שרת הפנים, יו"ר הבית היהודי איילת שקד, התייחסה למצבו של גוש הימין בבחירות לכנסת ה-25, ואמרה הבוקר (ראשון) בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet: "לנתניהו אין ממשלה בלי הבית היהודי, אחוזי ההצבעה במגזר הערבי מטפסים". לדבריה, "יש עדיפות לממשלת ימין רחבה, אבל אם גנץ והמפלגות האחרות ימשיכו עם החרמות שלהם - אז שתהיה ממשלת ימין צרה".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
שקד התייחסה לעמדותיה הפוליטיות, והבהירה כי "אני תמיד הייתי בימין, הקול הזה מעולם לא זז. גם בממשלת השינוי הייתי הסמן הימני היחידי שלה. לא שיניתי את עמדותיי וערכיי. אין איש ימין יותר מובהק ממני, לא בכנסת ולא בממשלה. כל אדם עושה טעויות - אני בוודאי יודעת מה הטעויות שלי - גם התנצלתי על הפרת ההבטחות". שקד ציינה כי "מי שתמך במדינה פלסטינית זה נתניהו, מי ששחרר מחבלים זה נתניהו, והוא גם הקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון".
1 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד
(צילום: קובי קואנקס)
ועם כל זה את מוכנה לומר "רק ביבי"? "הוא היום עומד בראש מפלגת הימין הגדולה. אין מה לעשות, בסוף יותר ממיליון מצביעים בוחרים אותו. ועדיין, אין לו 61 בלי הבית היהודי, אחוזי ההצבעה במגזר הערבי מטפסים".
מנגד, יו"ר הבית היהודי הדגישה כי "לא אתן יד לביטול המשפט שלו. בן גביר וסמוטריץ' מחויבים למשפט שלו, זה מה שמעניין אותם. הם גם מיישרים קו מלא עם החרדים - כך גם המחנה הממלכתי. אם נהיה בקואליציה, לא יהיה חוק צרפתי, ולא נאפשר להעביר את החוק שמונע לימודי ליבה".