כללי המשחק החדשים עם איראן וחיזבאללה

מאז מתקפת הפתע של חמאס ישראל מנהלת למעשה מערכה מול כל הזרועות של התמנון האיראני. חמאס ברצועת עזה, חיזבאללה בלבנון, ארגונים פרו-איראניים בסוריה, החות'ים בתימן, ושלוחות נוספות שפועלות על פי הוראות טהרן. לפי פרסומים זרים, ישראל דואגת שגם איראן תשלם את המחיר.
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
יחד עם ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס", נכנסנו לעומק הפעילות האיראנית במלחמה. למה בטהרן לא ידעו מראש על מתקפת הפתע של חמאס? מה המטרה המשותפת של הזרועות השונות? איך ישראל פועלת נגדן, בגלוי ועל פי מקורות זרים? ולמה בסופו של דבר באיראן לא מעוניינים במלחמה אזורית?

מנהרות הטרור שהפתיעו את צה"ל

עוד לפני שנכנסו הכוחות הראשונים לתוך רצועת עזה היה ברור שאחד האתגרים המרכזיים הוא מרחב התת-קרקע. בשנים שחלפו מאז מבצע צוק איתן בחמאס הרחיבו את החפירות ובנו מתחמי ענק ומנהרות ארוכות - שהצליחו להפתיע את צה"ל בהיקפן ועומקן.
הכותרת
מנהרות הטרור שהפתיעו את צה"ל
28:08
יחד עם יואב זיתון, כתבנו הצבאי, ניסינו להבין את אתגר המנהרות החדש. מה ישראל ידעה בזמן אמת על מנהרות חמאס? מדוע בכל זאת הופתעה? ואיך צה"ל פועל נגד המנהרות?

למה ירדן על סף שבירת הסכם השלום?

אם ביליתם את החודשיים וחצי האחרונים בירדן, כנראה שאין לכם מושג על מתקפת הפתע האכזרית של חמאס. בממלכה, שהשנה ימלאו 30 שנה להסכם השלום איתה, מתעלמים מהטבח והאכזריות של חמאס, ולא במקרה. הקשרים בין ישראל לשכנה ממזרח לא היו טובים, והמלחמה לא ממש משפרת אותם.
הכותרת
למה ירדן על סף שבירת הסכם השלום? | סמדר פרי
29:50
יחד עם סמדר פרי, פרשניתנו לענייני ערבים, ניסינו להבין את האינטרסים הירדניים. מה גרם לקרע בין המדינות? למה הנשיא הרצוג לא הוזמן לחתונה המלכותית? מדוע בירדן מתעלמים מפשעי חמאס? ומה הסיכוי שהיחסים בין ישראל לירדן יחזרו להיות טובים?

השלב הבא במלחמה נגד חמאס

בשבועות הקרובים ישראל צפויה לעבור לשלב ג' של המלחמה נגד חמאס. לא עוד מעבר מבית לבית בתוך ערי הרצועה ומחנות הפליטים, אלא נסיגה מסוימת של הכוחות בחלק מהמוקדים והמשך פעילות באמצעות פשיטות מיוחדות ותקיפות אוויריות. בארה"ב היו מעדיפים שזה יקרה מוקדם ככל האפשר, בישראל עדיין לא ממהרים.
הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
יחד עם נדב איל, פרשן ynet ו"ידיעות אחרונות", ניסינו להבין לאן מתקדמת המלחמה בעזה. מה המשמעות של שחרור המילואימניקים עכשיו? האם ההתקדמות תהיה זהה בכל שטחי הרצועה? איך זה ישפיע על עסקת חטופים עתידית? ומתי הכל צפוי להיגמר?

שובן של עילת הסבירות והנבצרות

עד 7 באוקטובר ישראל הייתה בלב סערה פנימית סביב ביטול עילת הסבירות והעתירות שהוגשו נגד חוק הנבצרות וראש הממשלה בנימין נתניהו. המלחמה שפרצה איחדה מחדש את העם והשכיחה את המהפכה המשפטית, שהוקפאה בינתיים. אבל עכשיו זה חזר בכל הכוח - עם פרסום טיוטת פסק הדין שכתבו חלק מהשופטים בעניין עילת הסבירות.
הכותרת
הדרמה המשפטית שנשכחה מחכה מעבר לפינה
19:57
יחד עם טובה צימוקי, פרשניתנו המשפטית, ניסינו להבין את השלכות המלחמה על הפסיקה הצפויה של בג"ץ. איזה נושאים עומדים על הפרק? מה הסיכוי שהמלחמה תשפיע על ההכרעה של השופטים? ולמה הפסיקות מפורסמות עכשיו ולא אחרי המלחמה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.