יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה היום (שני) כי מפלגתה נמצאת על סף אחוז החסימה. "זה לא געוואלד, זה האמא של הגעוואלד, אני מרגישה שזה צו 8", אמרה גלאון באולפן ynet. "ראינו סקרים פנימיים בסופ"ש - אנחנו על הקשקש ולכן הפנייה שלנו כרגע היא למצביעים האסטרטגיים, שהצביעו מרצ בפעם הקודמת ושמתלבטים בין מרצ ליש עתיד – אם מרצ נופלת לביבי יש 61, לכן הסכנה היא מוחשית".
-איך הגענו עוד הפעם למרצ שעלולה ליפול? "נכון זה ממש מבאס אותי. מרצ הייתה בסקרים על 6 מנדטים ומהרגע שהחל קמפיין המפלגה הגדולה של לפיד, אז הציבור שלנו חשב שצריך לחזק את המפלגה הגדולה".
גלאון אמרה כי למרות ההתבטאות של ח"כ עאידה תומא-סלימאן שכינתה מחבלים שהידים, היא לא פוסלת ישיבה איתם. "אני חושבת שזה אמירה מזעזעת ואומללה שאי אפשר להסכים איתה. האם זה אומר כרגע שנציגי הציבור הערבי פסולים למשהו? אני לא מציעה להגיד את זה, אני לעולם לא פוסלת את נציגיו של הציבור הערבי גם אם אני לא מסכימה עם האמירות שלהם".
לדבריה, כוונתו של איתמר בן גביר לחוקק "חוק צרפתי" רטרואקטיבי למען נתניהו, שנחשפה ב-ynet, גרועה יותר מהאמירה של תומא-סלימאן. "יש מפלגה שאומרת אמירות מזעזעות בעיניי, אבל יש מפלגה אחרת שקוראת בעצם לטרנספר של הציבור הערבי, לטרנספר של שמאלנים".
כשברקע התגברות הפיגועים, קראה גלאון לפתרון מדיני. "אי אפשר להמשיך ולהקיז זה את דמו של זה, צריך ללכת למהלך שמרגיע. אם תהיה הידרדרות והסלמה נמצא עצמנו עם כוחות ג'יהאדיסטים ואיסלאמיסטים. אסור לנו להגיע לשם וצריך לעצור וללכת למהלך מדיני ולפתרון של שתי מדינות".
חלוקת ירושלים? "כשיהיה מהלך של פתרון שתי מדינות ויגיעו להסכמה, אנחנו בעד חלוקת ריבונות בירושלים. תהיה בהחלט בירה פלסטינית במזרח ירושלים".
גלאון אמרה כי אינה פוסלת את המפלגות החרדיות. "אם הגוש שלנו ינצח ויגיעו להסכמות עם המפלגות החרדיות על סטטוס-קוו - הם יכולים להיות פרטנר".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה פסל כל אפשרות שמפלגתו תעזוב את גוש הימין לאחר הבחירות. "אנחנו נמצאים עכשיו באיזו סדרה על חלומות בדיוניים? כי אנחנו נמצאים בתוך גוש הימין, היינו בתוך גוש הימין ועמדנו במבחנים גדולים מאוד", אמר אשר לאולפן ynet.
איך קרה שבן גביר פשוט שותה לכם את המנדטים? לא רק לליכוד. "אני לא יודע אם שותה, יש הרבה רעש של קשית אבל אני חושב שבסופו של דבר הוא לא שותה הרבה, בגלל שההבדלים בינינו הם ברורים. איתמר בן גביר עם כל הכבוד הוא לא אדם חרדי. הוא נחמד, הולך עם הציציות מתבדרות בחוץ וכיפה גדולה על הראש, אבל הוא לא חי את הבעיות של הציבור החרדי. גם האג'נדה המרכזית שלו היא בעצם בניגוד לדעת כל גדולי ישראל מאז ומעולם, לא רק החרדים - הנושא של הר הבית והכניסה אליו".
אשר טען כי אין אדישות בציבור החרדי. "לפעמים צריך להעיר את הציבור פה, כולם זוכרים מה קרה לפני כמה חודשים כשהייתה פה ממשלה. כולם ראו איך משפילים אותם, איך מנסים להנדס אותנו ולהסביר לנו איך להפסיק להיות בבונים על העצים ולהתחיל להיות אנשים אינטליגנטים".
אשר טען כי בן גביר והציונות הדתית אחראים לחלק מהשיח לפיו כביכול ביהדות התורה לא נאמנים לגוש הימין. "הם באים ואומרים שאנחנו לא נהיה נאמנים לנתניהו כי נלך עם גנץ. שמעתי את ההקלטות של סמוטריץ' על נתניהו, את גפני את שמעת בחיים מדבר על נתניהו ככה?".