האם הקרב הסמוי בין יש עתיד למחנה הממלכתי עובר לשלב הגלוי? שיחת טלמרקטינג של אנשי המטה ביש עתיד למצביעים מתלבטים מראה כי מסלימה היריבות הפוליטית בין המפלגות, והשיחה הזו מאפשרת הצצה למלחמה המתנהלת מאחורי הקלעים על הקולות בגוש המרכז-שמאל.
גם ריאיון לאולפן ynet של שר התיירות יואל רזבוזוב, שבו אמר כי "גנץ יהיה שר ביטחון טוב בממשלת לפיד", יכול אולי לרמז כי זהו הכיוון שלעברו הולכת יש עתיד, אבל שר התרבות והספורט חילי טרופר מהמחנה הממלכתי טוען כי אין לייחס לכך חשיבות רבה מדי. צפו בשיחה ובריאיונות.

בשיחת הטלמרקטינג שהגיעה לידי ynet נשמעת פעילת יש עתיד מנסה לשכנע מתלבט שלא להצביע למחנה הממלכתי, כי לטענתה בני גנץ יילך עם בנימין נתניהו. היא אף יוצאת נגד הקמפיין שלו: "אחריו? לאן נלך אחריו?". בפתח שיחת השכנוע, שנמשכה דקות ארוכות, נשמע המצביע המתלבט שואל: "מה הסיפור עם מיכאל ביטון?". הפעילה מיש עתיד עונה: "ביטון אמר במפורש שהם הולכים עם ביבי. אם לא אכפת לך שזה מה שיקרה".
הבוחר הפוטנציאלי נשמע שואל: "איפה הוא אמר את זה, בעיתון?". הפעילה מיש עתיד עונה: ״כן, ממש יצא בהצהרה. הוא אפילו דיבר ברדיו, ראיינו אותו והוא אמר את זה בקול רם, שהם יילכו עם ביבי נתניהו. עכשיו, אם לא אכפת לך שזה מה שיקרה, אז זה מה שיקרה. גם אני הצבעתי לגנץ, אבל היום אני לא אעשה את זה, ואתה יודע למה? מכיוון שאין לו שום תוכנית עבודה, מלבד שהוא רוצה להיות ראש ממשלה. יש לו שם את איזנקוט שאומר שהוא בעד מדינות לשני עמים, אבל יש גם את גדעון סער ואת מתן כהנא, שהם אומרים - ארץ ישראל השלמה. ומה גנץ אומר? בואו אחריי. לאן נלך אחריו, תגיד לי לאן".
המתלבט משיב: "הבנתי", ופעילת יש עתיד ממשיכה: "בתור שר ביטחון, הוא הוא נהדר - אז שימשיך להיות שר ביטחון. אבל אין להם שום מחנה משותף למחנה הממלכתי הזה. אין להם שום אידיאולוגיה, שום רעיון, כל אחד חושב אחרת. אז אם כל אחד חושב אחרת, אז איך אפשר לבנות כאן משהו".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד וגנץ
( צילום: רויטרס, צילום: מארק ישראל סלם)
המתלבט עונה: "אולי זה דווקא איחוד דעות". פעילת יש עתיד עונה: "איחוד דעות? איך? תגיד לי? איך הם יבנו? יקימו ממשלה יציבה? איך הם יביאו את החרדים לתמוך בהם? יוותרו להם על לימודי ליבה? מה אנחנו מגדלים כאן, עוד דורות של גלמים. סליחה שאני מדברת ככה, אולי אני מדברת עם אדם חרדי, אני לא יודעת".
מיש עתיד נמסר בתגובה לשיחה: "במוקד הטלפוני עשרות מוקדנים ואלפי שיחות טלפון. המסר המרכזי בשיחות הוא שצריך לחזק את ההצבעה ליש עתיד כדי שנוכל להיות המפלגה הגדולה שתמנע מנתניהו להקים ממשלה עם בן גביר, סמוטריץ והקיצוניים".
בתגובתם הבהירו במחנה הממלכתי: "בני גנץ לא יישב עם נתניהו, לא כשביבי שני ברוטציה, לא שלישי וגם לא שביעי. בני גנץ הוא היחידי שיכול למנוע מנתניהו להגיע ל-61 ולהקים את ממשלת הקיצוניים, והוא היחידי שיכול להקים ממשלה רחבה ויציבה שתוציא את ישראל מהפלונטר הפוליטי. המחנה הממלכתי ממוקדים וזוכרים מה מטרת הבחירות הזו, ומקווים ששאר השותפים בדרך לא שכחו מי היריב".
בריאיון לאולפן ynet נשאל השר רזבוזוב מיש עתיד אם האידיליה בין לפיד לגנץ נגמרה. הוא ענה: "אנחנו בקמפיין. אם אנחנו קמים בבוקר ואף אחד לא תוקף אותנו, סימן שמשהו לא טוב קורה איתנו. אנחנו כל הזמן מותקפים ואנחנו כל הזמן עולים בסקרים".
גם רזבוזוב השתמש במסרים שהועברו גם בקמפיין הטלמרקטינג: "גנץ חזק בתקיפות, בשביל זה הוא שר ביטחון, שר ביטחון טוב, הוא יהיה שר בטחון בממשלת לפיד, אצל ראש הממשלה לפיד. ראש הממשלה לצפיד ושר הביטחון גנץ עובדים בשיתוף פעולה מלא וטוב".

השר טרופר מהמחנה הממלכתי דווקא אמר הוא "לא מייחס לזה יותר מדי חשיבות". בריאיון לאולפן ynet אמר טרופר: "בסוף הם עובדים ביחד, בטח כשר הביטחון וכראש הממשלה. גנץ נשאל בדיוק לפני כמה ימים באחד הריאיונות אם הוא יישב עם נתניהו או לפיד, ואמר: אני כבר יושב עם לפיד. אנחנו כן חושבים שאנחנו היחידים שיכולים להרכיב קואליציה ביום שאחרי הבחירות, אבל אנחנו כמובן חלק מהממשלה הזאת ועובדים ביחד בצורה מעולה".
הוא העריך שהעימות בין גנץ ללפיד לא יחריף עוד: "יש לנו יריב שקוראים לו בנימין נתניהו, שאנחנו מכבדים אותו, יש לו זכויות מהעבר, אבל אנחנו לא רוצים שהוא יחזור להיות ראש הממשלה. ודווקא בגלל זה אנחנו אומרים לכל הישראלים שלא רוצים אותו ואת בן גביר ביחד בקואליציה של 61 - היחיד שיכול להרכיב ממשלה שהוא לא נתניהו זה רק בני גנץ".