האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: חלק שני בפרויקט המיוחד לציון 25 שנה לאסון המסוקים. ב-4 בפברואר 1997 נהרגו 73 חיילים בדרך לדרום לבנון, כששני מסוקי יסעור התנגשו ליד שאר ישוב. בחלק הראשון דיברנו בעיקר על הלילה הנורא. מה קרה בבוקר שאחרי, ובשנים שמאז?
ליד האנדרטה בגליל העליון ראיינו את רוברטו הופמן, שבנו אלחנדרו נפל באסון, ושמענו ממנו על הגעגוע הצורב שקשה יותר משלב האבל. עם טלי ליפקין שחק, אשתו של הרמטכ"ל דאז, אמנון ליפקין שחק, דיברנו על החיבור לאימהות שכולות והצלקות שלא הרפו. אדם יוספה, לוחם נח"ל, גילה שנים רבות אחרי שהדחיק את הפוסט-טראומה מהלילה שבו נשלח לחלץ ומצא ערימות של הריסות שבה נאלץ למצוא את חבריו.
אלוף פיקוד הצפון באותם ימים, עמירם לוין, סיפר בין היתר על התקופה שאחרי ההלם, הצורך בהתאוששות מהירה ועד כמה אפשר באמת להפיק לקחים בזמן לחימה מתמשכת. ובתו של משה מועלם, ניצן, לא זוכרת כמעט את אבא אבל מנסה לקחת את הטוב מהחיבוק והתמיכה שעטפו אותה. האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
טקס אסון המסוקים בהשתתפות ראובן ריבלין, נפתלי בנט ואביב כוכבי
טקס אסון המסוקים בהשתתפות ראובן ריבלין, נפתלי בנט ואביב כוכבי
בטקס באנדרטה לזכר האסון. 73 שמות על הקיר, ועוד שניים שנכנעו לטראומה
(צילום: אפי שריר)
2 צפייה בגלריה
ארכיון חיילים ליד שברים של מסוקים ב אסון המסוקים ישאר ישוב 1997
ארכיון חיילים ליד שברים של מסוקים ב אסון המסוקים ישאר ישוב 1997
בזירת האסון. "שרפנו את הבגדים, כמו טקס טיהור"
(צילום: עמנואל אילן)
בכל יום אטילה שומפלבי וסיון חילאי בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.