יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בטוח שמפלגתו במומנטום ומכריז כי המצב כרגע הוא 60:60, בעוד שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו ממריץ בוחרים בבני ברק בזמן שבמפלגתו מתכוננים להשתמש בנשק יום הדין - המערכת "ניצחון 22". כך נערכות שתי המפלגות הגדולות ליומיים המכריעים, לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-25.
כ-60 שעות לפני פתיחת הקלפיות, הגיע אמש (שבת) ראש הממשלה לפיד לחמ"ל יום הבחירות של מפלגתו יש עתיד כדי להמריץ את הפעילים והמתנדבים לקראת יום הבחירות. "אנחנו במומנטום. נביא מכל עיר ומכל מושב אנשים שמאמינים שהגיע הזמן לבחור בעתידה של המדינה", אמר להם לפיד.
"ביום שישי היו הסקרים האחרונים. בכל הסקרים היה נתון אחד: 60-60, זאת אומרת שהבחירות הבאות יוכרעו בחדר הזה", אמר לפיד - כשהוא למעשה מכליל ב-60 של הגוש שלו גם את חד"ש-תע"ל. "אנחנו רואים ב-24 השעות האחרונות התחלה של תנועה מעניינת, אנחנו במומנטום וכולם רואים את זה. זה יקרה בשטח. השטח יכריע את הבחירות האלה. אנחנו צריכים לעלות במנדט אחד וניצחנו".
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
לפיד ונתניהו. הסקרים האחרונים מראים שהמצב בין הגושים כרגע הוא 60:60
(צילום: מוטי קמחי, אלי מנדלבאום )
בשעות שנותרו עד לפתיחת הקלפיות יש עתיד תפעל בכמה מישורים על מנת להגדיל את כוחה, ואת כוח הגוש. "נדגיש את האכפתיות של ראש הממשלה לפיד לאזרחי המדינה תוך מתן דגש כי הוא פועל למען האזרחים", אמר בכיר במטה הבחירות. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהדהד את הישגי הממשלה האחרונה, ביניהם ניהול המבצע המוצלח בעזה, הסכם הגז ההיסטורי עם לבנון, פתירת משברים חברתיים כגון המורים והמתמחים וכן חוקים למען נשים ובעלי מוגבלויות שחוקקו בקדנציה האחרונה".
במטה הבחירות של יש עתיד טוענים כי מטה השטח של המפלגה מונה עשרות אלפי מתנדבים ועובדים, 250 מטות מקומיים הפזורים בכל רחבי הארץ ומרכז שליטה ממטה המפלגה שיפקח על כל הנעשה. חמ"ל הטלפונים של יש עתיד עובד שעות ארוכות בימים האחרונים על מנת לשכנע מצביעי "ימין רך" מגוש נתניהו לבחור בלפיד, במטרה לשבור את התיקו בין הגושים. טלפני המפלגה קיבלו הנחיות ברורות להמשיך לעבוד בזהירות אל מול מפלגות הגוש ולהתמקד בהבאת מצביעים חדשים. ביום הבחירות עצמו יופעל מנגנון מיוחד בראשות יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ בועז טופורובסקי.
בליכוד בינתיים ממקדים את מרבית תשומת הלב באחוזי ההצבעה, כלקח ממערכות הבחירות הקודמות. השאיפה של המפלגה היא שאחוזי ההצבעה בחברה הערבית יהיו נמוכים ואילו שיעור ההצבעה בערים המזוהות עם הליכוד יעלה משמעותית בהשוואה לסבבים הקודמים. לצורך כך מפעילים בליכוד מערכת מיוחדת הנקראת "ניצחון 22", שאמורה לאפשר לליכוד מעקב והיערכות מסודרת לקראת הרגע המכריע.

במערכת מופיע כל ספר הבוחרים ובו בעלי זכות ההצבעה בישראל, ובאמצעות ממשק יחודי ניתן לעקוב בה אחרי כל מי שהצביע כבר ולא דורש המרצה ביום הבחירות. בנוסף כוללת המערכת נתונים על כל המצביעים המזוהים עם הליכוד, כך שניתן בזמן אמת לוודא אם אלו יוצאים להצביע ובאיזה אזורים זקוקים לתמרוץ.
הימים האחרונים הוקדשו לפיילוט של המערכת, כדי לוודא שהיא תעבוד בצורה תקינה, לאור תקלות שכבר אירעו בפעם הקודמת. בנוסף, מוקדש מאמץ בהעברת מסרים לתומכים ברשתות סביב אותו קמפיין המרצת בוחרים. את השעות הגורליות מקדישים בליכוד לסגירת קצוות בשטח על מנת לוודא שתחומי האחריות פועלים לפי התוכנית.
רוב פעילות הליכוד מתבססת על הרשתות החברתיות ועל האופן שבו יש להוציא את התומכים להצביע, בין אם באמצעות אותה אפליקציה מיוחדת ובין אם באמצעות עבודת שטח. בימים האחרונים ממקד ראש האופוזיציה נתניהו את המאמצים גם בציבור החרדי, שם ככל הנראה עדיין יש אדישות. אמש הוא ערך כנס בחירות בבני ברק, ובמקביל לאלפי טלפונים כשרים נשלחו הודעות לפיהן "עולם התורה בסכנה" ולכן חייבים לצאת ולהצביע.