ח"כ ניר אורבך מימינה העריך היום (רביעי) ב-ynet radio כי לא יתמודד בבחירות הקרובות בשום מפלגה, והודה שהוא מקיים חשבון נפש לנוכח הקואליציה שסייע להקים ובה היה חבר.
"במידה רבה, לפחות חלק מהבוחרים שלנו מרגישים נבגדים", הודה ארבך בריאיון בתוכנית של אודי סגל ודוריה למפל. "אז גם אם אני במקום שלי חושב שהכוונות שלנו היו טובות, בסופו של דבר התוצאה היא כזו שחלק גדול מהמצביעים שלנו מרגישים כך, ולכן במידה רבה זה גם מחיר שאני משלם על הדברים האלה, על חלק מהטעויות שעשינו במהלך השנה הזאת. אני מקבל את המחיר הזה בלב שלם וזה בסדר גמור".
3 צפייה בגלריה
ניר אורבך
ניר אורבך
ניר אורבך
(צילום: יואב דודקביץ' )
אורבך נשאל האם דמיין לעצמו שיהיה ללא מפלגה, כיממה וחצי לפני סגירת הרשימות. "כן, לקחתי את זה בחשבון, כשיצאתי לתהליך מול רה"מ לשעבר נפתלי בנט, שהוא גם חבר לדרך מעל עשר שנים, לקחתי בחשבון שמאוד ייתכן שאני בבחירות הבאות לא ארוץ באף רשימה".
חבר לדרך שחיסל לך את הקריירה באיזשהו אופן, לא? "חיסל את הקריירה? אני כולה שנה וחצי ח"כ, זה לא שאני 15 שנה ועכשיו הסתיימה איזו קריירה מפוארת. אז בסדר, חייתי חיים טובים לפני שנכנסתי לכנסת, אני מעריך שאחזור לחיים טובים אחרי שאצא מהכנסת. נכנסתי לכנסת עם ציבור ששלח אותי ונקודת השבר הייתה ברגע שהרגשתי שהציבור ששלח אותי לא איתי, ואז כבר פחות מעניין אם אני נשאר עוד חצי שנה בכנסת או עוד שנה".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"מאמין שתעשה את חשבון הנפש שלה". איילת שקד
(צילום: מוטי קמחי)
למה שהוא יהיה איתך? אני אפילו לא מדברת על מנסור עבאס, ישבת באותה ממשלה עם שר הבריאות שאומר שיהודים לא צריכים להיכנס להר הבית גם בתשעה באב. "בסדר, אז הוא אומר. כל מי שבחר בנו קיווה, וגם אני קיוויתי אגב, שתהיה ממשלת ימין שמן הסתם הייתה בראשות נתניהו. הגענו לפני שנה למצב שהיו רק שתי ברירות, או עוד מערכת בחירות או להקים ממשלה".

יש משפט שאומר שגם האמת היא אופציה. אז אולי הייתה גם אפשרות שלישית של לומר את האמת ולא לבגוד במה שהבטחתם. "אנחנו מדברים עכשיו שוב, באולפן סטרילי, ברוגע ובנועם. במערכת בחירות היו המון הבטחות שאני מסכים שאת חלקן לא היינו צריכים להגיד. כשבנט עמד בערוץ 20 וחתם על ההסכם הזה כאילו שהוא לא יישב תחת לפיד, אני מאוד כעסתי. כי אני באופן עקרוני נגד תרבות פסילות, וגם אני לא רואה אסון גדול בזה שיושבים עם גורמים ציוניים שהם לא ימניים בתוך ממשלה. אני לא מצטער על הישיבה שלי עם גורמים ציוניים מהמרכז והשמאל, אני כן חושב שבסופו של דבר הגענו למקום שכמעט בכל הצבעה היינו צריכים אצבעות של ח"כים ערבים אנטי-ציוניים ובסוף זה גם הגיע למצב שבלי המשותפת לא יכולנו להעביר שום דבר".
אורבך סיפר כי היה בקשר לאחרונה עם איילת שקד. "בדרך שבה היא הלכה אם הנדל והאוזר, רק תוצאה אחת יכולה הייתה להיות וזו התרסקות. היא התעשתה מבחינתי, אני מקווה שלא מאוחר מדי. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש, אני את שלי עושה ואני מניח שגם איילת תעשה".
למי תצביע בבחירות? אני באמת עדיין לא יודע".
בשבוע שעבר יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.