יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נפגשו הערב (שבת) עם ראש הממשלה יאיר לפיד, שמנסה להביא לאיחוד בין שתי המפלגות בבחירות הקרובות. הפגישה ארכה כ-40 דקות, ועם סיומה אמר גורם בכיר המעורב בפרטי הפגישה כי לא הושגו הסכמות על איחוד, אך נותר פתח להמשיך בהידברות.
3 צפייה בגלריה
זהבה גלאון מרב מיכאלי
זהבה גלאון מרב מיכאלי
גלאון ומיכאלי, הערב. סיכויים נמוכים
(צילום: מוטי קמחי )
לפיד ניסה לשכנע את השתיים שאיחוד בין המפלגות לא יחליש אותן או את הגוש, ושריצה של מרצ והעבודה בנפרד תוביל לניצחון של מחנה נתניהו. בפגישה הוא דיבר בין השאר על חשש מעלייתה של מפלגת הציונות הדתית של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר. יו"ר העבודה מיכאלי השיבה לו כי אחרי שהרשימות ייסגרו והלחץ על איחוד בין העבודה למרצ יסתיים - מספרי המנדטים של המפלגות בסקרים ינסקו.
עם הגעתה לפגישה, אמרה יו"ר העבודה מיכאלי: "באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת. אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך, אבל המטרה היא ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה - למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון".
יו"ר מרצ גלאון אמרה עם תום הפגישה כי היא התקיימה באווירה טובה. "הבעתי בפני ראש הממשלה יאיר לפיד את הביטחון שלי בחוזקה של מרצ. עם החשש לגורלו של הגוש וחזרתו של נתניהו, הודעתי שמרצ תסכים לאיחוד עם מפלגת העבודה", היא הוסיפה. "שום דבר לא השתנה בעמדות שנשמעו. יו"ר מפלגת העבודה, השרה מיכאלי, הביעה את עמדתה למה היא מתנגדת לאיחוד. הדברים נאמרו, ואני הבעתי את עמדתי בתמיכה באיחוד. אנחנו עוד נדבר על זה שוב מחר, אני מניחה".
במקביל, בחשבונות ברשתות החברתיות של מפלגת יש עתיד פורסם צילום מסך של קבוצת וואטסאפ שנפתח לכאורה תחת הכותרת "אין פזמון, תתאחדו!", ואליה נוספו גלאון ומיכאלי. בהודעה הראשונה בקבוצה כתבה יש עתיד: "יאללה, מונעים מנתניהו 61!".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי הגיעה לפגישה בבית יאיר לפיד בנושא איחוד אפשרי עם מרצ
מרב מיכאלי הגיעה לפגישה בבית יאיר לפיד בנושא איחוד אפשרי עם מרצ
יו"ר העבודה מיכאלי בפתח הפגישה. "עמדתי ידועה"
(צילום: מוטי קמחי )
לקראת הפגישה, לפיד אמר שבמקרה שבו אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, מחנה נתניהו יגיע ל-61 מנדטים בוודאות - וירכיב ממשלה. עם זאת, חרף הלחץ העצום מצד לפיד, מיכאלי הציגה ללפיד בפגישה סקרים שבחנו את האיחוד, ומהם עלה כי הוא לא יגדיל את גוש המרכז שמאל - אלא יעביר מנדט אחד למחנה הממלכתי ואחד לרשימה המשותפת.
מיכאלי הוסיפה בפגישה כי איחוד מהסוג הזה נוסה בעבר, וכשמרצ והעבודה התאחדו - נחל האיחוד כישלון חרוץ, כלשונה.
פורסם לראשונה: 20:20, 10.09.22