חבר הכנסת איתמר בן גביר רמז כי ייתכן שיועציו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מנעו את הופעתם המשותפת אמש (שני) על במת החגיגות בכפר חב"ד בשל ניסיון לשמור על האפשרות להקים ממשלה עם שר הביטחון ויו"ר "המחנה הממלכתי" בני גנץ, אותו האשים בהפקרת חיילים בשטח.
בריאיון לישי שנרב וליואב רבינוביץ' ב-ynet radio טען הבוקר חבר הכנסת, מראשי "הציונות הדתית", כי אף שסירב לעלות על הבמה לצדו, "בשיחות סגורות אני שומע ממנו הערכה מאוד גדולה". הוא ציין כי "הימין רוצה כאן ממשלת ימין מלא-מלא ולא יעזור ליועץ כזה או אחר", והדגיש: "ממשלת נתניהו-גנץ תעשה נזק למדינת ישראל, אתם יודעים מי זה גנץ? אתם יודעים איך הוא מפקיר את החיילים שלנו?".

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"בשיחות סגורות אני שומע מנתניהו הערכה מאוד גדולה". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כך או כך, ההערכה היא שראש האופוזיציה נמנע מהמפגש המשותף כדי שתיעודו לא ישרת את יריביו הפוליטיים, ובשל כך נמנע אתמול ממפגשים נוספים שיעוררו עניין תקשורתי שלילי מבחינתו. כשהגיע לאירוע הקפות שניות בפתח תקווה המתין נתניהו במשך דקות ארוכות ברכבו עד שיו"ר הבית היהודי איילת שקד תעזוב את המקום. בליכוד לא הגיבו לדבריו של בן גביר על הסיכוי להקים ממשלה עם גנץ, אך גורם במפלגה ציין כי "בבחירות לא לוקחים סיכונים עם אירועים לא מתוכננים".
ראש האופוזיציה מסר בתגובה לדבריו כי " הליכוד לא ילך איתם לא ברוטציה ולא בשום דרך אחרת. נקים ממשלת ימין ל-4 שנים עם השותפים הטבעיים שלנו - ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית".
בן גביר התעקש כי לא היה שום סיכום עם נתניהו בעניין ההגעה לכפר חב"ד, וסיפר כי התבקש לרדת מהבמה 20 שניות לאחר שעלה עליה. "כל העולם פרסם שנתניהו ביקש, ואני יודע שאחד היועצים דיבר על זה שהתמונה תפריע לממשלה רחבה של נתניהו וגנץ. אני אומר לאותו יועץ בצורה הכי חד-משמעית: הציבור לא רוצה ממשלה של נתניהו וגנץ. ראינו לאן מוביל אותנו שר הביטחון הכושל. תראו איזו הפקרות עם החיילים שלנו".

3 צפייה בגלריה
 בני גנץ בנימין נתניהו
 בני גנץ בנימין נתניהו
"ממשלת נתניהו-גנץ תעשה נזק. אחד מיועציו דיבר על כך שתמונה איתי תפריע לממשלה רחבה"
(צילום: מוטי קימחי , AFP)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, יריב לוין ויעקב ברדוגו
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, יריב לוין ויעקב ברדוגו
לאחר הפגישה בקיסריה, גם ממנה לא יצאה תמונה משותפת: "לא באתי לעשות איתו סלפי"
(צילום: אלעד גרשגורן)
- זה לא סוד שאת האיחוד עם סמוטריץ' עשית אחרי שנפגשתם בווילה של נתניהו בקיסריה. גם מהאירוע ההוא לא יצאה תמונה משותפת שלכם. אתה נתת לנתניהו את מה שהוא ביקש, שזה איחוד עם סמוטריץ'. מה הוא נתן לך בתמורה?
"לא באתי להצטלם עם נתניהו ולעשות איתו סלפי. אני לא מעריץ חובב, ולא התעקשתי להישאר על הבמה - להיפך. באיזשהו שלב אמרתי 'טוב אני הולך', ואמרו לי לעמוד בצד".
בתיעוד מהקפות השניות נראה בן גביר זועם על הדרישה ממנו לרדת מהבמה לפני שנתניהו עולה עליה. "הוא לא יעלה אם איתמר לא יירד", נשמע אומר אחד המארגנים בתיעוד מהאירוע, ואז מפציר בבן גביר לרדת: "איתמר, אני מבקש ממך". בן גביר הגיב באומרו "אתה מחלל שם שמיים", ולא מיהר לרדת.
גם פוליטיקאים רבים אחרים הגיעו לאירועים השונים ברחבי הארץ, אבל חלקם - שמכהנים בממשלת השינוי - לא התקבלו בסבר פנים יפות. באירוע בתל אביב נשמעו שריקות בוז לעבר שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, בעוד שבכפר חב"ד שרקו בוז לשר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ולשר המשפטים ומספר 2 במפלגתו, גדעון סער.
פורסם לראשונה: 09:22, 18.10.22