זהות ראש הממשלה עדיין אינה ברורה סופית, אבל מנצחת גדולה אחת כבר יש בבחירות - רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית. לפי מדגמי הטלוויזיה, הרשימה בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר זכתה ל-13 עד 15 מנדטים, ותהיה המפלגה השלישית בגודלה בכנסת.
6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר במטה עוצמה יהודית, הלילה. את נאומו ליוו קריאות "מוות למחבלים"
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, התקבל במטה מפלגתו לקול קריאות "או-אה מי זה בא ראש הממשלה הבא" ו"מוות למחבלים". "אנחנו עדיין לא יודעים אם יש לגוש 61. אני זוכר את החגיגות הקודמות, שבבוקר קמנו לממשלה עם רע"מ. מה שבטוח - אנחנו חייבים להודות על ההישג הגדול. ההישג הזה הגיע בין היתר כי אנחנו מייצגים את כולם - חילונים ודתיים, חרדים ומסורתיים, אשכנזים וספרדים. כולם מבקשים שינוי אמיתי - ללכת בביטחון ברחוב", אמר בן גביר. את דבריו ליוו קריאות "מוות למחבלים".
850 בחירות 2022 משחק הכיסאות
בן גביר הוסיף: "אנחנו מבקשים שלא יכבלו את הידיים של החיילים. מבקשים לעשות הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן לבין מי שלא נאמן למדינת ישראל. הציבור מייחל להנהגה שתשמור על ארץ ישראל, שתפתח את הנגב והגליל, שתשמור על בירתנו ירושלים ותיישב את יהודה ושומרון".
6 צפייה בגלריה
מטה עוצמה יהודית
מטה עוצמה יהודית
חגיגות במטה עוצמה יהודית
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
מטה עוצמה יהודית
מטה עוצמה יהודית
(צילום: עמית שאבי)
לדברי יו"ר עוצמה יהודית, "הציבור הצביע למען זהות יהודית. המורשת שלנו היא לא רק של דתיים, היא גם לחילוניים. מוקדם לסכם, אבל יש לנו חלומות. אני מבטיח גם לאלה שלא הצביעו לנו - אחים אנחנו. הגיע הזמן שהילדים שלנו יוכלו ללכת בביטחון ברחוב, ושחיילי צה"ל והשוטרים יקבלו גיבוי. הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית על המדינה שלנו. אני דורש דבר אחד - שנעשה ממשלת ימין מלא מלא".

סמוטריץ': "היסטוריה"

לפני נאומו של בן גביר, נאם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. "לראשונה מאז קום המדינה, המפלגה של הציבור הדתי הלאומי שהצטרפו אליה רבים, אוהבי ישראל, הופכת למפלגה השלישית בגודלה בישראל. זה הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון של הימין, וזה הדבר החשוב ביותר. אנחנו מחכים לתוצאות האמת כדי שנוכל להקים ממשלת ימין לאומית ציונית. ההישג הזה הוא הצבעת אמון של עם ישראל בדרך שלנו. זה אמון נרחב בהתנגדות שלנו נגד עבאס והאחים המוסלמים".

הוא הוסיף: "עמדנו כחומה בצורה נגד זה, לחמנו וחשפנו את ההונאה של עבאס. כל המחנה הלאומי התאחד איתנו. אני רוצה להודות לשותפי ולחברי לדרך איתמר בן גביר ולכל החברים בעוצמה על העשייה המשותפת והמתואמת בקמפיין הבחירות. אני רוצה להבהיר כאן באופן ברור - נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה ונביא הישגים גדולים לציבור שלנו".
לדברי סמוטריץ', "אנחנו מתכוונים לעשות שינוי אמיתי ולממש מדיניות ימין. נחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל כי היא סלע קיומנו, נחזק את המשילות, נחזיר את הגאווה הלאומית, נדאג שאזרחים יחיו בביטחון ולא יחששו לחיות במדינה, נכה באויבינו. הצגנו תוכנית רחבה לתיקון מערכת המשפט ואנחנו גם נממש אותה, מכיוון שזה הדבר הנכון לכל האזרחים".
בציוץ בטוויטר דקות לאחר פרסום המדגמים, אמר כתב יו"ר הציונות הדתית: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. היום הציונות הדתית עושה היסטוריה עם ההישג הגדול ביותר למפלגה דתית לאומית מאז קום המדינה, הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון והכרעה של המחנה הלאומי. עכשיו ממתינים בסבלנות לתוצאות האמת כדי שנוכל בעזרת ה' להקים בביטחון ממשלת ימין לאומית, יהודית וציונית".
6 צפייה בגלריה
מטה הציונות הדתית
מטה הציונות הדתית
סמוטריץ' חוגג במטה הציונות הדתית
(צילום: יובל חן)
6 צפייה בגלריה
מטה הציונות הדתית
מטה הציונות הדתית
(צילום: יובל חן)
במטה הציונות הדתית חגגו עם דגלים וניגוני שמחה עם פרסום המדגמים. מאוחר יותר, עם הגעתו של יו"ר המפלגה סמוטריץ' למטה, הוא התקבל בקריאות "או-אה מי זה בא שר הביטחון הבא". ח"כ שמחה רוטמן, שאמר באולם כי על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להתחיל לדאוג, כלשונו, זכה לקריאות "שר המשפטים הבא".
רשימת הציונות הדתית הוקמה בפברואר אשתקד, כשסמוטריץ' החליט לא לרוץ כחלק מימינה של נפתלי בנט. בן גביר הצטרף אליו אחר כך, הוצב במקום השלישי ובעקבות הבחירות הפך בפעם הראשונה לח"כ, לאחר שורת ניסיונות כושלים. כחלק מהרשימה נכללה אז ונכללת גם היום מפלגת נעם המתנגדת בין היתר לזכויות להט"ב, ואבי מעוז הפך לח"כ. בבחירות הקודמות המפלגה קיבלה שבעה מנדטים.
סמוטריץ' ובן גביר רצו גם הפעם ברשימה משותפת, לאחר שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו תיווך במגעים ביניהם. בן גביר הוצב במקום השני ובעקבות ההתחזקות המתמדת בסקרים דרש פומבית לכהן כשר לביטחון הפנים, אם תוקם ממשלת ימין.
פורסם לראשונה: 22:22, 01.11.22