"המוות נמצא בנו, והפחד בכם", כתבה שלשום (שישי) מפלגת בל"ד של סמי אבו שחאדה בעמוד הפייסבוק שלה - וצירפה את תמונתו של ד"ר עבדאללה אחמד, מנהל מחלקת הרישוי של משרד הבריאות הפלסטיני שנהרג בחילופי האש בין צה"ל לחמושים במחנה הפליטים ג'נין.
"יהי רצון שאלוהים יבייש את פולשים. אללה ירחמו", כתבו אנשי המפלגה שבשבוע שעבר קיבלו אישור משופטי העליון להתמודד בבחירות בשל מיעוט הראיות שהוגשו נגדה.
1 צפייה בגלריה
דיון בבג"ץ על פסילתה של בל"ד מהתמודדות בבחירות
דיון בבג"ץ על פסילתה של בל"ד מהתמודדות בבחירות
ד"ר עבדאללה אחמד וסמי אבו שחאדה
(צילום: עמית שאבי)
עדיין לא ברור אם הרופא נפגע מאש המחבלים או הלוחמים, אך בצבא חושדים שהרופא היה בעצמו מעורב בירי על הכוחות. החשד הזה גבר לאחר שמזכיר תנועת פתח בג'נין, עטא אבו רמילה, אמר כי "הרופא, חבר התנועה, נהרג בעת שנלחם כתף אל כתף עם לוחמי ההתנגדות". לאחר שנקבע מותו, כרזות של פתח היללו את הרופא וגם בהן צוין כי הוא פעיל בתנועה. עם זאת, מעורבותו באירוע עדיין נבדקת.
בעבר תועד הרופא נושא נשק לצד חמושים, אך לא מדובר במחזה חריג בקרב תושבי מחנה הפליטים ג'נין שידועים באיבתם לישראל. גורמי ביטחון ציינו כי בעמוד הפייסבוק שלו דברי הסתה רבים ואמרו כי הצוות הרפואי שמצא את הרופא בשטח מסר שהוא אותר רעול פנים ועם נשק. צה"ל ביקש להדגיש בהודעה שפרסם כי "שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחב לחימה מהווה סכנת חיים ממשית".
במהלך סוף השבוע הפיץ מערך ההסברה הלאומי את התיעודים ממחנה הפליטים תוך כדי שהדגישו את מעורבותו לכאורה של הרופא. בסרטונים שפורסמו על-ידי ישראל נכתב כי "המחבלים הפלסטינים משתמשים באמבולנסים כמגנים שלהם" - והדגישו כי הרופא לקח חלק בפעילויות טרור. "כשזה מגיע לפלסטינים, תמיד תבדקו פעמיים", נכתב בסרטונים.