האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס

המתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ככל הנראה הפתיעה גם את איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של הארגון ומי שאמור להיות הדמות הבכירה בו. את המתקפה, והמשך הלחימה, מובילים מהמנהרות מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית מוחמד דף.
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
יחד עם אבי יששכרוף, פרשננו לענייני פלסטינים, ניסינו לנתח את מנהיגי ארגון הטרור חמאס. האם ראש הלשכה המדינית הנייה ידע מראש על המתקפה? האם סינוואר ודף חשבו על התגובה הישראלית? ומה אבי יששכרוף היה עושה אם היה פוגש את סינוואר או דף?

בין הבוץ העזתי להפסקת האש

כבר כמעט חודש שכוחות הביטחון פועלים בצפון רצועת עזה, והתמרון הקרקעי צפוי להתקדם בהמשך אל דרום הרצועה. המטרה המרכזית היא מיטוט שלטון חמאס, אבל בדרך יש הישגים שנרשמו ויעדים שעדיין נותרו לצבא.
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
יחד עם יואב זיתון, כתבנו הצבאי, ניסינו לנתח את התקדמות התמרון ברצועת עזה. איזה הישגים הצליח צה"ל להשיג עד עכשיו? מהם היעדים שעוד מחכים לו? ואיך ההפוגות ועסקת החטופים תשפיע על הפעילות ברצועה?

המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן

בשבועות שלפני 7 באוקטובר זה היה נראה שלא חסר הרבה כדי שישראל וסעודיה יחתמו על הסכם נורמליזציה. אבל אז פרצה המלחמה והכל הוקפא. סעודיה אמנם קראה שוב ושוב להפסקת אש והרגעת המתיחות בשטח, אבל לא הוציאה גינויים חריפים נגד ישראל.
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
יחד עם סמדר פרי, פרשניתנו לענייני העולם הערבי, ניסינו להבין את האינטרסים של סעודיה במלחמה. למה בן סלמאן מסתפק בהצהרות רפות ולא גינויים חריפים? האם סעודיה יירטה טילים של החות'ים כדי להגן על ישראל? ומה הסיכוי שהמשא ומתן לנורמליזציה בין סעודיה לישראל יתחדש אחרי המלחמה?

למה ישראל לא מנתקת את האינטרנט בעזה?

מאז מתקפת הפתע של חמאס, ארגון הטרור עושה שימוש נרחב ברשת האינטרנט - שהפכה כבר לזירה נוספת מול ישראל. במקביל להתקדמות הלחימה, רשתות התקשורת ברצועה נפלו פעם אחר פעם, ועולה השאלה - למה ישראל לא מנתקת את רצועת עזה לגמרי מהאינטרנט?
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
יחד עם ויקי אוסלנדר, כתבת "כלכליסט", ופרופ' אליאב ליבליך, מומחה למשפט בינלאומי וזכויות אדם באוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין את האינטרסים השונים בהשארת האינטרנט ברצועת עזה. האם הפלת הרשת היא עונש קולקטיבי ופגיעה בזכויות אדם? מתי כן אפשר להפיל את רשת האינטרנט? והאם איילון מאסק באמת יכול לספק גישה חופשית לאינטרנט ברצועה

למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש רמז שהטבח של חמאס לא קרה בחלל ריק, בצלב האדום טוענים שהם צריכים להישאר "ניטרלים", ויוניצ"ף ציין את יום הילד הבינלאומי - בלי להתייחס לילדים שנטבחו ונחטפו על ידי מחבלי חמאס. ישראל כבר יותר מחודש במלחמה על הבית, והארגונים הבינלאומיים לא ממש איתנו.
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
יחד עם פרופ' גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו"ם, ונינה בן עמי, ראש חטיבת ארגונים בינלאומיים במשרד החוץ, ניסינו להבין את היחס של הארגונים הבינלאומיים לישראל . למה אפילו הטבח הנורא בעוטף עזה לא גרם להם לתמוך חד משמעית בישראל? איזו משמעות אמיתית יש להם? ולמה אנחנו עדיין משתפים איתם פעולה ולא פורשים?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.