הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. בכל יום אנו מדברים כאן עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, על הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. אנחנו ממליצים להירשם באחת האפליקציות - כדי לא להחמיץ אף פרק. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet. והפעם - סיכום פרקי השבוע:
פותחים מחדש את תיק אסד. ה״חגיגה הדמוקרטית״ בסוריה הסתיימה, כצפוי, בניצחון סוחף של בשאר אסד. אבל מה בעצם ניסה להרוויח מקיומן של בחירות? עד כמה שלטונו יציב וחזק, אחרי שנים של מלחמת אזרחים רצחנית? ומה בכלל נשאר מהמדינה הקרועה והמדממת הזו? כתבנו לעולם הערבי ליעד אוסמו על הרודן האכזר מצפון, שפותח קדנציה נוספת.

היורשים של ביבי מריחים דם - ומסתערים. בזמן שבנט, לפיד וסער שוקדים על הקמת ממשלת השינוי, בסיעת הבית של ראש הממשלה מתכוננים לעידן שאחרי נתניהו. ניר ברקת וישראל כץ כבר החלו לחמם את השטח, ובכירים נוספים עשויים להצטרף אליהם. כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי מסמנת את המתמודדים המרכזיים במירוץ להנהגת הליכוד - ואת היתרונות והחסרונות שלהם בדרך לשם

מלחמת ההישרדות של הממשלה הבאה. גם אם לפיד ובנט יצליחו להקים את ממשלת השינוי - הצרות שלהם לא ייגמרו שם: זו תהיה ממשלה שתכיל שפע של שרים ומפלגות עם אידיאולוגיות מנוגדות. מה יהיו האתגרים המרכזיים, ואיך אפשר לגרום לדבר הזה לעבוד? עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה לשעבר, מסביר מה קורה מאחורי הקלעים.

למה נשיא המדינה שווה את המיליונים שלכם. מוסד הנשיאות הישראלי נתפס בעיני רבים כבעל משמעות טקסית וסמלית בעיקר, מעין דמות ממלכתית שמרחפת מעל הפוליטיקה הישראלית מבלי להשפיע יותר מדי. האם זה באמת כך? ואם כן, למה אנחנו צריכים אותו בכלל? יונה ברטל, סמנכ"לית בית הנשיא לשעבר, מספרת על החוויות מתקופת הכהונה של שמעון פרס - ומסבירה עד כמה התפקיד הזה באמת חשוב למדינת ישראל.

לפיד מול נתניהו: מי פה הקוסם? מי חתום על הפלא הזה - חיבור בלתי אפשרי בין ימין ושמאל, בין ציונות דתית ומפלגה ערבית, בין מרב מיכאלי ואיילת שקד ובין גדעון סער וניצן הורוביץ? האם זו מלאכת מחשבת מרשימה של יאיר לפיד, שסולל את דרכו לעמדת המנהיג הדומיננטי - או אפקט נתניהו, שרק האיבה כלפיו מצליחה לאחד גורמים שונים כל כך? אטילה שומפלבי ומורן אזולאי מציעים שתי אלטרנטיבות לדרמה הפוליטית של הימים האחרונים.

כמה זמן תחזיק נאמנות החרדים לנתניהו? החיבור ההדוק בין המפלגות החרדיות לליכוד בראשות נתניהו עשוי לשלוח אותן לאופוזיציה - עם פחות כוח, ועם מעורבות מוגבלת בקבלת ההחלטות. האם זו באמת "ברית עולם", או שהם יקפצו על ההזדמנות הראשונה לחזור לממשלה, כל ממשלה? ומה עמדתם כלפי מנהיג כמו נפתלי בנט? ישכר זלמנוביץ על מאחורי הקלעים של הדילמה החרדית.

כמה כוח באמת מסתתר בוועדה לבחירת שופטים. בשעות האחרונות והדרמטיות לפני שלפיד הכריז כי עלה בידו, זו הייתה אחת הסוגיות הנפיצות ביותר: מי תשב בוועדה למינוי שופטים - ומתי? העימות בין איילת שקד ומרב מיכאלי הוא רק שלב אחד במערכה ארוכה יותר, על עיצוב מערכת המשפט הישראלית. מה באמת קורה שם בוועדה, ולמה היא הפכה לנושא טעון כל כך? חברת הכנסת לשעבר נורית קורן והפרשן המשפטי ד״ר מתן גוטמן מסבירים.

פרקים חדשים בפודקאסטים נוספים מבית ynet:

אבק פיות - פרק 7: סיפור אגדה - הרב שכותב פירושים על דיסני. הרב אברהם סתיו מצליח באופן מופלא להפגיש בכתביו בין יהדות לסרטי דיסני. הוא עושה זאת עם שני אלמנטים עוצמתיים ביותר - קסם ואמונה. בין הספרים ומאמרים תורניים, דרך כתביו על שנת שמיטה, הלכות ויום הכיפורים, הוא איכשהו גם משמש כפרשן לא רשמי לסרטי דיסני.כיצד באה לידי ביטוי תאוריית גלגל החיים ואיך היא משתקפת דרך עיניו הרוחניות? מה לסימבה או ליפה והחיה ולגלות בני ישראל? וגם - כיצד מגיבה משפחתו ובראשה הרב דוד סתיו - יו"ר ארגון צהר - לעיסוק שכבש את עולמו? כל התשובות האלה ועוד - בפרק 7 של "אבק פיות".

סקס אפיל - פרק 11: המיניות בגיל השלישי חיה ובועטת. כשחושבים על מין ומיניות, אוכלוסיית הגיל השלישי היא לא בדיוק הדבר הראשון שעולה לנו בראש. מושגים כמו 'זקנה' ו'קשישים' פשוט לא מתחברים לנו עם זה, ורובנו נעדיף להשאיר את הנושא הזה בצד, מחשש שעיסוק בו יעורר אצלנו תחושות של מבוכה, אפילו בושה.קובי תורג'מן הוא פסיכותרפיסט, עובד סוציאלי, מטפל קבוצתי, מטפל זוגי וגרונטולוג שמטפל מזה עשור באוכלוסיית הגיל השלישי. קובי ישפוך אור על השינויים הגופניים והנפשיים שעוברים בני הגיל השלישי, יסביר מדוע כל אדם זכאי למיניות טובה כל זמן שהוא נושם, וכיצד ניתן לסייע בשמירה על פעילות מינית גם בגיל הזקנה.