תושב נתניה בן 61, לבוש בחולצת מרצ, עוכב הבוקר לחקירה על ידי המשטרה לאחר שתועד מבזה תפילין בדוכן של חב"ד ליד קלפי בשכונת עיר ימים בעיר. ממרצ נמסר שהאירוע מתוחקר גם במפלגה ושבמערך השטח לא מזהים את האיש. "מדובר באירוע דוחה שאינו מייצג את ערכי המפלגה", נמסר.
ח״כ מיכל רוזין ממרצ כתבה: "שיהיה ברור מעל לכל ספק, אני מגנה את ההתנהגות הנלוזה הזו, המנוגדת לתפישת עולמנו. אנו מתחקרים את האירוע. בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה. עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו".
המתמודד ברשימת מרצ אורי זכי הוסיף: "מבירור שערכתי אף אחד במרצ לא מכיר האיש, כולל מסניף נתניה שם אירעה התקרית. זו בוודאי לא דרכה של מרצ. אחרי עלילת הדם לפני שנה וחצי על 'חוק התפילין' שלא היה ולא נברא, לא אתפלא אם מדובר במתחזה במטרה לעורר שנאה והצבעה".
זהבה גלאון צייצה בתגובה צילומים של פעילי מרצ מניחים תפילין:

1 צפייה בגלריה
פעיל מרצ מניח תפילין עם חב''דניק
פעיל מרצ מניח תפילין עם חב''דניק
גם זה קרה: פעיל מרצ מניח תפילין עם חב''דניק, הבוקר
(צילום: דף חב״ד בפייסבוק)
צעירי חב"ד המארגנים את דוכני התפילין בסמיכות לקלפיות, מסרו: "לשמחתנו, מאז שעות הבוקר אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין. התקרית בנתניה מצערת מאוד ומעוררת עצב עצום על ביזיון הקדוש לכולנו, אבל אנחנו מאמינים שהתפילין שייכות לכל אחד ללא קשר לדעתו הפוליטית, והראיה היא אלפי האנשים הלבושים בצבעי כלל מגוון המפלגות שקיימו היום את המצווה".