חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי, שהוצב ברשימת הליכוד לכנסת, התייחס בריאיון למורן אזולאי וקובי בורנשטיין ב-ynet radio לחבירתו לליכוד ולפערים בין המפלגות בגוש הימין. הוא אמר כי "הקו של הליכוד יותר פרגמטי, אני לא רואה את סמוטריץ' חותם על עסקת המאה".
שיקלי ציין בנוסף כי "הציונות הדתית היא פחות התדר שלי מבחינה אידיאולוגית. אני לא דתי ולא רואה את עצמי במפלגה דתית". הוא התייחס גם ליש עתיד: "הליכוד היא תנועה דמוקרטית. בשונה מיש עתיד, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ומי שקובע את הרשימה אלה המתפקדים, ואני חושב שהם עושים את זה על רקע המעשים והפעולות של המתמודדים לרשימה".
3 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
"הביקורת כלפי נתניהו לא נעלמה". עמיחי שיקלי
(צילום: יואב דודקביץ)
לפני שנה וחצי הייתה לך ביקורת קשה נגד הליכוד. לאן הביקורת נעלמה? "נתניהו היה לא מעט זמן ראש הממשלה, ובזמן הזה הבאתי דברים שהוא עשה מאות פעמים - אתה יכול למצוא הרבה התייחסויות שלי לנתניהו. עיקרי הביקורת נגעו לעניינים של מדיניות. הביקורת הזו לא נעלמה. אני חושב שהיה צריך לעשות יותר בעניין מערכת המשפט והיה צריך לעשות יותר בנושא הנגב והגליל. זה לא שאני חושב עכשיו פתאום שהכול היה מושלם".
בתוכנית התראיינה גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שהתייחסה אף היא למפלגות הדתיות ולמפלגות האופוזיציה, ואמרה כי "השיח הדתי הקיצוני הזה שמובילים הליכוד ושותפיה לא תורם לצעירים שרוצים מדינה אזרחית ודמוקרטית".
מלינובסקי הסבירה שבשיח דתי-קיצוני היא מתכוונת ל"מפלגות שרוצות לבטל את חוק השבות ולשנות את ההגדרה שלו לדתית-הלכתית". היא הוסיפה כי "אנשים רואים את השיח הזה, שאומרים להם 'אתם לא שווים פה'. הם מבינים שהצד ההוא של המפה רואה אותם כסוג ב' בגלל שהם לא יהודים מספיק. הם יכולים לעבוד, לשלם מיסים וללכת לצבא, אבל להתחתן ולהקים משפחה? 'עד כאן' מה שנקרא".
3 צפייה בגלריה
ח״כ יוליה מלינובסקי
ח״כ יוליה מלינובסקי
יוליה מלינובסקי: "חייבים להתקדם בנושא הכשרות ובנושא הנישואים האזרחיים"
(צילום: יואב דודקביץ)
מה באמת התוכניות שלך בנושאי דת ומדינה? "אין לי דבר נגד הציבור הדתי או החרדי. אני מכבדת אותם ואת אורח החיים שלהם. יש עסקני דת שהופכים את הציבור לבן ערובה, חייבים לפרק את המונופול שלהם. התחלנו לפעול בנושא הכשרות, וצריך להשלים את זה. גם נישואים אזרחיים אנחנו חייבים לעשות - חצי מיליון אזרחי ישראל חייבים להיות שווים. אני לא מנסה להכניס אצבע בעין לאף אחד. אני מבינה את המורכבות והרגישות של העניין. פניתי לכל ראשי המפלגות, כולל ללפיד ולבנט, כולל כולם, ואמרתי 'בואו נקיים צוות קואליציוני ונתחיל לחשוב על זה ביחד'. לא זכיתי לתשובה".
שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) התייחס בתוכנית להסכם שרטוט הגבול הימי עם לבנון ואמר כי "אין בהסכם שום כניעה. הוא מצוין לאסטרטגיה המדינית שלנו וגם לכלכלה הישראלית".
אומרים שלפיד ויתר על מים טריטוריאליים של ישראל ונכנע לאיומי נסראללה. דעתך? "הדברים האלה נאמרים בחוסר אחריות. יש שם גם אמירות שמסכנות את מדינת ישראל ואת ביטחון מדינת ישראל על-פי הגורמים המקצועיים. צה"ל, שב"כ, המוסד והמל"ל - אין להם בחירות, והם בפה אחד ובדעה נחרצת אומרים שההסכם הזה הוא מצוין".
3 צפייה בגלריה
יואל רזבוזוב
יואל רזבוזוב
"אין שום כניעה בהסכם עם לבנון". יואל רזבוזוב
(צילום: עידו ארז)
אומרים באופוזיציה, אנחנו רואים עכשיו מדיניות רופסת של הממשלה, הטרור מרים ראש. "האופוזיציה נוהגת בחוסר אחריות. יש לי לא מעט ותק באופוזיציה - מעולם לא נהגנו כך. במקומות שהמדינה הייתה צריכה אותנו וידענו שזה עניין מדיני, תמכנו בקואליציה. הם נוהגים בחוסר אחריות גם בעניין מדיניות החוץ וגם בעניין מזרח ירושלים. הרי כל הבלגן קורה עכשיו כי כוחותינו פועלים בשועפט כדי להשיג את הרוצח של סמל נעה לזר זכרונה לברכה. אנחנו באמת עובדים קשה".
יהיו מי שיאמרו שהכנסת מתפללים לקבר יוסף הלילה לא מסייעת להשקיט את השטח. "אנחנו לא נכנעים לטרור. אנחנו ממשיכים את השגרה שלנו. במקביל לשגרה כמו מצעד הדגלים, כמו עלייה לקבר, כמו אירועים נוספים שהם השגרה של אזרחי מדינת ישראל - אנחנו פועלים ביד קשה נגד הטרור וכוחות הביטחון עובדים ולוקחים יוזמה".