2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, בן גביר
יאיר לפיד, בן גביר
איתמר בן גביר ויאיר לפיד
(צילום: יואב דודקוביץ, ניב מוסמן, לע״מ)
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, האשים הבוקר (ראשון) בריאיון ל-ynet radio את ראש הממשלה יאיר לפיד בכך שפנה לגורמים בממשל האמריקני כדי שיפעלו במטרה למנוע שילוב אפשרי שלו בממשלה הבאה. לדבריו, "יש כאן תקדים - ראש ממשלה שמזמין את האמריקנים להתערב בבחירות בישראל". כמו כן, הוא האשים בהסלמה הביטחונית את שר הביטחון בני גנץ, שלדבריו "כובל את הידיים של החיילים".
"הפיגוע היום הוא תוצאה ישירה של היותו של בני גנץ שר הביטחון", התייחס בן גביר לפיגוע הירי שאירע הבוקר בשומרון. "זו באחריות שלו וזה במשמרת שלו. הבן אדם הפקיר כבר את חיילי גולני והפך את אבו מאזן לידידו הטוב, והוא פשוט אחראי לכל מה שקורה לאירועים החמורים האלה. זה עשוי אפילו להחריף. בני גנץ – זה במשמרת שלך".
"אני לא אומר שאין פעילות בשטח, אבל מי שכובל את הידיים של החיילים זה בני גנץ", המשיך בן גביר. "זה הרי לא הגיוני שלפי הוראות פתיחה באש אנחנו יכולים לירות בהם רק אם הם יתחילו לירות. זה לא הגיוני שחייל צריך לירות רק אם הם כבר מיידים את בקבוק התבערה לעברו. אני לא תופס את זה, זה הפקרות של החיילים. אבל מה אפשר לצפות מבני גנץ, שבזמנו התגאה שסיכן את חיילי גולני כדי להיות יותר הומני. בושה וחרפה. אני מקווה שבעוד חודש אנחנו נקבל את ההחלטות, ולא בני גנץ, ואז נשנה את נהלי הוראות הפתיחה באש".
על הפרסומים שלפיהם יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני פנה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר לו ששילובו בממשלה יפגע ביחסים עם ארה"ב, אמר בן גביר: "זה הרבה הרבה יותר חמור מזה, אני יודע מה קורה מאחורי הקלעים. יש לנו ראש ממשלה, יאיר לפיד, שבאופן חסר תקדים פונה לכל מיני גורמים בממשל האמריקני ואומר להם שיתערבו כדי למנוע ממשלת ימין מנתניהו שאני אהיה חלק ממנה. אני יודע את זה באופן אישי. זה חמור ביותר".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"כובל את הידיים של החיילים". בני גנץ
(צילום: EPA)
"עד שלטונו של לפיד היה ברור לכולם ששום מדינה זרה לא אמורה להתערב בבחירות במדינת ישראל", הוסיף יו"ר עוצמה יהודית. "אז חוץ מזה שמנסים להלך אימים על הבוחר הישראלי, דבר שכמובן לא יעבוד, יש כאן תקדים - ראש ממשלה בישראל שמזמין את האמריקנים להתערב בבחירות בישראל. זה שיא השפל. אני יודע את זה גם מלשכת נתניהו וגם מצדדים שלישיים".
על האפשרות שאחרי הבחירות נתניהו יעדיף להקים ממשלה דווקא עם גנץ ולא איתו, אמר בן גביר: "כשאני שואל את נתניהו על תרחיש כזה, שהובא לאוזניי לא פעם ולא פעמיים, הוא מכחיש ואומר לי שהוא רוצה להקים ממשלת ימין 'מלא-מלא'. אני אומר בצורה הכי חד משמעית - הדרך היחידה למנוע ממשלה עם גנץ, שהוא איש שמאל, זה שאנחנו הציונות הדתית-עוצמה יהודית נהיה כמה שיותר חזקים".