האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: למה אין בישראל כור גרעיני לייצור חשמל?
מדינות רבות ברחבי העולם מזמן עברו לייצור חשמל על ידי כורים גרעיניים. אז למה בישראל המהלך הזה לא קורה למרות שהתקבלה החלטת ממשלה לפני 40 שנה להקים כור שכזה בנגב, לא רחוק מבסיס שבטה?
בישראל שני כורים גרעיניים: מרכז המחקר האזרחי בנחל שורק, ליד יבנה. והכור בדימונה, שמשמש על פי פרסומים זרים גם למטרות צבאיות, אבל כור גרעיני לייצור חשמל זה מוצר אחר לגמרי: משתמשים באורניום מסוג אחר, וגם הגודל אחר. לאחרונה דו"ח של בנק ישראל המליץ "לבחון בזהירות" ייצור חשמל גרעיני, וגם המדען הראשי של משרד האנרגיה פתח בבדיקה.
"בחנתי לעומק את הנושא והגעתי למסקנה שיש בעיות שמחייבות אותנו לוותר. מהן הבעיות? תאונות, הטמנת הפסולת הרדיואקטיבית, והבעיה העיקרית להגן", מסביר שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ בריאיון לפודקאסט הכותרת. ביחד עם השר לשעבר, ד"ר נעמה חריט-יערי ממכון דוידסון לחינוך מדעי ופרופ' עדי וולפסון, ישי שנרב יצא לבדוק אם הפתרון הכי ירוק לייצור חשמל הוא כור כוח ישראלי? האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ: "טעות קטנה יכולה לגרום נזק עצום"
(צילום: קובי קואנקס)
בכל יום שרון כידון, ישי שנרב ויואב רבינוביץ בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים