האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: פרק מיוחד בתחילתו של חודש הגאווה - על הקשיים של טרנסג'נדרים.ות בישראל מול מערכת הבריאות.
בשבועות האחרונים שמענו כמה טרנסים וטרנסיות ששיתפו אותנו בסיפורם האישי. בין היתר - נינה הלוי, מובילה ותיקה של מאבק הקהילה; הודיה בן שמעון, שאחרי שהחלה לעבור את ההליך להתאמה מגדרית התחתנה מחדש עם בת זוגה - ומייצגת את הבעיה הקשה, המתנה של שנים לניתוח; מאיה עוראבי, שגדלה בסביבה שמרנית במיוחד והפכה לאחות, שמכירה מבפנים את המערכת השבויה בסטיגמות; עופר ארז; ובר אווסקר, פעילה מוכרת ובת זוגה של שופטת הכדורגל הטרנסית הראשונה ספיר ברמן.
מה השתנה מאז הקמת הוועדה מעוררת המחלוקת של משרד הבריאות בשנות ה-80, עד כמה גדל הביקוש לניתוחים בישראל והאם הצליח השר הורוביץ לקיים את הבטחותיו? האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
בר אווסקר יצחק וספיר ברמן
בר אווסקר יצחק וספיר ברמן
בר אווסקר יצחק ובת זוגה השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה ספיר ברמן
(צילום: מתוך אינסטגרם)
מלשכת שר הבריאות ניצן הורוביץ נמסר כי בניגוד לנטען בפרק, "בהתאם להבטחת הורוביץ, מאז כניסתו לתפקיד - הוכפל מספר הניתוחים להתאמה מגדרית. על מנת לקצר עוד יותר את התורים, נמצאת כעת מנתחת נוספת בהכשרה ייעודית לניתוחים מסוג זה".
עוד נמסר כי "אכן, ההמתנה לניתוחים מאוד ארוכה, אך אין קשר להתנהגות הוועדה שהשתפרה לאין שיעור מאז כניסת השר לתפקיד. הבעיה בכך שבישראל מנתח אחד. בתקופה קצרה הכפלנו את מספר הניתוחים לארבעה בחודש. מדובר בשינוי משמעותי, ואכן ישנה עוד עבודה רבה שכן להכשיר מנתח לוקח שנים, ועד כניסת השר לא נגעו בסוגיה".
2 צפייה בגלריה
עפר ארז. "הביקור אצל הגינקולוג הופך מביך"
עפר ארז. "הביקור אצל הגינקולוג הופך מביך"
עפר ארז. "הביקור אצל הגינקולוג הופך מביך"
(צילום: Philadelphia Gay News)

כוכביות
בכל יום סיון חילאי ורון טוביה בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.