הפאודה של הרשות הפלסטינית

במשך השנים הרשות הפלסטינית נקרעה בין מאבק חסר תקדים בטרוריסטים לשחרור לחצים ותמיכה כספית במחבלים שנכלאו בישראל. אותו הגוף שכיום מחנך צעירים פלסטינים לשנאת ישראל ואהדת טרוריסטים - הוא זה שלפי האמריקנים אמור לשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה, בתנאי שיעבור "שיפור".
הכותרת
בין פאודה לשלום: הסיפור של הרשות הפלסטינית | אבי יששכרוף
34:34
יחד עם אבי יששכרוף, פרשננו לענייני פלסטינים, סיפרנו את הסיפור של הרשות הפלסטינית. איך הוקמה? מה קרה כשאנשיה הפנו את הנשקים לעבר ישראל? איך איבדה את השליטה ברצועת עזה - והאם היא זו שצריכה לקבל את השליטה ברצועה אחרי המלחמה? ומי יחליף את אבו מאזן בראש הרשות?

המלחמה בישראל והבחירות בארה"ב

השנה האזרחית שרק החלה נחשבת לשנה גורלית לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. בנובמבר 2024 יצאו האמריקנים לבחור נשיא, כשהבחירה מסתמנת בין הנשיא המכהן ג'ו ביידן לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ. כל זה בתנאי שטראמפ יוכל חוקית להתמודד במרוץ ושהתמיכה של ביידן בישראל לא תמחק לגמרי את בסיס התומכים שלו.
הכותרת
איך המלחמה בישראל משפיעה על הבחירות בארה"ב?
30:16
יחד עם ציפי שמילוביץ, כתבתנו בניו יורק, ועו"ד עידו דמבין, מנכ"ל מכון מולד וכותב הבלוג "מר דמבין הולך לוושינגטון", ניסינו להבין איך המלחמה בישראל משפיעה על הבחירות בארה"ב. איך כל אחד מהמועמדים המובילים מגיע אל שנת הבחירות? מה ההבדלים בעמדות שהם מציגים ביחס לישראל? ואיך הפעולות וההתבטאויות שלהם בנוגע למלחמה ישפיעו על התוצאה הסופית?

איך מזהים נעדרים וחטופים?

שקית פלסטיק ובה שני שברי עצמות קטנטנים - אחד מהם בגודל מילימטרים אחדים - הובילה לזיהוי אחד הנעדרים מ-7 באוקטובר. שרידי העצמות הגיעו לאחרונה למכון לרפואה משפטית, שם נמצאה התאמת DNA לנעדר שגופתו נחטפה לעזה. קודם לכן זוהתה באופן דומה להחריד אחת הנעדרות מיום הטבח.
הכותרת
איך קובעים מוות לנעדרים וחטופים מ-7 באוקטובר?
23:19
יחד עם ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, ופרופ' ישראל הרשקוביץ, מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, צללנו אל התהליכים לזיהוי וקביעת מוות של נעדרים וחטופים. מה עושים כשאין גופה ורק שברי עצמות? האם אפשר לקבוע מוות על פי סרטונים ועדויות? ומה המחיר הנפשי של העיסוק במלאכת הקודש הזו?

מה הסיכוי שהמחלות מעזה יגיעו לישראל?

חלק מהלוחמים שנפצעו בתוך רצועת עזה הגיעו לבתי החולים עם זיהומים ופטריות, אחד מהם נפטר בבית החולים. לא מדובר בתופעה חדשה, ועדיין, היא הצליחה להפתיע את הציבור הישראלי. אלפי החיילים הישראלים, כמו גם אלה שנחטפו בידי חמאס, נמצאים זמן רב בתוך הרצועה, חלקם גם במגע עם האוכלוסייה המקומית, וחשופים לא מעט לזיהומים ומחלות.
הכותרת
מה הסיכוי שמחלות וזיהומים יתפשטו מעזה לישראל?
21:32
יחד עם פרופ' חגי לוין, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית וראש מערך הרפואה של מטה החטופים, ופרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומית במרכז הרפואי שיבא, ניסינו להבין את המצב הבריאותי ברצועת עזה ואצל הכוחות. מאיפה הגיעו הפטריות המזהמות אל הלוחמים? ואיך אפשר למנוע מעבר של מחלות וזיהומים מהרצועה אל תוך ישראל?

גם הפשיעה במצב מלחמה

קרבות הגבורה של השוטרים ב-7 באוקטובר החזירו מעט את האמון הציבורי שאבד במשטרה. אבל האתגרים שהיו עוד לפני המלחמה לא נעלמו, אלא התאימו את עצמם לשגרה החדשה. ניסיונות חיסול של ארגוני פשיעה ברחבי הארץ, שיא של נרצחים בחברה הערבית ותחושת הביטחון עוד לא שבה לתושבי המדינה.
הכותרת
הפשיעה לא נעלמה, רק עברה למצב מלחמה
22:57
יחד עם ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה וממקימי להב 433 וכיום ח"כ מטעם "יש עתיד", ניסינו לנתח את האתגרים של המשטרה. איך מתמודדים עם פשיעה נרחבת בזמן שכמעט לכל אזרח יש נשק? האם המלחמה לוקחת את תשומת הלב מהטיפול בפשיעה? והאם המשמר האזרחי הוא הפתרון להשבת תחושת הביטחון לאזרחי המדינה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.