אחרי שראש הממשלה יאיר לפיד קרא לו "איש מסוכן שמפעיל מיליציות שתוקפות את לוחמי צה"ל", יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי חייו בסכנה בשל מה שהגדיר ההסתה של יו"ר יש עתיד, והוסיף כי "כל יום מוסיפים לי עוד מאבטח". שר המודיעין אלעזר שטרן חזר על דבריו של יו"ר מפלגתו לפיד ואמר בריאיון ל-ynet radio שבן גביר וסמוטריץ' מעודדים פגיעה בחיילי צה"ל, וח"כ אפרת רייטן מהעבודה אמרה שמפלגת הציונות הדתית "מפוררת את החוסן של מדינת ישראל".
"אני מודה שאנחנו רואים את הסקרים ושמחים, אבל הסקרים לא תמיד נכונים", אמר בן גביר. "יש עוד כמה ימים וצריך לתת את הניצחון שיוביל אותנו לממשלת ימין מלא שהציבור רוצה, ולא עם גנץ או לפיד".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בראיון לynet
ראש הממשלה יאיר לפיד בראיון לynet
"מסית נגדי, אומרים לי שחיי בסכנה". בן גביר על רה"מ לפיד
(צילום: דנה קופל)
"במשא ומתן עם נתניהו להרכבת הממשלה אדרוש דברים אידאולוגיים שחשובים לי", המשיך בן גביר. "למשל חוק חסינות לחיילים, חוק עונש מוות למחבלים, מדיניות שמשנה את נהלי הפתיחה באש בצה"ל, שינוי מערכת המשפט ורפורמות וחלוקת נשק לכל אחד ששוחרר מצה"ל ויכול להגן על עצמו והסביבה שלו. יהיו לי דרישות, אבל אני רוצה קודם כל שננצח, שנביא את המנדטים ושנהיה ימין מלא-מלא".
בן גביר הוסיף: "השיטה במערכת המשפט לא תשתנה תחת הממשלה שלנו, אני רוצה שופטים ובית משפט חזק, אבל אני לא רוצה שופט שממנה שופט. אני רוצה שופטים מגוונים שמייצגים את כלל הציבור. אני לא חושב שמה שאנחנו אומרים הוא לא דמוקרטי".
- אז אתה מקבל את פסיקת בג"ץ על הסכם הגז? פה אחד. "אני תמיד מקבל את הדברים של בית המשפט, אבל אני לא מסכים איתם הפעם - זו טעות גדולה. ללכת להסכם גז שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל, ובג"ץ מאשר את זה פה אחד? זו החלטה בעייתית. אני מקווה שכאשר נהיה בקואליציה אדרוש לבטל את ההסכם האומלל הזה שמהווה סכנה. אנחנו נותנים פרוטקשן לחיזבאללה, זו משמעות ההסכם ואני מעוניין לבטל את זה".
4 צפייה בגלריה
ערבים שורפים חולצות של זארה כמחאה נגד הרשת בתמיכתה באיתמר בן גביר
ערבים שורפים חולצות של זארה כמחאה נגד הרשת בתמיכתה באיתמר בן גביר
"פסטיבל צביעות של השמאל, דמוקרטיה במרכאות כפולות". בן גביר על שריפת חולצות זארה
בן גביר התייחס כאמור לדבריו של לפיד, שאמר בריאיון ל-ynet כי הוא "איש מסוכן שמפעיל מיליציות שתוקפות את לוחמי צה"ל". לדברי בן גביר, "יאיר לפיד פשוט מסית נגדי, מוסיפים לי מאבטח בקצב של אחד ליום. אומרים לי שהחיים שלי בסכנה. בושה וחרפה להגיד שאני שולח אנשים לפגוע בחיילים. אני נותן חופש לחיילים. אם לפיד עומד מאחורי דבריו - שיסיר את החסינות ואני אתבע אותו. אם גנץ אומר את זה שיבוא איתי לעימות, למה הוא מפחד? חלק גדול מחיילי צה"ל והוריהם מצביעים לי כי הם יודעים שאשמור עליהם".
על כך שבעלי זארה בישראל ארגן לו כנס תמיכה, שבעקבותיו אזרחים ערבים שרפו חולצות של הרשת, אמר בן גביר: "מדהים אותי כל פעם מחדש לראות את פסטיבל הצביעות. אלו אותם אנשים ששורפים את החולצות או שמארגנים חרמות ואומרים כל הזמן שאסור להחרים וצריך לקבל כל אחד. פתאום כשמישהו אומר משהו אחר ממה שחושבים אז אומרים 'בואו נחרים אותו ונפחיד אותו', זו הדמוקרטיה במרכאות כפולות של השמאל. זו סתימת פיות, ואני מקווה שבעוד שבועיים נהיה במקום אחר, במדינה דמוקרטית שלא מחרימה אנשים על רקע דעות פוליטיות".
שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד חזר על המסר של יו"ר מפלגתו לפיד, ואמר בריאיון ל-ynet radio כי "בראש הציונות הדתית עומדים אנשים שלא שירתו בצה"ל או שהתחמקו משירות צבאי אמיתי, ושמעודדים במישרין ובעקיפין פגיעה בחיילי צה"ל".
"אנחנו רואים מה קורה לחיילים שמותקפים ביהודה ושומרון", המשיך שטרן. "גם אם הם לא קוראים לפגוע בחיילי צה"ל, כשמערערים על היכולות של צה"ל ועל התפיסה של מפקדי צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל - בסוף יש כאלה שלוקחים את זה גם לשם. בנוסף בציונות הדתית גם לא רוצים שנשים יהיו לוחמות, או בכלל ישרתו בצה"ל".
4 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
"בן גביר וסמוטריץ' מעודדים פגיעה בחיילי צה"ל". אלעזר שטרן
(צילום: מוטי קמחי )
על המצב הפוליטי של מפלגתו לפני הבחירות אמר שטרן: "מי שצריך להרכיב ממשלה זה לא מי שיש לו 11 או 12 מנדטים, אלא מי שיש לו מעל יותר מ-25 מנדטים, ואת זה מבינים גם בכירים במפלגתו של גנץ. זה לא שהממשלה שבנט הקים עם מעט מנדטים הייתה טעות, היא הביאה לעם ישראל הישגים מצוינים בכל התחומים, אבל מבחינה פוליטית למדנו שזה לא כדאי. בעיניי מי שצריך להרכיב את הממשלה זה מי שיוביל את המפלגה הכי גדולה.
"גם בפעם הקודמת אף אחד לא חלם שיאיר לפיד יקים פה ממשלה כשהנשיא הטיל עליו לעשות זאת, ועובדה שהוא הקים פה ממשלה שעבדה, לצערנו בגלל עריקים שונים רק קצת יותר משנה, אבל באותה שנה הזאת היא הצילה בעיניי את מדינת ישראל ואת החברה הישראלית. בכל מקרה, הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה".

ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה העבירה ביקורת גם היא על מפלגתם של סמוטריץ' ובן גביר, ובריאיון באולפן ynet היא אמרה שהיא מודאגת מהאפשרות שנתניהו יגיע ל-61, אפילו יותר מאשר לפני מערכות הבחירות הקודמות.
"בפעם הקודמת נתניהו אמר 'מה פתאום, לא יהיה פה חוק צרפתי. אני לא אבטל את המשפט. אני אפילו לא אמנה את בן גביר לשר'", אמרה רייטן. "הפעם הכול פה השתנה לחלוטין, וזה מאוד מאוד מדאיג. אני שומעת את בן גביר, ואני שומעת בעיקר סיסמאות שאין מאחוריהן דבר".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"מפוררים את החוסן של מדינת ישראל". סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: רפי קוץ)
על שותפות אפשרית עם המפלגות הערביות אמרה רייטן: "אנחנו נברך ונושיט יד לכל מפלגה שתצהיר שמדובר כאן במדינה שהיא יהודית ודמוקרטית, אם היא שוחרת שלום. מנסור עבאס למשל הוא פרטנר לגיטימי וטוב, אבל מצד השני הציונות הדתית רואה בו עדיין אויב אמיתי, וככל שהם מגדירים אותו כאויב - הם מפוררים את החוסן של מדינת ישראל. הם לוקחים את החברה הערבית, שהיא חלק ממדינת ישראל, ומקצים אותה. זה עלול לעורר את מלחמת האזרחים הבאה, את הפרעות הבאות, את 'שומר החומות' מספר 2".
- יכול להיות שבן גביר השתנה? "אני מקשיבה לאנשים, למה שהם אומרים. אני לא מנחשת ניחושים. אני קראתי את התוכנית המשפטית של הציונות הדתית שפורסמה שבוע שעבר וראיתי שהם רוצים להפוך את המדינה, ובעיקר את הממשלה וחברי הכנסת, לעבריינים ולפושעים. לתת להם מין מטריית הגנה - 'כן, זה בסדר שתפרו אמונים, כן זה בסדר שתהיה פה מרמה'. אני רואה שהם רוצים לשלוט בבית המשפט העליון. אני רואה ואני שומעת את התוכניות האלה, כולל התוכניות הגזעניות והמסיתות של בן גביר. זו צריכה להיות צלמה ודמותה של מדינת ישראל?".