ההתחזקות של יש עתיד בסקרים האחרונים מציבה את מפלגות השמאל – מרצ והעבודה – בסכנה של ממש. אלא שזו לא הבעיה היחידה. לטענת מרצ, לפיד מנהל קמפיין אגרסיבי של ממש שהולך להם על הראש ועלול להוריד אותם מתחת לאחוז החסימה. גם גורמים בעבודה הביעו חשש שהמפלגה יכולה לרדת למספר מנדטים גבולי בעקבות שתיית הקולות של יש עתיד.
בעקבות החששות הכבדים, במרצ החליטו לחשב מסלול מחדש ולשנות את קמפיין הבחירות בימים הקריטיים שנותרו עד ההליכה לקלפיות.
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון מרב מיכאלי
זהבה גלאון מרב מיכאלי
ביקורת קשה על לפיד. גלאון ומיכאלי
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"שיפעל להעביר קולות מהגוש השני ולא יילך לנו על הראש". לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
"אנחנו מזהים שקמפיין 'המפלגה הגדולה' של לפיד מעמיד את מרצ באזור המסוכן", טענו אתמול במרצ, "קולות בודדים של מתלבטים שיחליטו להצביע ללפיד, עלולים להפיל אותנו מתחת לאחוז החסימה ולהביא לקריסה של כל מחנה השינוי, מה שיגדיל את נתניהו ל-64 מנדטים ואף יותר".
בכיר במרצ הוסיף כי מדובר במתנה הגדולה ביותר שיכול לפיד לתת לנתניהו: "אם אין מרצ - לנתניהו ובן גביר יש 61. אם מרצ לא עוברת, גם לפיד קורס".
במרצ בונים כעת על המצביעים האסטרטגיים, אלו שחוששים ממפלתה של המפלגה ויצביעו עבורה על מנת לייצר גוש חוסם. כמו כן, הם מקווים להספיק לשכנע עוד מתלבטים.
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התקשרה אתמול לחברי הסיעה ומועמדי מרצ לכנסת ואמרה להם: "הסקר של קמיל מצטרף לעוד שלושה סקרים של המפלגה מהשבועיים האחרונים שמראים מגמה ברורה של מעבר ללפיד, מתוך רצון לחזק את המפלגה הגדולה. אם המגמה תמשיך זה מה שיעלה את השלטון הביביסטי-כהניסטי. לפיד רוצה להעמיד את עצמו מול ביבי בקמפיין. לפיד שגה שגיאה אדירה. החישוב הזה יעלה את נתניהו לשלטון, כמעט בוודאות. מרצ בסכנה אמיתית, זוהי אזעקת אמת".
גם בעבודה חוששים שברגע האמת לא יעברו את אחוז החסימה או ישיגו מספר מנדטים גבולי. בכיר בעבודה האשים: "הקמפיין של לפיד הוא חסר אחריות והוא הולך על חבל דק. מוטב שיפעל להגדלת כוחו של הגוש בלהעביר קולות מהגוש השני, מאשר ללכת על הראש שלנו ושל מרצ".
לקראת הימים הגורליים, בעבודה יוצאים כעת בקמפיין של בכירי המפלגה לשעבר שקוראים להצביע "אמת" בקלפי. בין התומכים שנמצאים ברשימה נוכח גם איתן כבל שביקר את העבודה בחודשים האחרונים. גם עינת וילף ואפרים סנה שבעבר עזבו את המפלגה, מופיעים במודעת התמיכה.