הסיפור של מצרים

זמן קצר לפני פרוץ המלחמה מלאו 45 שנה להסכם השלום של ישראל עם מצרים. השכנה מדרום הייתה במשך השנים האחרונות צינור להעברת מסרים ולחצים לרצועת עזה - צינור שסייע גם בזמן המשא ומתן לשחרור חטופים מידי חמאס. במקביל, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ממשיך להצהיר בקול שמדינתו לא תקלוט פליטים מרצועת עזה, והפנה אותם לנגב.
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
יחד עם סמדר פרי, פרשניתנו לענייני העולם הערבי, ניסינו להבין את האינטרסים של מצרים. למה העלימו עין מההברחות לרצועה במשך השנים? עד כמה הם מעורבים במשא ומתן לשחרור החטופים? מדוע מתנגדים לקלוט פליטים? והאם הסכם השלום מסייע לישראל במלחמה?

האישה שבטנק תנצח

מהיום הראשון של המלחמה - לוחמות צה"ל היו חלק בלתי נפרד מהמערכה. טנקיסטיות ולוחמות קרקל נלחמו ביישובי העוטף, לוחמות של חילוץ והצלה ועוקץ מסתובבות בסמטאות עזה, ופרמדיקיות מטפלות בפצועים בלב הרצועה. במערכה הנוכחית חיילות צה"ל הן חלק בלתי נפרד, ואפילו מרכזי.
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
יחד עם יואב זיתון, כתבנו הצבאי, וד"ר עידית שפרן גיטלמן, מהמכון למחקרי ביטחון לאומי ופורום דבורה, ניסינו להבין את תפקיד הנשים בצבא ובמלחמה מול חמאס. מה גרם לשינוי שהוביל לכך שהלוחמות נמצאות בחזית? והאם השינוי הזה יימשך גם אחרי המלחמה?

אתם שאלת - רון בן ישי ענה

כבר יותר מחודשיים שישראל נמצאת במלחמה מול חמאס. עם חזרת התמרון הקרקעי ברצועה, ערכנו אודיו-צ'אט מיוחד עם פרשננו הצבאי רון בן ישי, שבה ניתנה ההזדמנות לגולשי ynet לשאול אותו הכל על המלחמה. מה יקרה אחרי חיסול יחיא סינוואר? האם אפשר בכלל למוטט את חמאס? מה ישראל רוצה להשיג ביום שאחרי המלחמה? האם ההתנהלות הצבאית הייתה שונה אם הממשלה הייתה אחרת? ומה רון בן ישי למד אחרי יממה עם הלוחמים בשטח?
הכותרת
האם אפשר למוטט את חמאס? אתם שאלתם - רון בן ישי ענה
26:51

תקדים סינוואר

יותר ממאתיים מחבלים שחררה ישראל בתמורה לשחרור האזרחים הישראלים שנחטפו באכזריות על ידי חמאס. אותם מחבלים, נשים וילדים, שבו לביתם ביהודה ושומרון או מזרח ירושלים, אבל זה לא אומר שאין מעקב אחריהם.
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
יחד עם עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים, וליאור אקרמן, ראש תחום החוסן הלאומי במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר בכיר בשב"כ, ניסינו להבין מה קורה עם המחבלים אחרי ששוחררו מהכלא. מה הסיכוי שיחזרו לעסוק בטרור? ואיך מונעים מהם להפוך ליחיא סינוואר הבא?

הפיראטים של הים האדום

כבר בתחילת המלחמה נגד חמאס, ארגון הטרור קיבל סיוע מארגון אחר שנתמך על ידי איראן - החות'ים בתימן. מיליציות המורדים במדינה המשוסעת החלו להסיט את האש לכיוון ישראל ולהצטרף למלחמה. לאחרונה עלו החות'ים שלב ותקפו ספינות תובלה. הם טענו שמדובר בספינות ישראליות, אבל על הספינות לא היה אפילו לא איש צוות ישראלי אחד. התקיפות הללו מאיימות לשבש את נתיבי הסחר הבינלאומיים ולפגוע באינטרסים של מדינות רבות בעולם - זה כבר לא מהלך רק נגד ישראל.
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
יחד עם תא"ל במיל' יובל אילון, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי inss ולשעבר ראש מספן המודיעין בחיל הים, וענבל ניסים לובטון, מתמחה בתימן ובוגרת מרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין מה החות'ים רוצים. מיהם החברים במיליציות ולמה הם הצטרפו פתאום למלחמה נגד ישראל? למה הם משבשים את נתיבי השיט הבינלאומיים? ומה אפשר לעשות נגדם?

הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון

המלחמה בדרום הגיעה אחרי פעילות משמעותית של הצבא לחיסול מעוזי הטרור ביהודה ושומרון, ועם כוננות מאוד גבוהה באזור. גם עכשיו, במקביל ללחימה מול חמאס ברצועת עזה, כוחות הביטחון פועלים מדי ערב במרכזי הטרור המשמעותיים ביהודה ושומרון ומחסלים תשתיות טרור.
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
יחד עם אלישע בן קימון, כתבנו בשטחים, וד"ר הראל חורב, היסטוריון ומומחה לחמאס ממרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין מה הסיכוי שיהודה ושומרון תתלקח. למה הפלסטינים לא נענו לקריאות חמאס והבעירו את השטח? מה ההבדל בין ערביי יו"ש לערביי עזה? ומה יקרה ככל שהמלחמה תימשך?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.