שנה וחצי בלבד עברה מאז הלכנו לקלפיות בפעם האחרונה, אבל שינויים לא מעטים התחוללו במערכת הפוליטית מאז בחירות 2021. נפתלי בנט, שהפך מאז לראש הממשלה, לראש הממשלה החליפי ועוד מעט לפוליטיקאי לשעבר, כבר לא מוביל את ימינה – שכלל לא מתחרה הפעם. כחול לבן ותקווה חדשה רצות ביחד, בל"ד רצה בנפרד מחד"ש-תע"ל, אצל מרצ ויהדות התורה התחלף מספר 1 ובציונות הדתית קודם ח"כ איתמר בן גביר למקום השני.
850 בחירות 2022 דקה אחר דקה
אבל דברים רבים אחרים נותרו דומים. יאיר לפיד, אז ראש האופוזיציה והיום ראש הממשלה, מוביל את יש עתיד. בנימין נתניהו, שהגיע לבחירות 2021 אחרי יותר מעשור ברציפות כראש הממשלה ומנסה כעת לחזור לתפקיד, הוא עדיין יו"ר הליכוד. גם ראשי ישראל ביתנו (אביגדור ליברמן), העבודה (מרב מיכאלי) וש"ס (אריה דרעי) לא התחלפו.
לכן, מבט על התוצאות בערים באותן בחירות קודמות אשתקד, יכול לתת הערכה מסוימת לגבי שיתרחש בבחירות היום (שלישי). לחצו כאן למבט על מפת הבחירות - התוצאות במערכות הבחירות האחרונות, בכל יישוב ויישוב. החל מהלילה, מפת הבחירות החדשה תתעדכן ב-ynet, ותוכלו לגלות אם היו שינויים.
7 צפייה בגלריה
מצביעים בקלפי בירושלים
מצביעים בקלפי בירושלים
בבחירות הקודמות המנצחת בעיר הייתה יהדות התורה. מצביעים ממתינים בתור בקלפי בירושלים, היום
(צילום: רפי קוץ)
7 צפייה בגלריה
בחירות בתל אביב
בחירות בתל אביב
בתל אביב יש עתיד ניצחה - ואחריה הליכוד. שלטי בחירות בעיר, היום
(צילום: דנה קופל)
בבירה ירושלים, העיר הגדולה בישראל, המנצחת הייתה יהדות התורה, שזכתה ב-23.5% מהקולות. הליכוד קיבל 20.6%, ויש עתיד סיימה בירושלים רק שישית, אחרי ש"ס, הציונות הדתית וימינה.
בתל אביב מפלגתו של לפיד ניצחה עם 22% מהקולות לפני הליכוד (16.9%). שלוש מפלגות נוספות שהיו חלק מהקואליציה האחרונה דורגו בהמשך הרשימה בתל אביב וקיבלו שיעור קולות דו-ספרתי – העבודה (14.7%), מרצ (13.9%) וכחול לבן (10.7%).

7 צפייה בגלריה
אנשים מצביעים בקלפי בתל אביב
אנשים מצביעים בקלפי בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
אנשים מצביעים בקלפי בתל אביב
אנשים מצביעים בקלפי בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
העיר הגדולה ביותר שבה מפלגתו של נתניהו ניצחה הייתה חיפה, שם הליכוד קיבל 21.3%. גם בשש משבע הערים הגדולות שבהמשך הרשימה הליכוד קיבל את מרב הקולות – ראשון לציון (31.5% לליכוד), פתח תקווה (27.4%), נתניה (35%), אשדוד (30.6%), באר שבע (42.1%) וחולון (34.6%).
פרט לבאר שבע, שם ישראל ביתנו ניצבה במקום השני, ולאשדוד (ש"ס במקום השני), ביתר הערים הללו המקום השני היה שייך ליש עתיד. בני ברק, העיר השמינית בגודלה מבחינת אוכלוסייה, היא היוצאת דופן מבין אותן שבע ערים, ושם ניצחה יהדות התורה עם 60.7% מהקולות, לפני ש"ס (27.7%). העיר מספר 11 מבחינת אוכלוסייתה, רמת גן, נתנה את קולה ליש עתיד (23% לעומת 22% לליכוד).
7 צפייה בגלריה
*ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, בסיבוב קלפיות בת״א יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי.*
*ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, בסיבוב קלפיות בת״א יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי.*
יש עתיד ניצחה בפעם הקודמת רק בתל אביב. לפיד ממריץ בוחרים, היום
(צילום: אלעד גוטמן)
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בבחירות הקודמות הליכוד ניצח ב-7 מתוך 10 הערים הגדולות, האם הם יצליחו גם הפעם? נתניהו במסע הבחירות
(צילום: רויטרס)
העיר הגדולה ביותר שבה ניצחה הרשימה המשותפת הייתה העיר הערבית הגדולה בארץ, נצרת. 64.7% מהמצביעים שם בחרו במשותפת, שהפכה מאז למפוצלת. העיר הגדולה ביותר שרע"מ של מנסור עבאס ניצחה בה הייתה רהט – 62.9% שלשלו שם את פתקי המפלגה שנכנסה לאחר מכן לקואליציה.
העיר היחידה שבה ניצחה המפלגה שמראשה יצא לבסוף ראש הממשלה הייתה גבעת שמואל – 24% בחרו שם ימינה. בין הערים, ש"ס ניצחה רק בנתיבות (40%). ישראל ביתנו סיימה ראשונה בכמה יישובים דרוזיים ובהם דליית אל כרמל, אבל אף אחד מהם אינו עיר. כחול לבן ניצחה במושבים שונים וגם בכפר כמא, מרצ והעבודה ניצחו בכמה קיבוצים ובמושבים וגם תקווה חדשה לא סיימה ראשונה באף אחת מהערים.