מאחורי כישלון המודיעין

התוכנית המבצעית של מתקפת הפתע שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר הייתה ידועה בצבא. היא הוצגה בפני בכירים באגף המודיעין, אבל ההערכה הייתה שאין לארגון הטרור את היכולת לבצע אותה. בטח לא בהיקפים גדולים. ההערכות החדשות שניתנו בחודשים שלפני המתקפה לא זכו להתייחסות - וחלק מהמידע כלל לא הובא בפני בכירים מחוץ לאגף.
הכותרת
הקונספציה מול ההתרעות: מאחורי כישלון המודיעין | רונן ברגמן
23:21
יחד עם ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס", נכנסנו אל תוך המחדל המתמשך של אגף המודיעין. אל התפיסות השגויות שעמדו בבסיס ההערכות, ההתעלמות מהעדויות החדשות שהתקבלו, ועם השאלה הגדולה - איך אפשר למנוע שמחדל כזה יקרה שוב?

האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?

רבבות תושבים מצפון הארץ פונו מבתיהם בשבועות הראשונים של המלחמה, מחשש שחיזבאללה יפתח בחזית נוספת. ראשי הרשויות מזהירים שהתושבים לא ישובו מבלי שצה"ל יטפל גם באיום מצפון, ושר הביטחון יואב גלנט הבטיח לדחוק את חיזבאללה מעבר לנהר הליטאני. כמו שהיה אמור להיות על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם אחרי מלחמת לבנון השנייה.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
יחד עם ליאור בן ארי, כתבתנו לענייני ערבים, ואל"מ במיל' קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי ולזירה הצפונית, ניסינו להבין אם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מגבול הצפון. איך חיזבאללה הגיע עד לגבול, למרות החלטת מועצת הביטחון? האם ניתן להשיג את זה באמצעות תהליך מדיני או שאנחנו בפני מלחמה גם בצפון?

מה למדנו מחודשיים של מלחמה?

כבר יותר מחודשיים ישראל נמצאת במלחמה מול חמאס, עשרות חיילים נפלו מאז החל התמרון הקרקעי ברצועת עזה, אלפי מילואימניקים נלחמים מול מחבלי ארגון הטרור - והאופק לא נראה קרוב. מה למדנו מהניסיונות לחילוץ חטופים משבי חמאס? איך אפשר למנוע את המחדל המודיעיני הבא? ומה יקרה ביום שאחרי המלחמה? נחום ברנע, פרשן "ידיעות אחרונות", עושה סדר בדברים.
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27

איך שופטים את מחבלי חמאס?

במערכת המשפט, וגם במערכת הפוליטית, מתעסקים לא מעט בשאלה - כיצד לשפוט את מאות המחבלים שנעצרו לאחר שפרצו לישראל ב-7 באוקטובר. יש מי שמציע לחוקק חוקים מיוחדים עבורם, אחרים מזכירים סעיפים נשכחים שיכולים לסייע. ובינתיים, במשטרה מזהירים שלא יוכלו להעמיד ראיות שעומדות ברף הפלילי הנדרש.
הכותרת
איך שופטים את מחבלי חמאס?
27:08
יחד עם לירן תמרי, כתבנו לענייני משטרה, וד"ר מתן גוטמן, הפרשן המשפטי של אולפן ynet, ניסינו להבין את הסוגיה המשפטית. האם החוקים הקיימים מספיקים כדי לעשות צדק עם המחבלים שביצעו את הטבח? איזה רף ראיות נדרש? ומה הסיכוי שהשופטים יגזרו עונש מוות על אותם מחבלים?

המחיר של איסור כניסת פועלים פלסטינים לישראל

מאז שפרצה המלחמה מול חמאס ישראל אסרה על כניסת עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון. האיסור על כניסתם פוגע בכלכלה הישראלית, אבל גם מציב בסכנה את הכלכלה הפלסטינית, ובכלל את השקט והיציבות היחסיים ביהודה ושומרון. במערכת הביטחון המליצו להחזיר חלקית, ועם הגבלות, את כניסת הפועלים - אבל בקבינט ובממשלה העמדה הזו לא זוכה לתמיכה רחבה.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
יחד עם אלישע בן קימון, כתבנו בשטחים, וגד ליאור, פרשננו הכלכלי, ניסינו להבין את האינטרסים השונים בסוגיה. למה כל מערכת הביטחון תומכת בהכנסת פועלים חוץ מהמשטרה? האם זאת עוד נפילה בקונספציה שהתנפצה בעזה? וכמה כל זה עולה לנו?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.