במערכת הפוליטית התייחסו להקלטות שפורסמו אמש (ראשון) של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שבהן נשמע כשהוא התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. מיש עתיד נמסר כי ‏"אין ספק שנתניהו זה צרה. אפילו סמוטריץ' יודע את האמת, אבל הוא משקר לציבור כדי לסחוט מביבי את החלומות המשיחיים והקיצוניים שלו ולהרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. אסור לתת לצרה הזאת לקחת את ישראל אחורה".
2 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: אלי מנדלבאום, שאול גולן)

בהקלטות שפורסמו בכאן 11 נשמע סמוטריץ' אומר: "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באם אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי אביו! אני היחידי שעמדתי בפרץ והייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי". בציונות הדתית אמרו כי מדובר בהקלטות מלפני יותר משנה, אז ניהל נתניהו מגעים עם רע"מ להקמת ממשלה.
חבר הכנסת יום טוב כלפון (הבית היהודי, לשעבר ימינה) אמר בריאיון ל-ynet radio כי "אולי הרבה אנשים יצטרכו לבקש סליחה על הקמפיין הארסי שהיה נגד אנשי ימינה כל השנה. אמרנו כל השנה שגם נתניהו ניהל מגעים עם רע"מ. אני בפאנלים מול אנשי ליכוד, ולא מזמן מיקי זוהר אמר בפאנל שמה פתאום ומעולם לא הייתה כוונה לעשות קואליציה עם רע"מ".
-בקיצור אתה מסכים עם סמוטריץ' שנתניהו שקרן. "מה שאני אומר זה שכולם יודעים שנתניהו והליכוד ניהלו מו"מ עם רע"מ והיה הסכמים קואליציוניים לדעתי די סגורים, ונתניהו נפגש עם מנסור עבאס בבלפור. לכן נעשה כאן הרבה עוול לימינה לאורך כל השנה האחרונה סביב הסיפור הזה של רע"מ, שלמעשה כמעט כל גוש הימין הסכים עליו, דרעי והחרדים האשכנזים גם הסכימו להיכנס עם רע"מ".
חברו למפלגה של סמוטריץ', ח"כ שמחה רוטמן, אמר כי "הגדולה של סמוטריץ' ונתניהו היא לא שהם מדגמנים זוגיות נטולת מחלוקות, אלא ששניהם מבינים ששיתוף פעולה למען עם ישראל יותר חשוב ממחלוקות, מכעסים או מתסכולים, מוצדקים יותר ופחות. הלוואי שיותר גורמים במערכת הפוליטית היו יודעים לעבוד ככה".
2 צפייה בגלריה
יום טוב כלפון
יום טוב כלפון
יום טוב כלפון
(צילום: קובי קואנקס)
ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אמרה בריאיון לגל"צ כי "אנחנו מנענו את הדבר הזה, הקמת ממשלה בראשות הליכוד עם רע"מ". בריאיון לאולפן ynet טענה סטרוק בהמשך: "לא אנחנו העברנו את ההקלטות". לדבריה, "מדובר בהדלפה של שיחה אישית שנאמה בעידנא דריתחא. אם הייתי מדליפה מה אמר השר זאב אלקין על שותפו החדש בני גנץ בימים שהם עוד לא היו שותפים, אז אני חושבת שהיה לתקשורת הרבה במה לעסוק".
יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר בתגובה כי ההקלטות הן "עדות נוספת שמוכיחה את צדקת הדברים שאמרתי לכל אורך השנה האחרונה - הליכוד הציע לנו הסכם קואליציוני על מלא והבטיח לנו שותפות פוליטית אסטרטגית".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי ״פרסום אותה הקלטה של סמוטריץ' היא לדעתי שובר שוויון. להערכתי כל מי שהתלבט ומתלבט, ברור שכעת הוא קיבל חותמת הכשר של בד״ץ, הכשר גלאט כשר כי מדובר בשקרן מועד, ששום דבר לא מעניין אותו חוץ מסגירת התיקים שלו. אני חושב שסמטוריץ' אמר בצדק שנתניהו הוא צרה. לכן אני מאמין שבסופו של דבר, גוש נתניהו לא יביא יותר מ-58-59 מנדטים״.
סמוטריץ' אמר בהקלטות שפורסמו שיגיע יום ונתניהו לא יהיה בפוליטיקה. "נתניהו, גם הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה, הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית משפט, אני יודע מה", נשמע יו"ר הציונות הדתית בהקלטה. "בואו, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע, ואני אמכור הכל?" בהקלטה נוספת שפורסמה סמוטריץ' תקף את איילת שקד ונפתלי בנט. "יום אחרי הנאום שלי, ישבתי עם איילת ששאלה 'למה אתה הולך נגדנו?' אמרתי לה שנפתלי לא מכר את החיים שלו בשביל ללכת עם ערבים. בגלל שהוא חסר אחריות ומוכן למכור את סבתא שלו, אז אנחנו גם כאלה".

נתניהו הגיב אתמול לדברים, ותקף את ראשי הציונות הדתית, סמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש, המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. כדי לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".
איתמר בן גביר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית בציונות הדתית, ומי שזכה גם הוא לביקורת מנתניהו, אמר בתגובה: "לא אהבתי את הדברים שנאמרו על ידי סמוטריץ'. יש לי אמנם ביקורת על נתניהו, ולא היה אדם שהפגין נגדו פעמים כה רבות כמו שאני הפגנתי, אבל אין צורך להתייחס בנימה אישית, ובטח שלא בסגנון כזה. צריך לומר לו - אדוני נתניהו, אנחנו רוצים שתהיה ראש הממשלה, אבל בממשלת ימין מלא-מלא! בלי גנץ, חילי טרופר, ושאר השמאלנים".