בכל המפלגות ממשיכים לגייס מצביעים על-מנת לחזק את מעמדן לקראת סגירת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-25 בשעה 22:00. במטות השונים עומדים בקשר עם צוותי השטח, וגם המועמדים עצמם מנסים לקושש קולות. מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס עדכנה כי נכון לשעה 20:00 עומד שיעור ההצבעה על 66.3%, שיעור ההצבעה הכי גבוה מאז 1999. צפו במשדר המיוחד של אולפן ynet עם כל הדיווחים מהמוקדים השונים והפרשנויות עד לרגעי ההכרעה.
850 בחירות 2022 דקה אחר דקה

הליכוד

יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו מסייר במעוזי המפלגה במטרה לאתר כמה שיותר תומכים ומצביעים. נתניהו סייר בכל היום ברחבי הארץ ובין היתר הגיע לנתניה, בת ים וחולון. "המטרה היא להעלות את אחוזי ההצבעה של מצביעי הליכוד כמה שיותר", הסבירו במטה הבחירות של המפלגה. במקביל, צוות של טלפנים במטה הליכוד עורך שיחות המרצה טלפוניות לאנשי ליכוד שלא יצאו להצביע. נתניהו צפוי לפרסם עוד כמה סרטונים ושידורי לייב ברשתות החברתיות.
24 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו באשקלון
בנימין נתניהו באשקלון
נתניהו באשקלון
(צילום: AP)

יש עתיד

במפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ממשיכים להקדיש את השעות האחרונות להצבעה עם 20 אלף הפעילים והמתנדבים בכ-250 מטות. המטות יפעלו מול התומכים המוכרים להם שטרם הצביעו ליש עתיד. במקביל, חמ"ל הטלפונים של המפלגה פועל להמריץ את מי שטרם יצא להצביע ולשכנע מתלבטים אחרונים. לפיד עצמו אמר לאחר תדרוך בחמ"ל יום הבחירות: "הנתונים מראים שזה צמוד מאוד, צאו להצביע. באופן לא מפתיע זה אכן צמוד מאוד, על הקשקש. אתם לא יכולים להישאר בבית במצב כזה".
24 צפייה בגלריה
יאיר לפיד במטה יש עתיד
יאיר לפיד במטה יש עתיד
ראש הממשלה לפיד במטה יש עתיד

המחנה הממלכתי

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכי בני גנץ סייר משעות הבוקר בכמה מוקדים. הוא פתח את יום הבחירות בתפילה בבית הכנסת בפר אחים, ומשם המשיך לרעננה ופתח תקווה. בהמשך הגיע גנץ לראש העין ולחמ"ל ההמרצה של המחנה הממלכתי באיירפורט סיטי. גנץ יגיע גם לדיזנגוף סנטר בתל אביב לצורך המרצת מצביעים תחת הסלוגן "עוד שני מנדטים למחנה הממלכתי ותם עידן נתניהו". חלק ניכר מפעילות המפלגה התמקדה לאורך היום ביישובים עם שיעורים גבוהים של מצביעים מהציונות הדתית. מי שנשלח למשימה הזו היו כמה מכוכבי הרשימה הדתיים והמסורתיים ובראשם שר התרבות והספורט חילי טרופר, וחברי הכנסת מתן כהנא ומיכאל ביטון.
24 צפייה בגלריה
בני גנץ בקניון בפתח תקווה
בני גנץ בקניון בפתח תקווה
השר גנץ בקניון בפתח תקווה
(צילום: אלעד מלכה)

הציונות הדתית

"צאו להצביע, צאו להצביע". כמה שעות לסגירת הקלפיותץ תועד יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתמרץ את בוחריו לצאת להצביע. סמוטריץ' חזר על סיסמאות הקמפיין כמו "מלחמה על מדינה וזהות יהודית" ו"שלא תהיה ממשלה שנשענת על הערבים. ח"כ סמוטריץ' התיישב לצד פעילי המטה וחייג למצביעים פוטנציאליים. במקביל, מספר 2 במפלגה - ח"כ איתמר בן גביר, ממשיך למקד את תשומת הלב לבני גנץ ופונה למצביעי ימין מאוכזבי ימינה שחנו אצל יו"ר המחנה הממלכתי. בן גביר החליט לעלות על מסוק שהוביל אותו מהדרום למרכז. "חרשנו את הדרום, אבל קיבלנו עכשיו דיווחים שגנץ מתחזק בקלפיות בשרון", אמר בן גביר.
24 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ח"כ סמוטריץ' מצביע
(צילום: שאול גולן)
24 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ח"כ בן גביר מצביע
(צילום: יואב דודקביץ')

ש"ס

בש"ס מודאגים מאוד מאחוזי ההצבעה הגבוהים שלטענתם קיימים בקרב מצביעי גוש השמאל ובפרט בחברה הערבית, ובשעות האחרונות מנסים לעשות הכול כדי להמריץ את הפעילים והמצביעים ולעורר את השטח. בעקבות כך כינס היו"ר אריה דרעי את אנשי המטה אחר הצהריים לישיבת חירום, וגורם במפלגה סיפר כי "אריה צורח שם על כל העולם".
24 צפייה בגלריה
מצביעים בקלפי בירושלים
מצביעים בקלפי בירושלים
יו"ר ש"ס דרעי
(צילום: רפי קוץ)

יהדות התורה

במטה הראשי של יהדות התורה בבני ברק פועלים משעת בוקר מוקדמת לרכז את נתוני ההצבעה וההמרצה מכל הקהילות החרדיות ברחבי הארץ. עשרות פעילים של המפלגה עוקבים דרך מחשבים רבים וטלפונים לחמ"לים האזוריים כדי להוציא כמה שיותר מצביעים גם בשעות האחרונות. במפלגה מודעים לעובדה המדאיגה שכמות המנדטים בכנסות האחרונות, שבעה במספר, לא עולה למרות הגידול הדמוגרפי הטבעי באוכלוסיית החרדים. לפי הערכות שונות, רבים בקרב בכירי המפלגה היו חותמים על שימור הכוח הנוכחי של יהדות התורה.
24 צפייה בגלריה
יהדות התורה
יהדות התורה
מטה הבחירות של יהדות התורה
(צילום: נדב אבס)

העבודה

מפלגת העבודה מפעילה בשעות האחרונות סיירות שטח וצוותי שכנוע שמסתובבים מחוץ לקלפיות בכל רחבי הארץ. בנוסף, מטה המפלגה הזניק לשטח בשעות הצהריים "צוותי צבע" למיקומים אסטרטגיים כדי לתגבר את הפעילים המקומיים בעוד שלטים, מדבקות, דגלים ואביזרים. פעילים של המפלגה עדכנו כי מצביעים רבים מגיעים לקלפיות ומעידים שהם מתלבטים בין הצבעה מפלגתה של מרב מיכאלי לבין יש עתיד, לכן מטה ההסברה של מפלגת העבודה הוציא במהלך היום דגשים ומסרים המתבססים על הפעילות של חברות וחברי הכנסת בקדנציה האחרונה, כמו גם מצע המפלגה המפורט, לטובת חיזוק בגזרת שכנוע המתלבטים.
24 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
יו"ר העבודה מיכאלי
(צילום: יובל חן)

ישראל ביתנו

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ופעיליו חורשים מהבוקר את הארץ בניסיון לגייס כל קול. במפלגה חוששים מאחוזי הצבעה גבוהים אצל החרדים והליכוד. ליברמן קורא למצביעיו: "‏שיחות אחרונות לכל מי שלא הצביע. במעוזות ש|ס, יהדות התורה והליכוד מצביעים באחוזים גבוהים מאוד. חייבים לעצור את הטרלול ולהבטיח מדינה חופשית - צאו להצביע ישראל ביתנו, צאו להצביע ל׳". קרא ליברמן. "‏אזרחי ישראל רוצים מדינה חופשית שלא מדירה נשים, שלא סוגרת מקומות בילוי בשבת ושמאפשרת לכל אחד לחיות כרצונו".
24 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים
אביגדור ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים
אביגדור ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מרצ

לפי ההערכות, מרצ עדיין נמצאת באזור המסוכן שעלול להוביל את המפלגה אל מתחת לאחוז החסימה. יו"ר המפלגה זהבה גלאון ושאר בכירי מרצ מסתובבים בשטח ומנסים להמריץ מצביעים במעוזים המזוהים עמה. במקביל, מאות מתנדבים מאיישים קלפיות ברחבי הארץ על-מנת לוודא שההליך ההצבעה בהן יהיה תקין. במוקדי הטלפנים עורכים שיחות הסברה עם מצביעים של המפלגה בעבר כדי לשכנע אותם לעשות זאת שוב.
24 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
יו"ר מרצ זהבה גלאון
(צילום ריאן פרויס)

רע"מ

גם במפלגתו של ח"כ מנסור עבאס טוענים שהיא בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה. במאמץ אחרון יצאו חברי המפלגה לכמה ערים ערביות כדי לשוחח עם אזרחים ולשכנע אותם לצאת להצביע. במקביל הגבירו פעילים בשטח את ניסיונם להביא מצביעים לקלפיות. חברי רע"מ פרסמו סרטונים בשפה הערבית ותיארו את הסכנה מנפילתה של המפלגה בבחירות.
24 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
יו"ר רע"מ עבאס ובתו
(צילום: גיל נחושתן)

חד"ש-תע"ל

במפלגתם המשותפת של חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי שידרו במשך כל היום לחץ וסכנה. פעילי חד"ש-תע"ל יצאו לשטח לבקש מהאזרחים להצביע. ח"כ עודה אמר: "קמפיין דיכוי ההצבעה של הליכוד מורגש בשטח והפער באחוזי ההצבעה בינינו לבין אחוז ההצבעה הכללי מדאיג מאוד. אנחנו עובדים קשה כדי להוציא את כולם להצביע בכל יישוב ויישוב. התמיכה שלכם יכולה להכריע, זה בידיים שלנו, מצביעים חד"ש-תע"ל ומעיפים את נתניהו והבן גבירים".
24 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
ח"כ טיבי
(צילום: יאיר שגיא)
24 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
ח"כ עודה וילדיו
(צילום: אלעד גרשגורן)

הבית היהודי

השרה איילת שקד, שלפי הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה, פתחה את הבוקר עם משפחתה בהצבעה בקלפי בתל אביב, ומשם המשיכה להמרצה בשטח. היא סיירה בקלפיות ואזורים מסחריים בראשון לציון ולאחר מכן במודיעין, חוזרת על המסר המרכזי שלה: "תתעלמו מרעשי רקע ולכו עם הלב". בהמשך ערכה שידורי לייב בדרכים וחזרה על המסרים עד שהגיעה לתקוע, לאפרת ולאחר מכן גם לסיור עם פעילים בערים נוספות.
24 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
השרה שקד
(צילום: דנה קופל)

בל"ד

השעות האחרונות לקראת סגירת הקלפיות עוברות על בל"ד באופן מתוח במיוחד. יו"ר המפלגה ח"כ סאמי אבו שחאדה אמר במסר לתומכיו: "יש לנו עכשיו משימה והיא להעלות את אחוז ההצבעה. אנחנו מול אתגר שלא לקחנו בחשבון והוא עליית אחוז ההצבעה בקרב היהודים. אנחנו לא מפחדים, הסתיים העידן שבו הפחידו אותנו. נשארו לנו כמה שעות כדי להשיג ניצחון ענקי לבל"ד ולשאר המפלגות, בשעות האלה אנחנו יכולים לשנות את כל המפה הפוליטית".
24 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
יו"ר בל"ד אבו שחאדה ובני משפחתו
(צילום: מוטי קמחי )
24 צפייה בגלריה
יאיר וליהיא לפיד
יאיר וליהיא לפיד
ראש הממשלה לפיד ורעייתו ליהיא בהצבעה בתל אביב
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
24 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
יו"ר האופוזיציה נתניהו ורעייתו שרה בהצבעה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
מאז תחילת יום הבחירות התגברו הדיווחים על עומסים בקלפיות הנגישות, בעיקר בתל אביב, ירושלים, ראשון לציון, חולון ובת ים. צעירים רבים בערים אלה, שמתגוררים הרחב מכתובת המגורים הרשומה שלהם, הגיעו להצביע בקלפי נגישה שקרובה לבתיהם. בליכוד קראו לתומכיהם להצביע בקלפיות אלו גם אם אינם בעלי מוגבלות כלשהי - וגורמים בוועדת הבחירות זעמו על כך.
העומס בקלפיות הנגישות הוביל לעימות חריף בין מנ"כלית הוועדה עדס לנציג הליכוד עו"ד אילן בומבך בחדר הסגור: עדס ביקשה להפוך קלפיות רגילות לנגישות, ואילו בומבך התנגד. הנושא בסופו של דבר לא הובא להצבעה בעקבות תיקו בוועדה, אך בסוף הדיון צעקה עדס לעברו של בומבך: "אתה מביא רוח רעה ומחבל בעבודת הוועדה". עדס ביקשה לאשר קלפיות נגישות לפי מידת הלחץ שיווצר במקום - ואילו בומבך דרש לאשר אישית כל קלפי.
לפי ועדת הבחירות המרכזית, אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות, והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבעה על ידי הוועדה כקלפי נגישה מיוחדת, במעטפה חיצונית (כפולה). בוחר שמוגבלותו לא ניכרת לעין ואין בידו תעודה שמעידה על מוגבלותו, נדרש לחתום על טופס הצהרה בפני מזכיר הקלפי. בוועדת הבחירות הזהירו לקראת יום הבחירות כי הצהרה כוזבת היא עבירה פלילית.


24 צפייה בגלריה
מצביעים בהר חומה
מצביעים בהר חומה
מצביעים בהר חומה
(צילום: gettyimages)
24 צפייה בגלריה
מצביעים בתל אביב
מצביעים בתל אביב
מצביעים בתל אביב
(צילום: EPA)
24 צפייה בגלריה
הצבעה בטייבה
הצבעה בטייבה
הצבעה בטייבה
(צילום: רויטרס)
24 צפייה בגלריה
בן 103 מצביע בירושלים
בן 103 מצביע בירושלים
בן 103 מצביע בירושלים
(צילום: gettyimages)
24 צפייה בגלריה
מצביעים בהר חומה, ירושלים
מצביעים בהר חומה, ירושלים
עומדים בתור לקלפי בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
24 צפייה בגלריה
מצביעים בקלפי האלה במודיעין
מצביעים בקלפי האלה במודיעין
מצביעים בקלפי האלה במודיעין
24 צפייה בגלריה
ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת
ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת
ועדת הבחירות המרכזית
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)
מנכ"לית ועדת הבחירות עדכנה גם על כמה אירועים חריגים שהתרחשו עד כה. לדבריה, ביישוב הדרוזי ירכא שבצפון קיים חשד שנלקחה כמות גדולה של מעטפות משולחן הקלפי. לפי החשד, שלושה אנשים נכנסו לקלפי, הסתערו על המזכירים ולקחו את ערימת המעטפות. המשטרה עצרה את שלושתם וחוקרת את האירוע. בעקבות המקרה, שוטרים פוזרו בכל 21 הקלפיות ברחבי היישוב.
עדס עדכנה על אירועים נוספים ברחבי הארץ. בעמק יזרעאל הגיע אזרח לקלפי וראה ששמו מחוק, ולאחר מכן התגלה בדיעבד שהיו שני מצביעים באותה הקלפי עם שם זהה. בכרמיאל התגלע ויכוח בקלפי לגבי כמות הפתקים, מה שגרר אירוע אלימות במקום והתערבות של גורמי המשטרה. בעכו, לדבריה, אישה ניסתה להתחזות בתעודת זהות שלא שלה, ותטופל במשטרה לאחר שהמפקדת תיעדה את האירוע במצלמה. בטייבה, נאמר כי תושבים זרקו רהיטים על חברי ועדת הקלפי, באירוע שמטופל על-ידי המשטרה.
בזה אחר זה הגיעו ראשי המפלגות ומועמדים להצביע באזורי מגוריהם. נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהגיע עם רעייתו מיכל לביקור בוועדת הבחירות המרכזית בזמן פרסום אחוזי ההצבעה בשעת בוקר, אמר כי "הנתונים מביאים לידי ביטוי את אמון הציבור בתהליך הבחירות - תהליך דמוקרטי, ראוי, שוויוני ומכבד". לאחר מכן, קרא הנשיא לציבור "לצאת להצביע - תצאו להצביע ולהשפיע, לכל קול יש השפעה".
פורסם לראשונה: 19:04, 01.11.22