2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון. גלית דיסטל-אטבריאן
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד תקפה אתמול (רביעי) את ראשי מערכת הביטחון - הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר - על רקע תמיכתם בחתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון. "זה ברור לכם שבכירי מערכת הביטחון של היום הם הבוגי יעלון, אהוד ברק ובני גנץ של העתיד, כן?", כתבה בטוויטר והוסיפה: "דמיינו אותם עומדים על גשר וצועקים 'לך' במבטא של פנסיה תקציבית ואז תבינו - הכל פוליטי. כולל חוות הדעת שלהם על הסכמים מפוקפקים עם החיזבאללה".
תגובתה של גלית דיסטל אטבריאן על ההסכם הימי עם לבנון
ח"כ רון כץ (יש עתיד) הגיב לה: "באיזה עולם נשמע לך הגיוני לומר שהרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד - האנשים שמגנים עלינו 24/7 שנוכל להמשיך ולחיות במדינה הזו - משקרים? מספיק עם השיטה הזו שמי שלא מסכים איתך אוטומטית הופך לאויב. לא גלית, הרמטכ"ל הוא לא האויב. כך גם שאר בכירי מערכת הביטחון, הם פשוט עושים את עבודתם בהגינות".
ח"כ יוראי להב-הרצנו, גם הוא מיש עתיד, הגיב גם: "זה ברור לי שבכירי מערכת הביטחון הם אנשים שהקדישו את כל חייהם הבוגרים למען ביטחון ישראל, כדי שאת תוכלי לחיות את חייך כאוות נפשך. לי יש אמון מלא בהם, בכנות כוונותיהם, בשיקול דעתם. לזרוק בהם רפש כי הם לא משרתים את האינטרס הפוליטי שלך - זה עקום בכל כך הרבה מובנים".
שרת החינוך לשעבר מטעם הליכוד לימור לבנת הגיבה: "מינימום פרס ספיר, או לפחות מועמדות, רשימה קצרה, משהו, על הציוץ העלוב הזה".
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי, רונן בר, ודוד ברנע
אביב כוכבי, רונן בר, ודוד ברנע
"דמיינו אותם עומדים על גשר וצועקים 'לך' במבטא של פנסיה תקציבית". רונן בר, אביב כוכבי ודדי ברנע
(צילום: הדר יואביאן, אלעד גרשגורן, יאיר שגיא, מוטי קמחי)
אתמול בבוקר, נזכיר, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני לקדם את ההסכם, כשכל השרים הצביעו בעד מלבד שקד שנמנעה. הרמטכ"ל כוכבי וראש אגף המודיעין אהרון חליוה הציגו לשרים את הסקירה המודיעינית המעודכנת ודיברו על הצורך הביטחוני בהסכם לצד הערכות ביטחוניות וניתוח של הנאום האחרון של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. כל ראשי מערכת הביטחון הציגו דעה אחידה שיש להגיע להסכם לפני 31 באוקטובר, והדגישו שההסכם יחזק את ביטחון ישראל.
ראש המוסד דדי ברנע אמר בישיבת הקבינט שההסכם לא טוב לחיזבאללה. לדבריו, נסראללה לא היה חלק מהמשא ומתן על הסכם הגז ומשהבין שמסתמן מרחב הסכמות גדול הוא רצה להשתמש בהזדמנות ולגזור קופון. עוד אמר ברנע ש"נסראללה במלכוד. לאורך כל השנים הוא לא רצה שלבנון תחתום על הסכמים עם ישראל כי זה נותן לגיטימציה לישראל. אבל משהבין שמסתמן כאן מרחב הסכמה והציבור הלבנוני תומך בהסכם ורואה בו משהו שישפר את מצבו הקשה – הוא החליט לקחת על זה טרמפ".
כוכבי וחליוה הסכימו עם דבריו של ברנע. ראש המוסד הדגיש את החשיבות של חתימה על הסכם עוד החודש. בסוף החודש מסתיימת כהונתו של נשיא לבנון מישל עאון. לבנון מצויה במשבר פוליטי עמוק וייתכן שמשך שנים לא יהיה אפשרי לחתום על הסכם עם תום כהונתו של עאון.
לאחר שגם הממשלה אישרה את עקרונות ההסכם, אמר ראש המל"ל איל חולתא בתדרוך כי "לבנון לא קיבלה 100% ממה שביקשה". הוא הסביר כי "האינטרסים של לבנון לא היו לגמרי בהתנגשות עם ישראל. מה שלבנון באמת רצתה זה לקבל 100% ממאגר קאנא, אבל היא לא קיבלה את זה. היא קיבלה את הזכויות מהמאגר בשטח שנמצא מצפון לקו 23".
עוד אמר חולתא כי "ההסכם לא תואם את האינטרסים של איראן בלבנון". לדבריו, "ההסכם מחזק את ממשלת לבנון ומקטין את התלות של ממשלת לבנון בחיזבאללה - ולכן מנוגד לאינטרס האיראני. בעיניים ישראליות זה היה אחד האינטרסים לסגור את ההסכם". לדבריו, "ההסכם יחזק את התנאים ליציבות ביטחונית בלבנון וימנע הסלמה".
פורסם לראשונה: 22:37, 12.10.22