלבול זה כנראה חלק מהגיל כי הוא קורא להם ביביגנץ. הוא רואה שיירה עם צ'קלקות - זה ביביגנץ עובר. "אז הבת שלי חושבת שביבי גר בבית כנסת אצל סבתא יהודית".
נדב, אמא מתנדנדת. אתה לחוץ? נדב גלאון: "האמת שהפעם זה באמת לחוץ כי מרצ, כמו שאמרת, מתנדנדת. אנחנו על הקשקש. אני מקווה מאוד שהמצביעים בתוך הגוש מבינים את זה והם יעשו היום את הבחירה הנכונה. זו לא פעם ראשונה, אבל כל פעם מחדש היא מלחיצה".
אמא שלך קיבלה החלטה מאוד מעניינת, היא פרשה הרי ויצאה מהמשחק הפוליטי ואז קראו לה לחזור. בשביל מה היא צריכה את זה? "תשמע, תמיד אפשר להגיד 'בשביל מה את צריכה את זה', ו'החיים בחוץ נוחים'. אבל כשנקראים לדגל צריך לקבל את ההחלטה הנכונה. היא עשתה את הצעד והרימה את המפלגה מעל אחוז החסימה. ועכשיו נלחמים על כל קול כדי שההחלטה הזו תהיה ההחלטה הנכונה. בסופו של דבר, אם מרצ נופלת אין גוש. והיא חזרה כדי להבטיח את שלמות הגוש ואת המשך ממשלת השינוי. כשקראו לה היא עזבה הכל ובאה. אני לא חושב שהיא או המשפחה מתחרטים על זה".
דולב טרופר, איך אתה? מתעניין בפוליטיקה? חי את הבחירות האלה? או שאתה אומר: עדיף שייגמר ולאבא יהיה קצת יותר זמן לחזור הביתה. "בתקופה האחרונה אבא כבר לא נמצא הרבה בבית. אבל תמיד כשאני צריך עזרה הוא עונה לי. אני מעדיף שיהיה בבית אבל אני גאה בו".
ואיך הבחירות האלה מבחינתך? אתה מתעניין? אתה ככה במתח לקראת התוצאות? "אני מקווה שננצח אבל אני עם אבא כל יום, עוזר לו".
איך החיים הפוליטיים של אבא? עמוסים גם ביום יום? "כן. בזמן האחרון הוא לא בבית בכלל, אני לא רואה אותו הרבה. אבל בבוקר הוא מעיר אותי לבית הספר, מכין לי סנדוויצ'ים".
עומר כהן נשאר לנו. עומר, מה חשוב לך ביום הזה בגדול? "כפי שאני אמרתי בעבר, אני אגיד את זה עוד פעם. הדבר שהכי חשוב לי זה שהיום כל אחד יצביע למפלגה שהוא הכי שלם איתה, ושבסוף היום אני אוכל לשבת עם החברים שלי, למרות שהם הצביעו למפלגות שונות, ולשתות איתם קפה. אני רוצה שאנחנו, למרות שיש לנו דעות שונות ולמרות שאנחנו מצביעים למפלגות עם אג'נדות שונות לחלוטין, בסוף היום נהיה חברים. זה מה שהכי חשוב לי".
כן. זה החלום שלנו בימים אלה של מאבק. "זה חלום של כולנו. זה חלום מאוד מאוד גדול שלי ולצערי הרב אני שומע על כל מיני מקרים של... איך נקרא לזה, פשוט יש הרבה מאוד קונפליקטים".