5 צפייה בגלריה
שלושת המקומות הראשונים: גנץ, סער ואיזנקוט
שלושת המקומות הראשונים: גנץ, סער ואיזנקוט
שלושת המקומות הראשונים: גנץ, סער ואיזנקוט
(צילום: יאיר שגיא, AFP)
במטרה למתג מחדש את שם המפלגה בפני קהל הבוחרים והציבור, שר הביטחון ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ ישיק מחר (שלישי) את קמפיין המפלגה לבחירות הקרובות - שבמסגרתו יוצגו חברי הרשימה המועמדים לכנסת ה-25.
אחרי גנץ, שר המשפטים גדעון סער והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט - המוצבים בשלושת המקומות הראשונים - את שבעת המקומות הנותרים של העשירייה הפותחת, יאיישו המתמודדים הבאים: פנינה תמנו שטה, יפעת שאשא ביטון, חילי טרופר, זאב אלקין, מיכאל ביטון, מתן כהנא ואורית פרקש הכהן.
5 צפייה בגלריה
מקומות 4, 5 ו-6: תמנו שטה, שאשא ביטון וטרופר
מקומות 4, 5 ו-6: תמנו שטה, שאשא ביטון וטרופר
מקומות 4, 5 ו-6: תמנו שטה, שאשא ביטון וטרופר
(צילום: יובל קרני)
בתוך כך, ח"כ איתן גיזנבורג מהמחנה הממלכתי אמר הבוקר לאולפן ynet כי אם לנתניהו לא יהיו בבחירות 61 מנדטים, גנץ יצליח להביא את החרדים לצד השני. ח"כ משה ארבל מש"ס השיב לו כי מדובר ב"המצאה", כלשונו, ואמר: "אין אפשרות כזאת".
גינזבורג אמר כי "אני מאמין שבהינתן ונתניהו בפעם החמישית לא יצליח להגיע ל-61 המיוחלים שלו ולהקים פה ממשלה ימנית-קיצונית מסוכנת, היחיד שיכול להקים ממשלה זה בני גנץ. אנחנו יודעים שבמקרה כזה, החרדים יבינו שהמשחק הפוליטי ייפתח לחלוטין, כי הם לא רוצים להגיע לעוד בחירות כשרה"מ המעבר הוא לפיד. הם ירצו להקים ממשלה שתהיה מספיק רחבה, והדמות היחידה שיכולה להרכיב אותה זה גנץ. הוא מדבר עם החרדים, עם הדתיים, עם ימין ושמאל. הוא הדמות שמקובלת על כל שחקני המגרש הפוליטי".

5 צפייה בגלריה
  ח"כ משה ארבל ואיתן גינזבורג
  ח"כ משה ארבל ואיתן גינזבורג
ח"כ משה ארבל ואיתן גינזבורג
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
אבל הוא לא יכול לעשות את זה בלי הליכוד. "אני מאמין שאם החרדים יבואו, גם עם הליכוד יהיה משחק פוליטי חדש. כמו שאי אפשר היה לחזות שהממשלה הנוכחית תקום אחרי הבחירות הרביעיות, שליברמן יישב עם מרצ או שבנט יישב עם רע"מ".
מאיפה אתה כה בטוח שהחרדים יתפרקו מגוש נתניהו ויבואו אתכם? לדעתי זו אגדה. "אני חושב שאת טועה, זו לא אגדה, כי המשחק הפוליטי השתנה. הליכה לבחירות שישיות בראשות לפיד לא משרתת את האינטרסים שלהם. אני חושב שגנץ יוכל להרכיב פה ממשלה וזה אינטרס של כל הישראלים שתהיה פה ממשלה יציבה, ממלכתית, שמכהנת 4 שנים עם הכוחות המרכזיים ולא עם הקצוות. אני לא מוכר לציבור לוקשים. אני מציג את מה שאני מאמין בו".
5 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
"החריב את כל הקדוש לעם ישראל". מתן כהנא
(צילום: קובי קואנקס)
ח"כ משה ארבל מש"ס תקף את מפלגתו של גינזבורג. "אני לא מבין באמת למה בכחול לבן עכשיו ניכסו את המונח 'ממלכתי', כאשר הרכש החדש שלהם הוא מתן כהנא - אדם שריסק את כל הקדוש והיקר לעם ישראל, ריסק את הממלכתיות, את הרבנות הראשית, פגע בכשרות ובגיור וחולל רפורמות מרחיקות לכת".
אתם פוסלים את גנץ בגלל כהנא? "קיבלנו הצעות מפליגות גם בעבר. הלכנו עם נתניהו וגם בבחירות הקרובות נלך עם נתניהו, ולא - נלך ונעבוד באופוזיציה".
אבל גינזבורג מתאר מצב שבו לנתניהו אין 61 ואם אין ממשלה לפיד נשאר. "אזרחי ישראל צריכים להבין שהאלטרנטיבות הן או נתניהו בראשות הממשלה, עם 61 בממשלת ימין, או ממשלת שמאל בראשות לפיד, עם המשותפת מבפנים ומבחוץ. אין אלטרנטיבה שלישית. כל דבר אחר הוא המצאה, הוא לא מתקרב למציאות, אין אופציה כזאת".
"אני מציע לקחת את זה ממש בספקנות", השיב לו גינזבורג, "אמורים על פי חוק ללכת כל 4 שנים לקלפי, ולא יכול להיות שבגלל מכתבי הנאמנות שש"ס חותמים לנתניהו כל בחירות, הם יוצרים פה מחסומים ובלוקים – הם ידרדרו אותנו פעם אחר פעם לבחירות. אני מזכיר לכם שכל הפעמים שהולכים לבחירות זה בגלל נתניהו".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"האינטרס האישי גובר". בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומוסיקי)
ארבל: "לא, מחסומים ובלוקים זה גם מהצד שלכם - מזכיר לך מי פוסל את נתניהו".
גינזבורג: "אנחנו רואים שכשהוא עמד בראשות ממשלה, האינטרס האישי שלו גבר על האינטרס של המדינה, וזה לא משרה יציבות".
"ההיצמדות שלנו היא לא לנתניהו האיש", אמר ארבל. "יש לנו למעלה ממיליון מצביעים שבאמת רוצים כאן מדינה יהודית. מתן כהנא החריב בשנה האחרונה את כל היקר והקדוש לעם ישראל".