2 צפייה בגלריה
   שקד מקווה לעבור את אחוז החסימה, נתניהו עוד לא החליט איך להגיב
   שקד מקווה לעבור את אחוז החסימה, נתניהו עוד לא החליט איך להגיב
שקד מקווה לעבור את אחוז החסימה, נתניהו עוד לא החליט איך להגיב
(צילום: יואב דודקביץ', דנה קופל)
אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, יו"ר הרוח הציונית לשעבר איילת שקד תחתום מחר (שני) על הסכם ריצה משותפת עם יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני, ראש העיר גבעת שמואל, ותוביל את הרשימה המאוחדת.
במטות השטח כבר התחילו להיערך לריצה המשותפת, כשבינתיים, שקד וברודני מקווים שעד לסוף השבוע הסקרים ינבאו שיעברו את אחוז החסימה. הערב כבר כינסו ראשי הבית היהודי את מוסדות המפלגה כדי לאשרר את ההסכם המתגבש.
שקד התעקשה ששם הרשימה המאוחדת יהיה הבית היהודי, כיוון שלטעמה הוא נושא סנטימנט חזק עבור הבוחרים, וכך גם האות שתתנוסס על הפתק בקלפי תחזור להיות ב'. בשני הצדדים סבורים שמדובר באירוע משמעותי שיסייע למשוך בחזרה בוחרים מהציונות הדתית.
2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני וחגית משה
יוסי ברודני וחגית משה
יוסי ברודני
(צילום: יעל צור)
בין הדברים שהוסכמו עוד לפני ששרת הפנים החליטה על פירוק השותפות עם יועז הנדל הוחלט ששקד תודה בטעותה - ותשנה את מסריה בעניין הרכבת ממשלה בידי נתניהו לכך שבהתלבטות בין שתי אפשרויות גרועות - ממשלה צרה או בחירות - היא תבחר בממשלה צרה.
בנוסף, שקד וברודני החליטו ששתי הסיעות ישמרו על עצמאות ולא יתאחדו למפלגה אחת, וכי המועמדים ייבחרו בהסכמה הדדית. במהלך היום נפגשה שקד עם חבר הכנסת ניר אורבך, ובהמשך היא תשוחח גם עם אביר קארה. כך או כך, מבין סובביה, היחידים שמקומם מובטח הם אמיתי פורת ויום טוב כלפון.
האיחוד המסתמן בימין גרם לכאב ראש ואי-שקט בליכוד, שערך לאורך היום התייעצויות על התגובה הראויה למהלך הפוליטי האחרון. חברי המפלגה שהתראיינו מאז חידדו שלא ניתן לסמוך על שקד ולהסתמך על הצהרתה לפיה היא "חוזרת הביתה", וקראו להצביע במקום זאת לנתניהו.
(צילום: אבי חי)

חלק מהסקרים הראו בעבר כי הימצאותה של שקד על המפה הפוליטית משפרת את סיכויו של נתניהו להגיע ל-61 ואף לחצות את המספר הנדרש לקבלת המנדט, אולם כרגע הוא מתכוון לעבוד במרץ כדי שכוחה יהיה קטן ככל הניתן.
עם זאת, החדשות הרעות מבחינת הליכוד היא שעם הקו החדש שנבחר, במקרה ששקד לא תעבור את אחוז החסימה היא תבזבז קולות לגוש שבראשות נתניהו - דבר שפעל כדי למנוע עד היום שבמסגרתו אף ניסה למתג אותה עם הנדל תחת גוש השמאל. כעת, החבירה לבית היהודי תקשה על הפצת המסר שגיבש נתניהו ובשעות האחרונות מנסים בליכוד להבין איזו אסטרטגיה לנקוט, ועד ליום רביעי צפויה להתקבל ההחלטה.
מוקדם יותר היום אמר קארה בריאיון לדודו ארז ויואב רבינוביץ ב-ynet radio כי שקד הודתה בפניו על טעותה כבר לפני שלושה שבועות - ואמרה שהיא מתחרטת על החיבור עם הנדל והאוזר. "הרגשתי שהרוח הציונית, במקום מסוים, מאבדת את הכיוון שלה. עשו 'מחלוטה' והכניסו כל מיני אנשים שבכנסת הבאה עשויים לייצג קבוצות לחץ", אמר קארה שרמז לאמיתי פורת.
כשנשאל איך הוא מתכוון לרוץ עם שקד שסיכמה על התמודדותו של פורת, אמר קארה כי "אנחנו נרוץ עם מי שלוקח את המצע שלנו ויודע ליישם אותנו. אני לא ארוץ עם אנשים שמגיעים מהלובי החקלאי, יש מספיק כאלה בכנסת".