יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס למצבה של מפלגתו בסקרים לבחירות לכנסת ה-25, ואמר הבוקר (ראשון) בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet: "הייתה אכזבה בקרב הציבור הערבי כשהמשותפת התפצלה לשתי רשימות, אבל עכשיו יש התעוררות ואנחנו רואים עלייה בתמיכה ברע"מ". לדבריו, "אנחנו יציבים על ארבעה פלוס מנדטים, אבל כולם אומרים שלרע"ם יש עודפים נוספים מעבר למה שהיא מקבלת בסקרים".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
עבאס הדגיש כי "רע"מ היא חלק מגוש השינוי. אומנם בעבר ניהלנו משא ומתן עם הימין - וחשבתי שמן הראוי שהתהליך שעשיתי עם גוש השינוי יהיה עם הימין - אך זה לא צלח, סמוטריץ' טרפד את זה". הוא הוסיף: "היום אני רוצה שגוש השינוי יחזור, יקים ממשלה ויוביל את המדינה. אנחנו נהיה בתוך הקואליציה כדי לקדם את ענייניה של החברה הערבית - אין אצלי מה להסתיר".
1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: עוז מועלם)
מה דעתך על הנרטיב שאומר "מנסור עבאס הוא האיש הכי מסוכן היום בפוליטיקה - הוא מדבר מאוד יפה, כשברקע האידיאולוגיה של האחים המוסלמים היא לפרק את מדינת ישראל מבפנים ולהשתלט עליה"? "אני יודע שיש חשדנות כלפי האחר גם בציבור היהודי וגם בציבור הערבי. אנחנו מנסים לבנות מערכת שיש בה אמון ושקיפות. בסופו של דבר הצלחתי למצוא את נקודות האיזון בין הזהויות השונות".
עבאס התייחס לדבריה של ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש), שפרסמה פוסט תמיכה במחבלי "גוב האריות" שנהרגו בחילופי אש עם כוחות הביטחון בשכם, והבהיר כי "עמדתנו מאוד ברורה - אנחנו נגד כל סוג של אלימות ומגנים אותה. דרכנו היא דרך של שלום. יש לנו חזון ששני העמים, היהודי והפלסטיני, יחיו ביחד בביטחון, בשותפות ובסבלנות. נקיטת טרור לא תקרב אותנו ליעד הזה - וחבל".

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף את עבאס והטיח: "בפסח האחרון עבאס בעצמו יישר קו עם ההסתה של חמאס שעלתה לנו ב-19 נרצחים, יצר משבר קואליציוני ופרש מהממשלה - כאילו כי ישראל פוגעת באל-אקצא. מטרתם היא להשמיד את ישראל מבפנים בעזרת המנגנון הדמוקרטי. לא ניתן לך לעשות את זה - זו מדינה יהודית".
עבאס השיב כי "לסמוטריץ' אין ברירה, הוא חייב לנקוט בקו הזה כי הגזענות שלו נוטפת החוצה. הזמן יעשה את שלו, כל הקיצוניים והפשיסטים מכל הצדדים ישבו בצד, ואנחנו נמשיך הלאה - יהודים וערבים - וניצור את התקווה ואת העתיד הטובים לכולנו".